Dodaj do ulubionych

Szeflera helpunku !

11.07.22, 12:26
Ematki ogrodniczki, co jest moim szeflerom ?
Takie plamy im się robią, całe parasolki opadają.
Internety sugerują bakterie, ale jak ratować metody sprzeczne. Rośliny kupiłam w ikei i teraz mrocznie coś mi się kojarzy, że głupia wybierając szukalam takich bez chorych liści. Kilka mcy temu to było a teraz moje cierpią.
Podlewam książkowo, mam szeflery jeszcze inne, zdrowe. Tak samo czule traktowane.
Tylko z tymi coś przywloklam.
Uratują się ? Podpowiecie jak?

Tak mi żal, już z innego sklepu chorego bluszcza przynioslam i padło mi od niego kilka zarażonych roślin. Ale to był pono przedziorek.
Tu całe parasolki mają coraz bardziej powiększające się brązowe plamy.
Obserwuj wątek
    • andaba Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 12:43
      Nie znam się na szeflerach, ale na oko to jakaś odmiana plamistości liści.
      Ja takowe traktuję chemią.
      • gama2003 Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 14:22
        Chemią, ale dokladnie czym ?
        To spore rosliny, jeszcze nie widać tych ubytków, postawilam daleko od innych kwiatów i kombinuję.
        • runny.babbit Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 14:48
          W sklepie poradzą. A może jest im zimno? W przeciągu nie stoją? Gdyby nie te plamy, to zrzucanie liści często jest przez chłód i nadmierną wilgoć.
          • andaba Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 15:12
            Tak, w sklepie poradzą, a do róż używam tego
            sklep.swiatkwiatow.pl/saprol-grzybobojczy-zwalcza-i-chroni-przed-chorobami-rosliny-ozdobne-substral-25-ml.html
            Ale czy można w pomieszczeniach i czy twój kwiatek nie za delikatny to nie wiem.
    • babsee Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 12:46
      Jakoś grzybowato to wyglada. Ja w Ikea kupilam onegdaj "pieniążka", ktory mi załatwił 4 roślinki stojące obok w sypialni. NIgdy nie kupię już kwiatka w Ikei.
    • runny.babbit Re: Szeflera helpunku ! 11.07.22, 14:21