Dodaj do ulubionych

korozja 146

22.03.06, 22:40
Moja 146 rdzewieje... Wczoraj doznalem szoku! Ale od poczatku! Samochod
posiadam od roku 2000 i jestem jego pierwszym wlascicielem wiec o szemranej
przeszlosci mowy raczej byc nie moze (no chyba zeby cos Wlosi pokombinowali).
Wczoraj zdemontowalem przedni zderzak, progi i spojler klapy tylniej, by to
polakierowac, bo troszke sie pobijalo od kamieni i takich tam...
lekko "puchnacy" lakier zauwazylem przy jednym z otworow na klapie bagaznika
gdzie zamontowany byl wyzej wspomniany spojler. Natomiast szoku doznalem gdzy
przyjzalem sie otworom dzieki ktorym przymocowane sa progi za pomoca
zatrzaskow oraz zagladajac za przednie chlapacze! Po prostu masakra!
Walczylem dzisiaj z tym, czyszczac do golej blachy i wypelniajac podkladem!
Ale zastanawiam sie, czy dobrze zrobilem - moze nalezalo oddac samochod do
reklamacji?? Jak Wy sie na to zapatrujecie? Jak wspomnialem auto ma dopiero,
a moze juz 6 lat. Ile lat trwa gwarancja obejmujaca lakier, karoserie i jej
perforacje?
Obserwuj wątek
    • uki145 Re: korozja 146 22.03.06, 22:49
      Witam! z tego co pamietam to rodzina fiata miała system : 3 lata lakier , 8 lat
      perforacja. bedzie problem z reklamacja ,jesli auto nie było od poczatku do
      dzis regularnie serwisowane w ASO. dziwne ,ze az tyle sie tam tego uzbierało .
      przednie chlapacze ? chodzi ci o plastykowe nadkola? . w 145 typowe miejsca
      gdzie pojawia sie "ruda" to spawy podwozia ,mocowanie tylnych wahaczy, punkty
      mocownia podnosnika,okolice nad bakiem,podłuznice przednie . reszta powinna
      byc czysta,a moze były zamontowane jakies kiepskie nadkola(przedostawały sie
      kamyczki i brud) . Pozdrawiam Łukasz

      • alces1 Re: korozja 146 22.03.06, 23:03
        chalapacze byly montowane w serwisie w dniu zakupu samochodu. A co do nadkoli,
        to chyba sa seryjne. Gdy kupowalem auto juz byly zamontowane. A co do podwozia -
        zgadzam sie, mocowania podnosnika, elementy zawieszenia - pojawia sie na nich
        rdza. Ale jakos inaczej to trkatuje anizeli miejsca gdzie jest polozony lakier
        karoseryjny! Chlapacze byly zamontowane dobrze - kilkakrotnie sprawdzalem ich
        mocowania. Jedynym sensownym wytlumaczeniem korozji w okolicach mocowan progow
        jest nadwyrezenie tych miejsc poprzez np uderzenie progiem o cos, co podczas
        normalen nawet eksploatacji czasem mialo miejsce... Pozdrawiam!
      • lucj Re: korozja 146 22.03.06, 23:26
        Aby utrzymać gwarancje na lakier i korozję perforacyjną należy co roku
        wykonywać przeglądy nadwozia w ASO. W twoim przypadku nawet jakbyś te przeglądy
        wykonywał to na lakier za póżno a korozja perforacyjna to dziury na wylot
        których jeszcze nie ma. Gwarancja na korozję perforacyjną to taki bajer pod
        klienta bo wczasie corocznego przeglądu musisz na własny koszt zamalowywać
        wszelkie zadrapania czyli tak właściwie sam musisz dbać o to aby nie powstały
        dziury a jak już powstały to znaczy że nie zadbałeś. Jak się dobrze postarasz
        możesz sobie udzielić takiej gwarancji nawet na 50-lat.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka