16.01.21, 15:53
Jak cwiczycie miesnie brzucha? Robilam szostke weidera ale kark mnie boli od tego.
Obserwuj wątek
    • troompka Re: Brzuszki 16.01.21, 16:25
      Ćwiczę brzuszki zimą. Robię krótkie brzuszki w ilości 30 na prosto z podkurczonymi nogami. Glowa prosto i podlozone rece pod glowe, ale nie tak żeby ja ciągnąć do góry tylko bardziej jako oparcie dla glowy. Potem brzuszki skośne po 30 na każdą stronę i na koniec 30 prostych z uniesionymi nogami. Kończę niskimi nozycami sztuk 30. Całość trwa 10 min.
    • kk345 Re: Brzuszki 16.01.21, 16:26
      Jak cię boli kark, to nie robisz brzuszków brzuchem, tylko szyją, do kitu. Kręgosłup szyjny sobie skopiesz, a brzuch ani drgnie.
      • 21mada Re: Brzuszki 16.01.21, 18:58
        No właśnie niby robiłam poprawnie, nie ciągnęłam za głowę. To było podnoszenie nóg i rowerek. Nie typowe brzuszki że samo podnoszenie karku. Jak w takim razie robić brzuszki brzuchem? Nie podnosić karku z podłogi?
    • gaskama Re: Brzuszki 16.01.21, 16:28
      Myslalam, że już nikt nie robi dzis brzuszków.
      Deska.
      Deska i pod stopami duza pilka, przyciąganie jej, kolana do brzucha
      Leżenie na plecach i podciąganie prostych nog do kata prostego
      To samo co wyżej, ale z uniesionym korpusem
      Itd.
      • troompka Re: Brzuszki 16.01.21, 16:33
        Deska jest fajna ale jesli ktos ma slabe rece to nie da rady. Ja mam silne dolne partie ciala, deska max 2 razy po 30 sek....czasem 3 razy ale to rzadko....wiecej nie dam rady.
        • primula.alpicola Re: Brzuszki 17.01.21, 09:56
          troompka napisała:

          > Deska jest fajna ale jesli ktos ma slabe rece to nie da rady. Ja mam silne dol
          > ne partie ciala, deska max 2 razy po 30 sek....czasem 3 razy ale to rzadko....w
          > iecej nie dam rady.


          To je wzmocnisz przy okazji. Deska i jej wariacje są fenomenalne, bo wzmacniają wiele partii mięśniowych.
          Z dnia na dzień będziesz robić o kilka sekund dłużej. Tylko upewnij się, że robisz poprawnie, lepiej dobrze i krótko, niż dłużej a byle jak.
    • hexella Re: Brzuszki 16.01.21, 18:51
      nie rob klasycznych brzuszków. Kilka błędów i kręgosłup ci tego nigdy nie wybaczy. Te wszystkie szarpanki w leżeniu na plecach, często na tempo, to niebezpieczny przeżytek.
      Leć planki, ćwiczenia stabilizujące na piłce, będzie git.
    • wapaha Re: Brzuszki 16.01.21, 19:22
      Ułożyłam sobie swój program treningu core- łączący w sobie wariacje i ćwiczenia w planku - elementy 6W- wariacje nożyc ( pion/poziom/na boku) + zawsze do tego ćw.na pośladki ( z gumą )
        • wapaha Re: Brzuszki 16.01.21, 20:12
          Każde ćwiczenie wykonane nieprawidłowo szkodzi zamiast pomagać.
          Faktem jest, że nie są to ćwiczenia wskazane dla osób,które maja problemy z kręgosłupem
          • memphis90 Re: Brzuszki 16.01.21, 20:40
            No tak, ale nożyce z założenia angażują mięśnie biodrowo-ledziowe, które wyginają kręgosłup w łuk. Mięśnie brzucha w trakcie ćwiczenia mają temu niby przeciwdziałac i przyciskać kręgosłup lędźwiowy do podłogi , problem w tym, że biodrowo - lędźwiowe są z natury silniejsze, niż mięśnie brzucha. Czyli nożyce to w zasadzie walka o to, żeby się kręgosłup lędźwiowy nie wyginał, bo to zdrowe nie jest. Dla osób, które wytrenowane nie są, to raczej pewna kontuzja...
            • wapaha Re: Brzuszki 17.01.21, 11:28
              1. ja to ćwiczenie robię mając na ziemi w zasadzie tylko pośladki
              2. Dla osób, które wytrenowane nie są, to raczej pewna kontuzja... - wątek nie jest na temat rad , jakie ćwiczenia wykonywać ale sondujący co kto robi. Napisałam co robię ja, a wyżej zaznaczyłam, że każde ćwiczenie zrobione nieprawidłowo jest kontuzyjne

              Nie wiem o co ci chodzi ?
    • bei Re: Brzuszki 16.01.21, 20:21
      Brzuszki robię na dużej piłce, dla mnie idealńie wygodnie. Boli Cię kark? Nie ciągnij szyją do przodu, tylko oczy, twarz skierowana w sufit, jedna linia z plecami.
    • olkkaa_99 Re: Brzuszki 16.01.21, 21:09
      w cwiczeniach na miesnie brzucha kluczowe są 2 rzeczy :
      - odcinek lędźwiowy kręgoslupa non stop przycisniety do podlogi! to jest mus. Jesli robisz opuszczanie nóg, to schodzisz tylko do momentu, w którym dasz rade miec ledzwie wcisniete w mate
      - miedzy brodą a mostkiem odleglosc pilki tenisowej, robiac sklon patrzymy w dal w sufit, nigdy przed siebie i caly czas spinamy miesnie brzucha, nawet wracajac do lezenia, inaczej po prostu machasz głową bez sensu
      • olkkaa_99 Re: Brzuszki 16.01.21, 21:17
        i jeszcze jedno- rece trzymasz za głową w taki sposob, zeby nie widzieć swoich lokci, daleko od uszu, nie robimy z przedramion koszyka wokol glowy.
        Przy prawidłowo robionych brzuszkach czujesz taką jakby pompę, brzuch sam pracuje i trzyma caly korpus, jak zrobisz kilka prawidłowo to bedziesz wiedziala, że to wlasnie to uczucie, nie da sie go z niczym pomylic
        • 21mada Re: Brzuszki 16.01.21, 21:24
          Wlasnie tak robilam. Bardziej sie skupiam na 'przyblizaniu mostka do miednicy' niz na podnoszeniu glowy. Tak robilam jak ta pani (3:00 minuta). Czy ona dobrze robi?
          • olkkaa_99 Re: Brzuszki 16.01.21, 21:31
            skup sie na wciskaniu ledzwi w podloge i nieustannym spinaniu brzucha. i tylko na tym. szeroko lokcie, to oslabia sile ewentualnego "ciagniecia" za szyje, patrz w górę i w dal, postaw sobie lustro i zerkaj, czy glowa jest przedłużeniem kregoslupa. Nie podnos sie wysoko, wystarczy na 20 cm na początek, brzuszki prawie do siadu to już wyzsza szkola jazdy. jesli to wszystko zrobisz nie ma opcji, ze bedzie zle.
            Dziewczyny tu dobrze pisały o podciaganiu nog na piłce i o desce - dwa super cwiczenia na brzuch, przy czym prawidlowa deska to tez bardzo trudne technicznie cwiecznie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka