Gość: jajko IP: *.studnetz.uni-leipzig.de 03.02.05, 18:44 jak to powiedziec po polsku?? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
tiggerific Re: Parallelgesellschaft 03.02.05, 18:55 kontrkultura, może być też subkultura, zależy co konkretnie masz na myśli. A jakby tak kontekst... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jajko Re: Parallelgesellschaft IP: *.studnetz.uni-leipzig.de 03.02.05, 19:05 chodzi o polaczenie 2 kultur-wschodu i zachodu, jakies ich wspolistnienie. jeszcze kolejny problem to jak powiedziec po polsku: Freizeitclub??i Ochsenblutrot-czy to bedzie po prostu kolor krwistoczerwony,cyz wol ma jakis specyficzny kolor krwi.nie mam wolu pod reka ,zeby to sprawdzic:P Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip.t-dialin.net 03.02.05, 19:12 jak powiedziala tiggerific subkultura cos odrebnego polaczenie bedzie multikulti ochsenblutrot -----------czy znasz z dawnych czasow wino "egri bikaver" czyli bycza krew?to byl ten kolor ! co do freizeitclub to momentalnie nic mi nie przychodzi do lba,bo w moich czasach bylo tylko disco albo harcerstwo ,a dzisiaj to mlodziez chyba sie spotyka, z tego co zauwazam pod trzepakiem albo w bramie ? BTW. no wlasnie, co robia mlodzi ludzie w naszym kraju ? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: tiggerific Re: Parallelgesellschaft IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.05, 19:21 u mnie jest np. klub osiedlowy bo kluby to się teraz dyski nazywają ;))))) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: tiggerific Re: Parallelgesellschaft IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.05, 19:22 współistnienie dwóch kultur dobrze brzmi :) dwukulturowość wielokulturowość - jeśli więcej Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip.t-dialin.net 03.02.05, 19:34 Parallelgesellschaft to jest zjawisko NEGATYWNE wedlug tutejszej nomenklatury i nie ma nic wspolnego ze wsolistnieniem,wrecz przeciwnie :chodzi o to ze emiganci z krajow muzulmanskich nie integruja sie a tworza (jako odruch obronny IMHO)swoje subkultury zwane Parallelgesellschaft czyli kultury rownolegle(terminus z z geometrii dwie linie rownolegle nie maja stycznego punktu)wielokulturowosc nie jest tez pasjujacym okreslenie jako ze wielokulturowosc to do siebie ze kultury przenikaja w siebie co w przypadku PG nie ma miejsca. hoffe geholfen zu habe +:= Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ggigus tak jest! IP: *.dip.t-dialin.net 03.02.05, 19:46 Tak samo subkultura nie pasuje, bo subkultura to czesc "naszej" kultury. Subkultura mlodziezowa np. Pararellgesell. to istniejace obok siebie rozmaite spolecznosci, wg mnie wcale nie chodzi koniecznie o spolecznosci muzulmanskie. ale glownie. och ci Niemcy, o cudzoziemcow, ktorzy nie chca akceptowac tut. obyczajow, nauczyc sie jezyka itp. To nawet nie jest koegzystencja, bo ta zaklada jakas wiez, ale po prostu zycie obok siebie. Dobre pytanie, swoja droga. Moze wymysle cos lepszego... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: tiggerific Re: ok IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.05, 20:18 de.e-paranoids.com/p/pa/parallelgesellschaft.html istnieje też szansa, że ktoś błędnie użył Parallelgesellschaft, skoro z kontekstu wynika współistnienie Odpowiedz Link Zgłoś
ggigus hm 04.02.05, 12:17 na to jezyk polski nie ma jeszcze odpow. slowa i na szczescie. Chodzi o wspolistnienie, ale obok siebie. Bo wspolistnienie po poslku zakalda jakas komunikacje, a Pararellgesell. to rozne spoleczenstwa zyjace obok siebie, nie majace - poza przymusowymi - zadnych punktow stycznych. Ciezko jest to oddac po polsku ze wqszystkimi niuansami. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 19:54 ludek napisal: "chodzi o to ze emiganci z krajow muzulmanskich nie integruja sie a tworza (jako odruch obronny IMHO)swoje subkultury zwane Parallelgesellschaft" ----------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip.t-dialin.net 03.02.05, 20:00 ech cfaniak bockwurst ci zaszkodzil czy co ? niemcy zamowili w latach 60 tych sile robocza ,a przyjechali LUDZIE ! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 20:14 ludek napisal: niemcy zamowili w latach 60 tych sile robocza ,a przyjechali LUDZIE !- KTORZY CZESTO PO 35 LATACH POBYTU NIE POTRAFIA MOWIC PO NIEMIECKU, dla ktorych DZISIAJ kultura tego kraju jest kultura wroga, ktorzy DZISIAJ czesto swoje corki lub siostry raczej zabic wola anizeli pozwolic im na zwiazek z Niemcem, ktorzy ale pozadliwym wzrokiem na tutejsze kobiety lypia - bo te przeciez wszystkie i tak niemieckie ku.. sa...itd, itp Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.adsl.hansenet.de 03.02.05, 21:17 znam wiele wiosek w hiszpanii i grecji gdzie zyja niemieccy emeryci od dziesiecioleci i ich stosunki z kultura tubylcza ograniczaja sie jedynie do kupowania BILD-a w sklepie Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 22:10 ...taak, i ci niemieccy emeryci patrzac na hiszpanskich lub greckich tubylcow spodelba, warcza uprzejmnie "WAS KUKST DU?!" oraz obciazaja tubylcow kasy socjalne, zapelniaja nieproporcjonalnie wiezienia lub statystyki kryminalne... (a mowa byla o muzulmanach... Wiesz jak traktowane sa niemieckie kobiety pracujace, zyjace w Turcji? Wiesz jak tam traktowani sa chrzescijanie i ich koscioly?) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.adsl.hansenet.de 03.02.05, 22:57 Hier werden ja wieder die Stammtischphrasen rausgeholt, Argumentation auf Bild 'Zeitung' Niveau! Ne, so unsachlich und emotional kann man so ein Thema nicht angehen, man sollte schon ein bisschen wissen, worüber man spricht. Kann es daran liegen, dass du, wenn du schon mal einen kennelgelernt hast, ihn nicht als Türke bezeichnet hast, da du unter Türke eben einen "Pöbler" verstehts? Wie sieht dein Statement aus ,wenn du nüchtern bist? -Lol, also sind nicht mal nur mehr alle Türken, sondern schon alle Muslime in deinen Augen Pöbler? Minderwertigkeitskomplexe? Das wäre vielleicht der Fall, wenn sie alle Flüchtlinge wären, aber viele sind doch schon in Deutschland geboren. Vielleicht gibt es welche die Minderwertigkeitskomplexe haben, aber wenn alle bösen, pöbelnden Türken aus diesem Grund pöbeln würde, wäre das Problem ja schon lange gelöst, oder? Denn diese Minderwertigkeitskomplexe würden dann von dir verursacht werden, da sich in deinen Köpf irgendwelche "Ideologien" zusammen finden, die dann zu Vorurteilen gegenüber jedem Türken werden. Dann denkste , du bist was besseres. Ich könnte akzeptieren, wenn jemand sagt, dass Türken eine eher grösseres Temperament haben als Deutsche. Man kann aber auf keine Fall sagen, dass alle Türken immer so "mies drauf" sind. Es gibt überall Arschlöcher, aber glaubt mir, ein pöbelnder Türke verursacht weitaus weniger Schaden als jemand, der rechtsextremes Gedankengut verbreitet. Und um es nochmals deutlich zu sagen, es gibt in jeder Nation/Bevölkerungsgruppe/Ethni e/Altersklasse usw. Arschlöcher. Es liegt aber zu einem Grossteil an dir, ob du mit jedem Vertreter dieser Nation/Bevölkerungsgruppe/Ethni e/Altersklasse Probleme haben möchtet, denn diese beginnen in deinem Kopf. "Wiesz jak traktowane sa niemieckie kobiety > pracujace, zyjace w Turcji? Wiesz jak tam traktowani sa chrzescijanie i ich > koscioly?)" Und du, solltest dir mal überlegen wie du dir deinen Horizont erweitern könntest. Anhand der Art in der du deine Gedanken formulierst, muss man meinen, dass du noch nie über den Tellerrand hinausgeschaut hast. Wie wärs mal mit Urlaub in der Türkei? Und noch was. Ich kenne einige sehr nette Türken. Aber es ist schrecklich, dass ich dir das überhaupt erzählen muss. Denkt daran, es sind alles Menschen wie du und ich. Aber es ist natürlich einfacher, von ein paar Gastarbeitern hier(BTW was für einer bist DU ? ein "besser" Aussiedler oder wat ?), auf die ganzen Türken Rückschlüsse zu ziehen. Fakt ist: die Türken in der Türkei leben und denken größtenteils völlig anders als die in Deutschland lebenden. Das die Türken hier aufgrund mangelnder Integration Subkulturen