Dodaj do ulubionych

TUI - nie polecam

11.06.12, 19:21
Koszmarnie nabici w butelkę - tak można streścić nasze wakacje które planowaliśmy od kilku tygodni, zarezerwowaliśmy ofertę, zapłaciliśmy... i cisza. Wyjazd 19 czerwca a Pani na infolinii pociesza że dokumenty dopiero będą wysłane na kilka dni przed i zdążą dojść na czas. Cóż, wierzymy na słowo. Po czym następnego dnia miła Pani z TUI dzwoni i odwołuje nasze wczasy na Ibizie - bez żadnego powodu, bez przepraszam, dowiaduję się że mamy jedyną propozycję nie do odrzucenia - inny hotel, termin w lipcu, wylot z Katowic zamiast z Warszawy!!! Urlop wzięty, pieniądze zainwestowane kilka miesięcy wcześniej - koszmar. Po dwóch dniach dodzwaniam sie do "kierownika" - pytam jakim prawem rujnują mi wakacje - i pan ze stoickim spokojem twierdzi że "to biznesowa strategia TUI", "że odwołali pół kontyngentu bo im się nie opłacało" - tylko pójść z tym do sądu. Nie żeby hotel im odwołała, czy linia lotnicza, nie - po prostu nie mam wakacji bo im sie przestało opłacać. A jak pytam o ofertę zastepczą - "najpierw Pani grzecznie zrezygnuje z poprzedniej umowy a my coś super dla pani znajdziemy" - Po dwóch dniach i kilku telefonach dostaję "coś" w stylu pierwsza lepsza oferta na stronie www. Super! Najgorsze w tym jest klient został zrobiony w bambuko przez renomowane biuro podróży i 2 tyg przed urlopem jest bez szans na znalezienie oferty w podobnej cenie. Cóż po kilku dniach stresu, złości a potem szybkiego szukania w końcu jedziemy na wakacje z innym renomowanym biurem podróży - ale 25% drożej niż planowaliśmy. A teraz powód, dla którego dzielę się moją historią - coś co przekroczyło próg mojej wytrzymałości - kurier właśnie przyniósł bilety lotnicze i vouchery - pięknie zapraszające na wyjazd którego nie ma mimo, że półtora tygodnia temu zakończyliśmy swoją przygodę z TUI nim się na dobre rozpoczęła.
Obserwuj wątek
    • travelsky Re: TUI - nie polecam 21.06.12, 14:26
      To jakaś paranoja! Naprawdę przyszedł voucher i bilety? A zwrócili Ci kasę za odwołany wyjazd?
    • comysle Re: TUI - nie polecam 29.07.12, 10:37
      Generalne rady dla wszystkich, którzy mają poważne problemy z biurami podróży:
      - Jeszcze raz przeczytajcie warunki umowy. Trzeba mieć pewność, czy działania biura są zgodne z prawem. W większości przypadków nie trzeba być prawnikiem, by to ocenić.
      - Kontaktujcie się na piśmie, jeśli są to sprawy istotne. W przypadku maili i faksów proście o potwierdzenie otrzymania korespondencji. W razie czego łatwiej dochodzić swoich praw, a i biura podróży są ostrożniejsze, gdy muszą cokolwiek napisać, bo ślady pozostają...
      - Jeśli jesteście pewni, że macie rację, nie rezygnujcie łatwo, gdy ktoś Wam na chama wciska cokolwiek inego niż miało być. Większość klientów "postawionych pod ścianą" szybko się poddaje czując bezradność. (To jest opinia jednego z pracowników biura podróży, z którym rozmawiałem na ten temat).
      - Proponujcie śmiało własne, wygodne dla Was rozwiązania (oczywiście w granicach rozsądku) w kulturalny, acz stanowczy sposób. Skoro biuro zawiniło, to ma obowiązek teraz uczciwie to naprawić. To nie jest łaska! :)

      Sam miałem podobne przygody. Pewnego razu renomowane austriackie biuro poinformowało mnie, że zarezerwowany wcześniej apartament na Sardynii jest niedostępny z winy lokalnego kontrahenta. Zaproponowano mi większy, nieco droższy, tłumacząc, że dostanę "lepszy produkt". Zgodnie z prawdą odpowiedziałem, że ten apartament odrzuciłem już na etapie rezerwacji jako mało atrakcyjny architektonicznie, bo na wakacjach chciałem mieszkać w obiekcie zbudowanym w lokalnym stylu. Odwołałem więc rezerwację i dostałem zwrot pieniędzy. Na pytanie pracownika biura podróży (pośrednika), "gdzie w takim razie będę mieszkał, skoro mam już wykupiony bilet na przelot, którego praktycznie nie mogę zwrócić?" odpowiedziałem, że wolę spać na plaży, niż w obiekcie, który od samego początku mi się nie podobał. (Naprawdę wolałem spędzić tydzień pod chmurką lub nigdzie nie jechać niż z konieczności godzić się na coś, co absolutnie mnie się nie podobało:) Po pewnym czasie nawiązano ze mną kontakt z informacją, że jednak mogę mieszkać w apartamencie, który zarezerwowałem. Ponieważ byłem wtedy za granicą, przyjęto moją powtórną rezerwację bez jakiejkolwiek wpłaty i obiecano, że po powrocie do domu mogę za nią zapłacić. Upór się opłacił!
      Jeśli sprawa kwalifikuje się do sądu, to zachęcam - idźcie tam! Wiem, zajmuje to trochę czasu. Po wygranej potyczce w sądzie z jedną z niskokosztowych linii lotniczych oprócz należnego mi ustawowo odszkodowania mam miłą świadomość, że jako zwykły pasażer liczący się ze swoim groszem nie zostałem "wycyckany" przez firmę uzyskującą rok w rok wielomilionowe zyski. To jeszcze lepiej chyba robi niż "wyżalenie" się na forum, choć i to trochę pomaga.:)

      • abirka Re: TUI - nie polecam 30.07.12, 14:32
        Ja w innym poście piszę o dokładnie identycznej sytuacji jaką zafundowało mi TUI - na 2 tygodnie przed wylotem odwołanie imprezy. Liczą, że jak ktoś ma urlop, plany, to mu wepchna byle co ze swojej oferty. Niedoczekanie ich. Zabrałam od nich pieniądze i jade na taka sama wycieczkę z innym biurem. Udało mi sie nawet, dzieki staraniom Pani z call center, że koszty dało sie jakoś w miarę dopasować. Dlatego wszystkich przestrzegam przed rezerwacją wyjazdu z TUI.
        Co do sądzenia się, to masz racje, podzielam Twoją opinię, zgadzam się z Twoim podejściem. Tylko w przedstawionych tutaj sytuacjach TUI, niestety, ma do tego "prawo" zgodnie z ichniejszą umową, która przecież podpisaliśmy. A że umowy chronią praktycznie tylko biuro, to już inna kwestia - dla UOKiK. Czyli wracamy do poczatku - jedynym ratunkiem dla turystów jest całkowita zmiana zasad funkcjonowania biur podrózy.
        Ale teraz to ja mam wakacje i szykuje sie do wyjazdu - oczywiście nie z TUI :)
    • katarzyna9038 Re: TUI - nie polecam 08.08.12, 14:53
      Niestety nam udało się pojechać na wakacje z TUI i były to najgorsze wakacje w naszym życiu. Za 14 tys. zakwaterowano nas w nieremontowanym od 20tu lat pokoju, który na folderze oczywiście wyglądał pięknie. W rzeczywistości w łazience rosła pleśń, odrapane i zaśniedziałe były krany, sanitariaty, zdewastowane meble w pokoju, brudne ściany, aneks kuchenny przypomniał polową kuchnie na kempingu z czasów PRL. W cenie mieliśmy dopłatę do widoku na morze, a zakwaterowano nas w 3. budynku od morza, więc oczywiście widać było wszystko tylko nie morze. na profesjonalnie napisaną reklamację z dokumentacją zdjęciową otrzymaliśmy zdawkowe pisemko (dosłownie kilka zdań). Jeżeli ktoś jest zainteresowany tematem lub chce zobaczyć zdjęcia z pokoju i otoczenia czterogwiazdkowego hotelu, w którym kwateruje TUI Poland to zapraszam do kontaktu.
      • miss.ka Re: TUI - nie polecam 21.08.12, 23:48
        prosze o info jaki to hotel, ewentualnie o szczegóły na priv
        • cleo_1 TUI wcale nie lepsze od innych Biur 04.12.12, 18:09
          Tak samo robi w konia, jak wszyscy inni. Byle kasę wyciągnąć i umowę podpisać, potem - wal się człowieku, ze swoimi pytaniami, wątpliwościami do warunków świadczenia usług, z czymkolwiek. Nie polecam gorąco!!!
          • bozenkakrk Re: TUI wcale nie lepsze od innych Biur 22.03.13, 15:32
            Niestety zawsze się zdarzą przypadki złego potraktowania klienta. Postawcie się z drugiej strony i upilnujcie tylu transakcji. Mimo wszystko jestem zdania, że TUI to jedno z najpewniejszych biur turystycznych w Polsce, mówię to jako osoba, która korzystała już z ofert tego biura.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka