Dodaj do ulubionych

PROTESTUJE

04.03.06, 23:42
Witam!powstały oparte na oplu silniki 1.9 JTS i 2.2 JTS ,jakos to przezyłem
bo mezalians z Fiatem przyzwyczaił nas do tego ,ze rzedówki nie sa odrebna
konstrukcja Alfa Romeo. do dzisiaj nie moge przezyc ,ze umarło wspaniałe
luzne V6 i zastapił go twór ,który pewnie w bardzo podobnej postaci bedzie
napedzac Opla Omege . ale miarka sie przebrała ,gdy pojawił sie nowy silnik
1.8 140 KM (ALfa 159), który jest równoczesnie montowany w Fiacie Croma i ,o
zgrozo,bedzie podobno montowany w Oplu
Vectrze.....................
kto sie przyłaczy do dwutygodniowej głodówki protestacyjnej ?
Obserwuj wątek
    • malgoska1 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 00:06
      Witam.

      > umarło wspaniałe luzne V6 i zastapił go twór ,który pewnie w bardzo podobnej
      > postaci bedzie napedzac Opla Omege

      Puk, puk... Omega umarła jakis czas temu...
      W Vectrach i Signum jest obecnie 2,8V6 turbo 230-255KM.

      > ale miarka sie przebrała ,gdy pojawił sie nowy silnik 1.8 140 KM (ALfa 159),
      > który jest równoczesnie montowany w Fiacie Croma i ,o zgrozo,bedzie podobno
      > montowany w Oplu

      Już jest. W Vectrze i Signum.

      Pozdrawiam,
      Maciej Loret
      • streetfighter69 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 10:44
        A wiec odpada glowny skladnik rasowego cuore - silnik. Co pozostaje? - chyba
        juz tylko design. Tak to jest jak firma sie sprzedaje najpierw Fiacikowi a
        pozniej Opelkowi. Unifikacja - coz za piekne slowo! :)))
        • nuvolari4 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 11:57
          streetfighter69 napisał:
          > A wiec odpada glowny skladnik rasowego cuore - silnik. Co pozostaje? - chyba
          > juz tylko design. Tak to jest jak firma sie sprzedaje najpierw Fiacikowi a
          > pozniej Opelkowi. Unifikacja - coz za piekne slowo! :)))

          Stać cię na nową 3 czy 5 ? Jeśli tak to sobie kup i się ciesz. Jeśli nie to nie
          marudz. Na szczęście jeszcze mozna kupić 156,166,GTV,GT. O designie BMW się już
          nie chcę wypowiadać, bo zjadłem właśnie śniadanie. Próby kreowania BMW6 jako
          konkurenci dla Ferrari są żałosne. Niech BMW spróbuje wyprodukować auto w cenie
          Fiata, powodzenia.

          A co powiesz na twoje kultowe BMW z silnikiem BMW-Renault ? Już za chwilę. A co
          powiesz na BMW-Mini z silnikiem Chryslera ? A co powiesz na Alfę 8C Competizione
          z silnikiem Maserati-Ferrari ? Na tę zakichaną włoszczyznę 4Porte objeżdzające
          najlepsze z kiedykowiek produkowanych BMW - nowe M5 na ich własnym Nurburgringu ?

          Q
    • maliek Re: PROTESTUJE 05.03.06, 12:08
      Szkoda tej V6. Sam byłem zdziwiony że nie oferują jej w 159. To jest chyba
      wynik cięcia kosztów. Jeden podzespół do kilku modeli samochodów różnych
      producentów to rozłożenie kosztów projektowania.Przykładem są silniki 1,9 jtd
      lub 1,9 TDI które można spotkać w różnych autach.
      Indywidualność jest droga i małó producentów na nią stać.
      • uki145 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 13:27
        Witam! własnie o to chodzi . oprócz JTD ,dotychczasowe rzedówki były bardzo
        podobne do silników fiata,ale jednak róznice były zauwazalne (szczególnie w
        parametrach i niektórych szczegółach technicznych ). przeciez 1.8 z fiata HGT
        tez ma wariator i jest to przktycznie identyczna jednostka co 1.8 T.S ,
        praktycznie ,bo nie ma 2 swiec na cylinder i wiekszosc czesci nie jest
        zamienna.to pokazuje ,ze producent w jakims stopniu dbał o indywidualizm
        techniczny produktów Alfa Romeo .... teraz to powoli zanika :stoisz na
        swiatłach swoja nowiutka 159, a obok stoi Opel Zafira z identycznym
        silnikiem...........conajmniej niefajnie . oby tylko nowy silnik 1.6 w
        przyszłej Alfie 159 nie nazywał sie Twin Port ;-). wydaje mi sie ,ze dla
        Alfisty to szok , podobne odczucia mieli pewnie fani marki , jak Fiat przejał
        Alfa Romeo i zaczał wypuszczac pierwsze ,zunifikowane modele. pozostaje
        jedynie byc cierpliwym i cieszys sie ,ze dzieki tym mezaliansom Alfa Romeo
        ciagle zyje.Pozdrawiam Łukasz
        • maliek Re: PROTESTUJE 05.03.06, 13:54
          Na szczęście samochód to nie tylko silnik. To także nadwozie, podwozie oraz
          masę innych elementów dzięki którym samochody się różnią. Jakoś nikt nie
          narzeka że Bentley ma silnik z VW, Chrysler podwozia z Mercedesa. Takich
          przykładów można podać jeszcze dużo. Bardzo ważny jest wizerunek marki a tego
          nie da się "przeszczepić"
          • uki145 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 14:05
            Witam! jaguar z 2.0 TDCI forda jednak stracił mnóstwo charakteru ;-) . ale
            racja .zawieszeniem i stylistyka 159 trzyma fason. oby tylko nie zaczeli
            reklamowac Alfy m w stylu : GMowska technika , włoski temperament . cos nam to
            przypomina ,prawda ;-) Pozdrawiam Łukasz
    • lucj Re: PROTESTUJE 05.03.06, 14:05
      uki145 napisał:

      > Witam!powstały oparte na oplu silniki 1.9 JTS i 2.2 JTS ,jakos to przezyłem
      > bo mezalians z Fiatem przyzwyczaił nas do tego ,ze rzedówki nie sa odrebna
      > konstrukcja Alfa Romeo. do dzisiaj nie moge przezyc ,ze umarło wspaniałe
      > luzne V6 i zastapił go twór ,który pewnie w bardzo podobnej postaci bedzie
      > napedzac Opla Omege . ale miarka sie przebrała ,gdy pojawił sie nowy silnik
      > 1.8 140 KM (ALfa 159), który jest równoczesnie montowany w Fiacie Croma i ,o
      > zgrozo,bedzie podobno montowany w Oplu
      > Vectrze.....................
      > kto sie przyłaczy do dwutygodniowej głodówki protestacyjnej ?

      Nie wiem co tak cie dziwi, przecież AR 159 to "obudowany" blachami alfy opel
      signum nawet elektronika jest podobna lepiej znaja się na 159 serwisy opla bo
      signum juz jakiś czas jeżdzi i jest ich dużo. Co prawda nie jest to nic
      nadzwyczajnego, wszyscy tak robią. Sa samochody europejskie,
      azjatyckie,amerykańskie, australijskie....no i taka jest różnica między
      nimi.....
      • nuvolari4 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 14:35
        >Nie wiem co tak cie dziwi, przecież AR 159 to "obudowany" blachami alfy opel
        > signum nawet elektronika jest podobna lepiej znaja się na 159 serwisy opla bo
        > signum juz jakiś czas jeżdzi i jest ich dużo.

        A co jest konkretnie w 159 z Opla (prócz 1.8 MPI oraz tych mieszanek 2.2) ?
        rozmiar kół ?

        Q
        • rafal.gtv Re: PROTESTUJE 05.03.06, 15:01
          nuvolari4 napisał:
          A co jest konkretnie w 159 z Opla (prócz 1.8 MPI oraz tych mieszanek 2.2) ?
          > rozmiar kół

          Też chcę wiedzieć....
          IMHO układ tlokowo - korbowy i szkielet płyty podlogowej to jeszcze nie cały
          samochód :)

          Co ciekawe - podobieństwa Alfy159 i Opla najbardziej drażnią tych , których i
          tak na taki samochód nie stać ( albo go nie potrzebują....)

          Dla mnie największą wadą 159 jest dziwne spozycjonowanie klienta - bo wóz
          stracił quasi - sportowy charakter 156 , nie dorósł do bycia quasi-limuzyną
          a'la 166, a epatowanie się wirtualnymi korzyściami jakościowo-technologicznymi
          nie jest domeną tego segmentu rynku.
          • nuvolari4 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 15:16
            > Też chcę wiedzieć....
            > IMHO układ tlokowo - korbowy i szkielet płyty podlogowej to jeszcze nie cały
            > samochód :)

            Ja nie neguję, że układ korbowo-tłokowy jest w 2.2 taki sam. Natomiast chcę
            wiedzieć co jeszcze, skoro w/w twierdzi, że to Vectra z innymi blachami. Płyta
            podłogowa była opracowywana wspólnie z Saabem ale jest dla nich zbyt droga,
            prawa przejął i produkuje ją tylko koncern Fiata tzn. obecnie tylko Alfa.
            Wszystkie Ople są robione na innych płytach podłogowych.
            a pro po , to czego nie wybaczyłbym w alfie dało całkiem dobry rezultat w
            GPunto, przecież to płyta podlogowa wspólna z nową Corsą.

            Q
          • uki145 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 15:31
            Witam! moim zdaniem stylistyka 159(nie pseudo coupe ,ale typowy sedan) i jej
            gabaryty ,maja sens. jak wchodziła do sprzedazy 156 to alfa nie miała duzego
            coupe typu alfa GT . teraz paleta modeli jest tak szeroka ,ze nie ma potrzeby
            tworzyc kompromisowych aut. klient dzieki temu moze dobrac pojazd dokładnie do
            swoich upodoban. 159 pełni teraz troche inna role ,dzieki swoim gabarytom moze
            lepiej zabiegac o klientów audi a4 i bmw3 ,a takze celowac w klasowych gigantów
            jak np vw passat . jest to wiec moim zdaniem bardzo przemyslana polityka
            firmy. na 156 nie decydowało sie wielu klientów bo była zbyt mała jak dla 3-4
            osobowej rodziny , natomiast 166 było zbyt drogie dla typowego klienta klasy
            sredniej . Pozdrawiam Łukasz
    • lucj Re: PROTESTUJE 05.03.06, 14:05
      uki145 napisał:

      > Witam!powstały oparte na oplu silniki 1.9 JTS i 2.2 JTS ,jakos to przezyłem
      > bo mezalians z Fiatem przyzwyczaił nas do tego ,ze rzedówki nie sa odrebna
      > konstrukcja Alfa Romeo. do dzisiaj nie moge przezyc ,ze umarło wspaniałe
      > luzne V6 i zastapił go twór ,który pewnie w bardzo podobnej postaci bedzie
      > napedzac Opla Omege . ale miarka sie przebrała ,gdy pojawił sie nowy silnik
      > 1.8 140 KM (ALfa 159), który jest równoczesnie montowany w Fiacie Croma i ,o
      > zgrozo,bedzie podobno montowany w Oplu
      > Vectrze.....................
      > kto sie przyłaczy do dwutygodniowej głodówki protestacyjnej ?

      Nie wiem co tak cie dziwi, przecież AR 159 to "obudowany" blachami alfy opel
      signum nawet elektronika jest podobna lepiej znaja się na 159 serwisy opla bo
      signum juz jakiś czas jeżdzi i jest ich dużo. Co prawda nie jest to nic
      nadzwyczajnego, wszyscy tak robią. Sa samochody europejskie,
      azjatyckie,amerykańskie, australijskie....no i taka jest różnica między
      nimi.....
      • uki145 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 14:08
        Witam! nie dziwi mnie , ale jestem troche przerazony ;-). bo alfa staje sie
        powoli takim seatem u volkswagena. co do zawieszenia przedniego signum(fiat
        croma ,bo to to samo podwozie) to alfa jednak sie rózni ,bo nie ma kolumny
        MacPhersona ,ale wielowahacz. tak to chyba jest ?.Pozdrawiam
        • nuvolari4 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 15:22
          bo alfa staje sie
          > powoli takim seatem u volkswagena. co do zawieszenia przedniego signum(fiat
          > croma ,bo to to samo podwozie) to alfa jednak sie rózni ,bo nie ma kolumny
          > MacPhersona ,ale wielowahacz. tak to chyba jest ?

          Seatem to była za czasów 145/155 ...
          zawieszenie przednie, tylne, układ Q4, płyta podłogowa, wnętrze, karoseria - są
          różne, 1.8 MPI to wprost silnik Opla (jak 1.9 JTD u nich to silnik Fiata/Alfy),
          2.2 to Opel nieco zmodyfikowany by AR, 3.2 to globalny silnik GM bardziej
          zmodyfikowany by AR, skrzynie biegów są zdaje się wspólną własnością Fiat/GM,
          zresztą stosowanie zewnętrznych skrzyń biegów jest stosowane nie od dziś i w
          wielu markach. Bo chyba rozstawu śrób w kołach wspólnego m.in. z Oplem nie
          będziemy się czepiać ?

          Q
          • uki145 Re: PROTESTUJE 05.03.06, 15:38
            Witam! za czsów 145 /155 płyty podłogowe były fiatowskie ,ale silniki sie mimo
            wszystko rózniły . teraz oprócz JTD jedynie 1.8 jest identyczny. moze
            macie racje ,ze troche przesadzam .......ale najbardziej zal tego v6.
            Pozdrawiam
              • alex982 Jesłi protestować to 05.03.06, 16:27
                To proponuje się przyłączyć do anty-globalistów i wszcząć burde na jakimś zlocie G8. Nic innego poza biadoleniem zrobić nie można - ot takie są efekty globalizacji będącą efektem rozwoju kapitalistycznej gospodarki przy ówczesnynm poziomie technologii. Liczy się przede wszystkim kasa