gebildet haben, kann ich verstehen. Das ist natürlich ein Problem und bedarf dringend Lösungen, aber die Türken sind sicher nicht die alleinige Ursache dieser Situation. Man darf nicht pauschal ein Volk als kriminell abstempeln, wenn du darauf hinaus willst! Es ist schön, dass die Welt für Dich noch einfach gestrickt ist, aber lass Dir gesagt sein, dass Du keine Ahnung hast. Nicht nur von der Türken-Thematik, sondern auch nicht von Fragen bezüglich der Zuwanderung, Bevölkerungsentwicklung und Sozialsystemen Lustigerweise gibt es ja auch überhaupt keinen Zusammenhang zwischen der Ausländeranzahl und dem Ausländerhass. In einigen Gebieten in Ostdeutschland musst Du 5 Stunden durch die Gegen eiern, bis Deine glatzköpfigen Freunde und Du endlich ihren Baseballschläger zum Einsatz bringen können. Was mich wirklich wundert: neben der ganzen Hysterie werden einige durchaus realistische Probleme voellig ignoriert. Die Türkei hat ein massives Problem damit, Souveränität nach aussen abzugeben. Die Ehebruch-Gesetzgeschichte war ein wunderbares Beispiel, Erdogan verbat sich die Einmischung der EU in die Gesetzgebung der Türkei. Nun besteht die ganze EU-Idee aus eben solchen Einmischungen.Iich bin nicht sicher, ob das dem Grossteil der türkischen Bevölkerung wie auch der türkischen Politik im vollen Ausmass klar ist. Ich seh da aber niemand ernsthaft Kritik üben, obwohl das durchaus vonnöten wäre. Nebenbei: Hast Du eigentlich in den letzten Monaten diese Polenschwemme bemerkt? Schliesslich gehören die ja jetzt auch zur EU. . Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 23:29 Pieprzysz glodne kawalki - ludek - najpierw starasz sie mnie przekonac, ze turcy lub muzulmanie wtedy beda sklonni przyjac jezyk i bliskosc ludzi oraz normy spoleczne kraju w ktorym zyja, kiedy niemieccy emeryci uczynia w Grecji lub Hiszpanii to samo - a pozniej odwalasz znane elaboraty z ksiazki do nabozenstwa naszego wielkiego Führera Joszki i jego bandy oraz ich katechizmow... To by bylo obrzydliwe, gdyby nie bylo takie nudne. Nie zemna takie numery ludek - "gutmenschu". Nie dogadamy sie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ludek Re: Parallelgesellschaft IP: *.adsl.hansenet.de 03.02.05, 23:44 Du machst dich mit deiner Ausdrucksweise schlicht und ergreifend lächerlich Es erschreckt mich immer wieder, welche menschenverachtenden Arschlöcher hier ihre fresse aufreissen koennen,. Denn manchen Leuten mag ich nach Lektüre ihrer Verbaldiarrhoe nicht mehr nur den Admin unterrichten, aus reiner Lust am Leute Willkuer erleben lassen, die sie anderen problemlos an den Hals wuenschen. Die mag ich in der Tat im Schlauchbot irgendwo aussetzen, damit sie die Gnade eines entsprechenden Geburtsorts zu schaetzen lernen. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ggigus cfaniak, rozpowszechniasz stereotypy IP: 5.6.* / *.lrz-muenchen.de 04.02.05, 11:33 Tak sie sklada, ze kupuje w tureckim sklepie warzywnym i to niemieccy klienci tykaja bezpardonowo sprzedawczynie, ok. 60 tki, ktora mowi dosc dobrze po niemiecku. "Gibst du mir noch eine Tüte" mowi taki koles, a nie znaja sie, bo widze ,jak reaguje sprzedawczyni. Inne narodowosci okazuja sobie wiecej szacunku. Mnie tez sie to zdarzylo - tykanie. Podobnie jak wiele innych przeajow dyskryminacji ze wzgledu nia bycie nie-Niemka. Za istnienie PArarellgesellsch. duza wine ponosi spol. niemieckie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 19:08 ...po prostu "Polnocna Grupa Wojsk Radzieckich" i jusz... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Pippi Re: Parallelgesellschaft IP: *.protonet.pl 03.02.05, 19:21 Gość portalu: cfaniak napisał(a): > ...po prostu "Polnocna Grupa Wojsk Radzieckich" i jusz... - Oh, nein! Die große und unbesiegte Rote-Armee nennst du nur so bescheiden: "Gruppe". Schäme dich, Cfaniak! MfG. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: cfaniak Re: Parallelgesellschaft IP: *.dip0.t-ipconnect.de 03.02.05, 19:56 ...moze tez byc "Jackowo" w Chikako... Odpowiedz Link Zgłoś