il_whatever Re: in vitro 19.06.10, 01:46 tanatalka napisał(a): > jesteście za czy przeciw? > Za rodzicami którzy chcą mieć własne dzieci czy za kościołem, który uważa że in > vitro to > zabijanie życia? > Ja raczej nie jestem za stroną kościoła, oni mówią ze to zabijanie życia, a prz > ecież ta > metoda daje nowe życie tysiącom dzieci na świecie!!! > Ja miesiąc temu na lekcji dowiedziałam się ze kościół jest przeciwny dlatego ze > niby tworzy > się np. 5 dzieci a wybiera tylko jedno, ale przecież to są płody a jeszcze nie > dzieci...<br /> > Za drugi powód został nam podany sposób w jaki mężczyzna oddaje próbkę... (wiec > ie > czego) że to niby jest grzech bo on to robi bez żony.... > Ciekawa jestem czy ten nauczyciel który nam to mówił jak nie mógłby mieć dzieci > czy by > nie miał innego zdania... (głupio było mi pytać bo to facet) Ja jestem przeciw i chciałabym sprostowac twoja wypowiedź przy okazji. Po pierwsze - Kościól nie mówi o in vitro jako o "zabijaniu zycia". Ale nowego życia też ta metoda nie daje. Nie wiem czy jesteś wierząca czy nie, ale na pewno wiesz, że życie to dar od Boga. A in-vitro to sztuczna metoda, wiec dlatego tak bardzo jest nie popierana przez Kościół. Niezaleznie od tego czy jest legalna (narazie nie jest) czy nie, to każdy ma swoje sumienie i sam decyduje czy godzi sie na "omijanie" woli Boga czy nie. Dawca "wiecie czego" - nazwijmy to "nasieniem" (serio,nie widze nic nienormalnego w tym słowie, nie wiem dlaczego je ocenzurowałaś ) niezaeznie od tego czy popelnia grzech czy nie, powinien troche pomyslec. Bo jak bedzie sie czuła jego przyszła żona i ich wspólne dzieci, kiedy któregoś dnia spotkają na swojej drodze (nawet jeśli to bardzo mało prawdopodobne) dzieci swojego ojca z jakąś obcą kobietą i te dzieci też będą dla nich obce? (Troche nie gramatycznie ale wiecie o co chodzi) A poza tym - chcielibyscie sie dowiedzieć po kilku latach ze jesteście z próbówki??? Na bezpłodność a chęć posiadania dzieci i wypełniania planu Bożego jest meto