Dodaj do ulubionych

odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd

21.01.08, 21:09
Witam,
Problem tutaj dosyć częsty. Zaczynam się nawet zastanawiać czy jest
tu ktokolwiek z AR 156 2,4jtd kto się nim nie zetknął :-)
U mnie wygląda to tak, że przy ok 3000 - 4000 RPM (zależnie od
przełożenia, na niższych biegach odcina przy wyższych obrotach) jest
szarpnięcie, zapala się kontrolka i przestaje ciągnąć. Pozostaje
dotoczyć się do zatrzymania (przy wysprzęgleniu gaśnie), wyłączyć
auto (wyjąć kluczyk) i ponownie odpalić i jechać dalej.
A teraz historia moich zmagań. Zacząłem od komputera (błąd czujnika
ciśnienie gazolu); kasowanie błędu oczywiście nie pomogło. Następnie
ASO - czujnik tylko na zamówienie, koszt samego elementu 784 PLN.
Jeżeli by nie pomogło to: wtryski, turbo. Wstrzymałem się. Poprawiło
się nieco po wymianie rury doprowadzającej powietrze z filtra paliwa
oraz rury z intercoolera. Również uszczelnienie intercoolera
odrobinę pomogło. Po drobnych krokach wnioskuję, że to chyba nie ten
czujnik. Zresztą na próbę podmieniono z innego modelu. Teraz chyba
profesjonalnie zlecę naprawę intercoolera, bo ta wcześniejsza to
prowizorka.
Generalnie to zaczyna mi się kończyć cierpliwość, a moja alfa
rzekomo ma mieć 160 PS (chip) - chciałbym to kiedyś poczuć :(
Obserwuj wątek
    • bedboys Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 23.01.08, 10:55
      Temat tak stary jak stare jest JTD - przewija sie na wszystkich
      forach tej marki i wychodzi na to że w 99% przypadków winę ponoszą
      te same elementy - kierownica zmiennej geometrii łopatek turbiny,
      sama turbina, siłownik zmiany geometrii lub zawór elektromagnetyczny
      włączający zmianę geometrii. Wiem ze sporo elementów ale sam mam jtd
      2,4 i staram się czytać posty - na wszelki wypadek - i właśnie takie
      wnioski dało się wyciągnąć i nigdy nie przeczytałęm aby to była wina
      samego czujnika ciśnienia choć zawsze komputer wskazuje na jego
      błąd - czemu ?? bo to wynika z awarii elementów które opisałem,
      dokładnego opisu nie chce mi się robić bo byłby to chyba najdłużrzy
      post na tym forum - jak chcesz więcej to pisz tu gg 4234064
    • irekf.net Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 21.04.08, 12:20
      Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak:
      wymieniony przepływomierz
      zregenerowana turbina
      wyczyszczony kolektor dolotowy
      egr zamknięty
      jazda - bez zmian, portfel lżejszy o masę kasy. Pomysły mi się już
      skończyły. Jakieś propozycje? Naprawdę bym chciał, żeby zaczęła
      jeździć wreszcie jak należy
      • gryzli74 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 05.05.08, 22:14
        Miałem to samo w poprzedniej 156 do Twoich objawów dochodziło nagłe gaśnięcie
        przy zwalnianiu, po czym musiałem czekać kilkadziesiąt minut aby odpalić silnik,
        kasowanie błędów nic nie dawało, wydałem sporo kasy na kretyńskie błędy jakie
        wyskakiwały po podłączeniu alfy do kompa, wymieniany wcześniej czujnik
        ciśnienia, położenia wału, w międzyczasie wyskakiwały błedy ciśnienia na
        listwie, na sam koniec wymieniłem dwa wtryski... 500km i auto na moje szczęście
        zgasło na orlenie w Świdnicy,hol do Fiata i po kolei wymiana czujników nic nie
        dała auto nie odpalało i tak jak u któregoś z przedmówców elektryk przejechał
        całą elektrykę poczyścił styki i zakręcił stacyjką auto odpaliło znikły błędy .
        Od tamtej naprawy ani mi ani nowemu właścicielowi auto nie sprawia żadnych
        problemów mechanik policzył tylko same roboczogodziny bo sam nie wiedział co
        było nie tak.po powrocie do domu wkręciłem te dwa stare wtryski,czujnik
        położenia wału i auto chodziło normalnie na niby kompletnie padniętych częściach...