                Myślicie że macie wybór kupując proszki do prania? To tylko inne opakowanie.
                i podobnie zaczyna się dziać z motoryzacją, trzeba to po prostu zaakceptować, albo kupić sobie klasyczną Alfę, (jak ja) i wtedy problem unifikacji, przynajmniej w indywidualnym przypadku, znika

                jak to śpiewał Frank Sinatra "that's life" i tyle
                • uki145 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 16:38
                  Witam! nauczmy sie kochac prawdziwe alfy ,bo tak szybko odchodza. 33 i 75 to
                  juz pojazdy wiekowe, za 20 lat towarem bardzo poszukiwanym beda 156 i 166 ze
                  swoimi V6 ,a potem co pozostanie? fiat jakos zapewnił przetrwanie V6 pomimo
                  powszechnej unifikacji czesci .pozdrawiam
                  • alex982 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 16:46
                    Myślę że za 20 -30 lat z powodu prawdopodobnie bardzo dużych cen benzyny nikt już nie będzie poszukiwał Alf 156 czy 145 (chyba że na gaz ziemnny ;))
                    Każdy kierowca będzie raczej musiał się przesiąść na jakieś bolidy napędzane paliwem alternatywnym, o zgrozo a ostatnie prawdziwe Alfy staną się eksponatami w muzeum lub zapomnianych "stodołach"
                    Tak więc myśle że nie ma sie aż tak czym przejmować, zostanie kawał pożądnej historii motoryzacji, a i może w przyszłości Alfa-Fiat zaskoczy nas jakimiś fajnymi samochodzikami na ogniwa wodorowe ;)
                    • nuvolari4 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 18:03
                      alex982 napisał:
                      > Myślę że za 20 -30 lat z powodu prawdopodobnie bardzo dużych cen benzyny nikt j
                      > uż nie będzie poszukiwał Alf 156 czy 145 (chyba że na gaz ziemnny ;))
                      > Każdy kierowca będzie raczej musiał się przesiąść na jakieś bolidy napędzane p
                      > aliwem alternatywnym, o zgrozo a ostatnie prawdziwe Alfy staną się eksponatami
                      > w muzeum lub zapomnianych "stodołach"

                      ?????
                      Za 20-30 lat to moim pojazdem będzie fotel bujany albo hulajnoga wnuka. A kto
                      dziś szuka Giulii GTV ? Jakieś absurdalne rozumowanie.

                      Q
                      • alex982 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 22:03
                        nuvolari4 napisał:

                        > Za 20-30 lat to moim pojazdem będzie fotel bujany albo hulajnoga wnuka.

                        Współczuje...

                        > A kto dziś szuka Giulii GTV ?
                        Znalazło by się osób na pewno więcej niż dostępnych egzemplarzy

                        > Jakieś absurdalne rozumowanie.
                        Jedynie mój punkt widzenia, czy absurdalny to okaże się za 20-30 lat ;)


                        • nuvolari4 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 22:06

                          > > Jakieś absurdalne rozumowanie.
                          > Jedynie mój punkt widzenia, czy absurdalny to okaże się za 20-30 lat ;)

                          Od dziś jest absurdalny bo nie ma powodu by się dziś godzić na to, że
                          za 20 lat będziemy jeździć na wodór w kontekście dzisiejszych silników
                          benzynowych Alfy.

                          Q
                            • alex982 Re: Jesłi protestować to 05.03.06, 22:22
                              > Bądź spokojny - benzynę zakupisz i za 40 lat... Histeria minia , a zapasy i
                              > źródła są znaczne...:)

                              Nie do końca mogę w to wierzyć, choć bardzo bym chciał. Histeria i obawy nie będą już mniejsze niż teraz. Zapotrzebowanie jest coraz większe (przypadek Chin) , 80% ropy należy do Arabów, jakikolwiek konflikt na Bliskim Wschodzie winduje ceny ropy do niespotykanego wcześniej poziomu.

                              Pozwala to przypuścić, że boom na samochody hybrydowe i inne alternatywne to kwestia 10 lat. I to pozwala mi przypuścić że jeżeli Alfa Romeo będzie istnieć za 20-30 lat to raczej nie będzie napędzana benzyną, i kogo wtedy będzie obchodzić czy V6 to jest od Opla, Fiata czy rdzenny Alfa Romeo ;)

    • drugimarcin Ostatni dzwonek!!! 05.03.06, 17:09
      Kto chce miec Prawdziwa Alfe musi sie pospieszyc Ostatnie GTV lub Spider, albo
      147 GTA, to ostatnie samochody z V6 Alfa Romeo. Moze jeszcze bedzie kiedys
      jakas Alfa dla Alfistow.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka