czechy

(34 wyniki)
  • W powszechnej opinii język czeski brzmi dla Polaków śmiesznie. Bawi szczególnie jego warstwa leksykalna. Wiele osób śmieszą nazwy typu utopenec, poplatek, pomazanka itp. Zastanawiam się wobec tego, w jaki sposób odbierają (czy też odczuwają?)nasz język Czesi? Czy polski może ich rozśmieszać?
  • Skąd u Was zainteresowanie Czechami i językiem czeskim? Sama uczę sie do pracy, na początku trochę sie boczyłam, ale przyznam bardzo mnie to wciągnęło. Na narty wybieram sie do Czech :]. A skąd wzieło sie wasze zainteresowanie?
  • Ile mniej więcej kosztuje starter jakiejś czeskiej sieci telefonii komórkowej i czy do aktywacji trzeba się legitymować. Jura
  • Może ktos wie jak się zabrać do szukania pracy w Czechach? Chodzi mi o prace na wakacje, zeby oprasit svou cestinu. Dzieki z gory za pomoc.
  • jw
  • Witam, jestem Czechem od lutego mieszkajacym w Warszawie. Szukam pracy z j. czeskim lub wegierskim. Jestem po studiach, do tej pory pracowalem w kulturze jako organizator, bibliotekarz i tlumacz. Mam doswiadczenie w pracy w bibliotece oraz w muzeum. Ewentualnie moge pracowac jako lektor (lub korepetytor) wegierskiego i czeskiego. Jakby ktos o czyms wiedzial, z gory dziekuje! Jiri
  • sa jacys, bo ja takim jestem i fajnie i milo byloby sie czasami spotkac i po czesku porozmawiac... :)
  • Muszę ułożyć 10 pytań po polsku które zrozumie każdy czech, który nie widział języka polskiego na oczy. Zadanie jest o tyle skomplikowane,że forma zdania musi być poprawna ,oraz zawierać znaczące to samo(lub blisko czy kojarzące się) słowa po polsku i po czesku.To będzie taki quiz powiedzmy dla dzieci,młodzieży lub pewien experyment Mam już kilka takich 1)Dzieńdobry,czy ma Pani trochę czasu? 2)"dziendobry,mogę się coś zapytać ?" 3)"czy masz w domu jakieś zwierzę i jakie ma imie?" ----...
  • Słyszałem o jakimś waszym stole w jakiejś knajpce: jest to nadal aktualne? - gdzie można się do was przysiąść?
  • Bo u nas np. na nich pepiczki, a u nich na nas?