        • west-w2 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 16.05.08, 17:20
          Znowu mialem klopoty z gasnieciem silnika.Od ostatniej wizyty u
          elektryka przejechalem okolo 3000km.Znowu w czasie jazdy silnik
          nagle zgasl wlaczyl sie czwerwony alarm i stoje.Wylaczylem
          zaplon ,wyjalem kluczyk i po chwili odpalilem bez
          problemu.Pojechalem do elektryka i po podlaczeniu komputer wykazal
          blad P1194-zbyt wysoki sygnal.Narazie jezdzi bez zarzutu,ale to
          zaczyna byc wkurzajace.
    • chunkpunk Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 19.05.08, 09:11
      Z tego co piszesz to wymienone zostaloi prawie wszytko.
      A moze po prostu podjedz do kogos kto potrafi wyczyscic przy pompie wtryskowej
      sitko z powrotu jest cos takiego zbiera ladnie opilki i caly syf z listwy, gdy
      jest zabita objaw zwiekszonego cisnienia na listwie wystepuje zawsze wtedy wpada
      w tryb awaryjny.
      • one.szyszka Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 15.06.08, 17:32
        witam mam podobny problem auto mi zgaslo i mechanicy niby
        stwirdzili czujnik cisnienia ale ja to auto odpale za pomoca easy
        starta wpsiknietego w kolektor ssacy tylko jak mu troche odkrece
        podczas jazdy to gasnie i nie odpali wogule niby szybciej kreci ale
        nic! moze wieszcos na ten temat
    • orkan11 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 23.06.08, 18:40
      witam
      podczas ostatniej jazdy spotkałem się z dziwną sytuacja. jechałem swoją 156
      2.4jtd sw, prędkość 180 - 190 km/h, temperatura skoczyła do prawie 110 stopni,
      nagle szarpnięcie, potem drugie i samochód zaczął zwalniać, żadne nowe kontrolki
      nie zapaliły się, żadne też nie zgasły, licznik obrotów wskazywał 0. zjechałem
      na pobocze. przekręciłem kluczyk. po chwili odpaliłem, ruszyłem i pojechałem dalej.
      nie wiem co to może być, ale objaw jest bardzo niepokojący.
      czy ktoś ma jakiś pomysł?
    • irekf.net Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 20.02.09, 11:14
      a oto jak sytuacja wygląda po roku:
      Bez zmian!!!! A oprócz tego inne naprawy. Bilans - samochód kupiłem w 2007 r. za
      18500 zł. Na dzień dzisiejszy kosztował mnie około 36000 zł, nie licząc kosztów
      eksploatacji. Reasumując - najgorsze g...wno, jakim kiedykolwiek jeździłem (choć
      jak jeździł to przyjemność duża, muszę przyznać). Niestety wszyscy, którzy mi
      odradzali ten zakup mieli 100 procentową rację, a ja się jak głupi uparłem, że
      to czarny PR Alfy Romeo. Marzę o pozbyciu się, ale przyzwoitość nie pozwala mi
      wcisnąć jej komuś innemu :(
      • sepiolo2 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 01.03.09, 20:48
        No trochę się kolego wpakowałeś z tą Alfą miałem podobne problemy z silnikiem
        2,4JTD ale w Lanci Librze ale nic do sedna podam Ci numer telefonu do kolesia
        prowadzącego poważny warsztat Interdiagnostyczny bazujący na oprogramowaniu TEXA
        Gość wyleczy twoje auto moje wyleczył choć zajęło mu to dwa tygodnie ale jest
        cholernie dociekliwy co jest nie wątpliwie jego wielką zaletą jeśli by Cię to
        jeszcze interesowało to daj znać na meila sepiolo2@op.pl a ja zwrotnie podam Ci
        gościa namiary tak na forum nie mogę sam rozumiesz gość już by nic nie zrobił
        tylko odbierał telefony od ludzi pozdrawiam
    • toma-sz81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 14.11.09, 16:33
      witam mam alfe 156 2.4jtd i mam taki problem że gdy nacisne
      gwałtownie na gaz puszcze go i ponownie go wcisne samochód gaśnie po
      przekręceniu stacyjki nie odpali trzeba odczekac pare sekund i
      odpala.Gdy go podłączyłem pod kompa to był błąd wysokie cisnienie na
      listwie.Bardzo proszę o jakieś porady i rozwiązania tego problemu
      pozdrawiam...
      • janioj Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 20.11.09, 12:02
        Nie czytałem całego przebiegu dyskusji, ponieważ zupełnie nie dotyczy mojego
        silnika, ale akurat w środę byłem w Radomiu u gostka, który zajmuje się tylko
        Alfiszonami od 15 lat. Powiedziałem mu o tych "dolegliwościach" silnika 2,4, a
        on na to, że sprawa jest banalna - zawór EGR, który z powody swojego
        umiejscowienia zapieka się.
        • toma-sz81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 22.11.09, 18:31
          Bardzo wielkie dzięki janio za podpowiedz na rozwiązanie mojego
          problemu bo naprawde nie miałem już pojęcia co to może byc. Mam
          jeszcze takie pytanie odnośnie tego zaworu EGR w którym dokładnie
          miejscu no się znajduje. Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieki...
          • janioj Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 23.11.09, 08:50
            Gdzie ten EGR jest w 2,4, to ja dokładnie nie wiem, prawdopodobnie w kolektorze
            wydechowym. Niestety, nie drążyłem tematu, bo jak pisałem, mnie on nie dotyczy.
            Zadzwoń pod nr 503 822 992 Oskar. Warsztat mieści się w Radomiu i zajmuje się
            Alfami od 15 lat. Nie wiem, czy podpowiedzą Ci coś przez telefon, ale spróbować
            możesz.
                  • toma-sz81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 28.11.09, 14:12
                    właś rozwiązałem swój problem ztym odcinaniem zapłonu zaślepiłem ten
                    zawór EGR ijak reką odjoł juz teraz jest ok. tylko teraz pytanie czy
                    to tak można jeżdzic z tym zaślepionym zaworem czy sie nic nie
                    stanie,czy jakaś inna cześc z tego powodu nie nawali pozdrawiam.
                    • janioj Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 30.11.09, 12:02
                      Nie wiem, jak jest skonstruowany EGR w tym silniku, ale w poprzednim
                      samochodzie, tyle, że to była benzyna, też miałem problem z EGR. W serwisie mi
                      go zaślepili i powiedzieli, że spokojnie mogę z tym jeździć. Jednak nie lubię
                      takich rozwiązań i sam wyciągnąłem zawór, przeczyściłem go, dotarłem pastą
                      zaworową i wszystko wróciło do normy. Później, prewencyjnie go, co jakiś czas
                      czyściłem i zrobiłem na nim jeszcze mnóstwo kilometrów bez żadnych zastrzeżeń.
                      • toma-sz81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 02.12.09, 16:00
                        jednak lipa z tym zaślepionym EGR wczoraj jechałem za tirem i się
                        troche wlukł więc chciałem go wyprzedzic zredukowałem do trujki
                        nacisnołem na pedał i wtedy mi zgas to zjechałwm na pobocze
                        odczekałem kilka sekund i ponownie zapaliłem.Czyszczenie tego EGR
                        też nic nie dało,moze to nie jest wina zaworu tylko coś innego
                        naprawde nie mam juz pomysłu co to może byc zaczyna mnie to powoli
                        wpieniac,chyba pozbede się tej włoszczyzny!!!Pozdrawiam.
                        • chris-81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 04.12.09, 16:04
                          Witam. Ja miałem identyczny przypadek w mojej Alfie. Widzę że
                          większość silników 2.4 boryka się z tą usterką. U mnie problem ten
                          zniknąl i od roku nie miał miejsca po następujących czynnościach:
                          czyszczenie dolotu,wymiana przepływki (to raczej nie miało
                          znaczenia),zatkanie zaworu egr, regeneracja turbiny i wymiana pompy
                          paliwa w baku. Większość z tych czynności była przeprowadzona
                          równocześnie więc ciężko mi powiedzieć co mogło być przyczyną.
                          Zdecydowana poprawa nastąpiła po regeneracji turbiny i wymianie
                          pompy paliwa. Pozdrawiam.
                          • toma-sz81 Re: odcięcie i kontrolka wtrysku - 2,4jtd 04.12.09, 19:56
                            Wielkie dzieki za porady napewno skozystam wiem napewno że turbine
                            mam ok. bo sprawdzałem na kompie wszystkie parametry były ok.może
                            faktycznie będzie coś z pompą paliwa w baku.A to czyszczenie tego
                            dolotu to oco tak konkretnie chodzi i ta wymiana przepływki-czy
                            chodzi o przepływomież.Będe coś próbował z tym zrobic żeby wkońcu
                            chodziło jak trzeba. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka