Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE-co zrobić?

IP: *.xdsl.centertel.pl 10.02.11, 16:03
We wrzesniu 2010 niespodziewanie otrzymałem z TPSA zamiast faktury papierowej Elektroniczny Obraz Faktury (oczywiście bez mojej zgody).Ponieważ mieszkanie wynajmuję innej osobie jest to dla mnie nie do przyjęcia (trudno zebym udostepniał dostęp do mojego konta innej osobie).Złozyłem na BL odpowiednią reklamację i otrzymałem zapewnienie ,ze sprawa zostanie załatwiona.Po czym w październiku oczywiście znowu dostałem EOF.Ponownie złozyłem reklamację i ponownie dostałem zapewnienie o załatwieniu sprawy.W listopadzie i grudniu rzeczywiście dostałem fakture papierową.Nadszedł styczeń 2011 i zabawa zaczeła się od nowa:dostałem EOF,złozyłem reklamację,otrzymałem wraz z przeprosinami zapewnienie o załatwieniu sprawy po czym w dniu dzisiejszym (luty 2011) dowiedziałem się ,że mam za luty EOF i ponownie dostałem na BL zapewnienie o załatwieniu sprawy zgodnie z moim życzeniem.Czy jest jakakolwiek siła ,żeby zmusić TPSA do rzeczywistego załatwienia sprawy ?
Obserwuj wątek
      • Gość: paweł Re: Pytanie do UKE-co zrobić? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.11, 19:05
        Jeśli reklamacje nie pomagają na dłuższą metę, to można spróbować cofnąć akceptację na otrzymywanie EOF-u. Najlepiej uczynić to na piśmie. Stosowny wniosek można znaleźć na stronie www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/efaktura/efaktura w zakładce "Dokumenty do pobrania" i z listy wybrać: "formularz wycofania akceptacji faktury w formie elektronicznej". Należy go wydrukować, wypełnić i posłać listem poleconym na adres korespondencyjny: ul Bażantów 35, 40-668 Katowice.
        • Gość: ws Re: Pytanie do UKE-co zrobić? IP: *.xdsl.centertel.pl 11.02.11, 00:45
          Sęk w tym ,ze akceptacji nigdy nie wyrażałem,nie widzę powodów żeby ponosić koszty listu (co prawda to tylko ok.4 zł ale zawsze coś) i benzyny do samochodu (bo mam kawałek na pocztę) a ponadto zasięgnąłem języka co do procedur stosowanych w TP : otrzymane listy są skanowane i wprowadzane do ich systemu a osoba rozpatrujaca reklamacje nie ma nic poza skanem pisma na ekranie monitora a więc jego "siła rażenia" jest dokładnie taka sama jak zgłoszenie wpisane przez doradcę w czasie rozmowy z reklamujacym (którego numer mam).A więc gdybym pięć razy nie dzwonił a wysyłał listy pewnie skutek byłby ten sam a koszt już by zaczynał być znaczący.A niestety zrezygnować z ich usług mogę dopiero za kilka miesięcy.
          • Gość: paweł Re: Pytanie do UKE-co zrobić? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.11, 10:34
            Sęk też w tym, że tpsa wprowadziła EOF nie pytając nikogo o to, czy chce taką formę faktury. Według nich, to abonent miał wyrazić brak akceptacji EOF-u i zrezygnować, a domyślnie dostawałby elektroniczną formę faktury. Wielu klientów TP w tym ja przejechało się na tym, ale po dwóch miesiącach pisania i dzwonienia, znów przysyłają mi papierowe faktury.
            • Gość: Kaczus (Tomek) Re: Pytanie do UKE-co zrobić? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.11, 14:00
              Z tym, że chyba nie jest to postępowanie zgodne z prawem.... Cytat z rozporządzenia:
              "Faktury mogą być przesyłane, w tym udostępniane, w formie elektronicznej w
              dowolnym formacie elektronicznym, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tego sposobu
              przesyłania faktur przez odbiorcę faktury, zwanej dalej „akceptacją”."

              brak odmowy akceptacji nie jest jednoznaczny z akceptacją... Moim zdaniem takimi praktykami powinno zająć się właśnie UKE.
    • Gość: Jarek Re: Pytanie do UKE-co zrobić? IP: *.nplay.net.pl 11.02.11, 13:08
      Tpsa po swojemu interpretuje przepisy prawa. Może warto przesłać skargę do UKE.

      Z mojej wiedzy włączają ekofakturę wielu wielu klientom bez ich zgody podpierając się tym, że nie mają obowiązku przesyłąć jej pocztą. Podpierają się art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług. Nie muszą dostarczać faktur osobom nie prowadzącym działalności gospodarczej.
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE-co zrobić? 22.02.11, 09:03
      Gość portalu: ws napisał(a):

      > We wrzesniu 2010 niespodziewanie otrzymałem z TPSA zamiast faktury papierowej E
      > lektroniczny Obraz Faktury (oczywiście bez mojej zgody).Ponieważ mieszkanie wyn
      > ajmuję innej osobie jest to dla mnie nie do przyjęcia (trudno zebym udostepniał
      > dostęp do mojego konta innej osobie).Złozyłem na BL odpowiednią reklamację i o
      > trzymałem zapewnienie ,ze sprawa zostanie załatwiona.Po czym w październiku ocz
      > ywiście znowu dostałem EOF.Ponownie złozyłem reklamację i ponownie dostałem zap
      > ewnienie o załatwieniu sprawy.W listopadzie i grudniu rzeczywiście dostałem fak
      > ture papierową.Nadszedł styczeń 2011 i zabawa zaczeła się od nowa:dostałem EOF,
      > złozyłem reklamację,otrzymałem wraz z przeprosinami zapewnienie o załatwieniu s
      > prawy po czym w dniu dzisiejszym (luty 2011) dowiedziałem się ,że mam za luty E
      > OF i ponownie dostałem na BL zapewnienie o załatwieniu sprawy zgodnie z moim ży
      > czeniem.Czy jest jakakolwiek siła ,żeby zmusić TPSA do rzeczywistego załatwieni
      > a sprawy ?

      w odpowiedzi na Pana post, pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia.

      Zgodnie z § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej faktury mogą być przesyłane, w tym udostępniane, w formie elektronicznej w dowolnym formacie elektronicznym, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury.
      Akceptacja albo jej cofnięcie może być wyrażona w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. W przypadku cofnięcia akceptacji przez odbiorcę faktury wystawca faktury traci prawo do przesyłania temu odbiorcy faktur w formie elektronicznej od dnia następującego po dniu, w którym otrzymał powiadomienie od odbiorcy o cofnięciu akceptacji, chyba że strony uzgodnią inny termin utraty przez wystawcę prawa do przesyłania faktur w formie elektronicznej, nie dłuższy jednak niż 30 dni.

      W opisanej przez Pana sprawie proszę o przesłanie skargi na operatora do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Skargę może Pan przesłać na adres e-mail: uke@uke.gov.pl lub też skorzystać z formularza zgłaszania skarg, który to znajduje się na stronie internetowej Urzędu www.uke.gov.pl.

      W tym miejscu pragnę również zaznaczyć, iż na skutek licznych skarg abonentów, którzy kwestionują m.in. działania Telekomunikacji Polskiej S.A. dotyczące wręcz wymuszania na nich zgody na zmianę sposobu wystawiania przez TP S.A. faktur z wersji papierowej na wersję elektroniczną, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w ramach ustawowych kompetencji, podjął działania wyjaśniające w przedmiotowej sprawie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka