Dodaj do ulubionych

Nie tylko silnik

21.04.08, 13:17
Jak już wspomniałe w wątku o czujniku deszczu, zrobiłem ostatnio na trasie 250km - niby żaden wyczyn, ale pierwszy raz jechałem autem (służbowym) z kompletacją: silnik diesel (CR) mocny (400Nm), z autoamtem i napedem (pseudo)AWD. Muszę dodać, że wcześneij jździłem sporo z takim samym silnikiem, ale ze skrzynią manualną i napedem na przód i wrażenia nie były pozytywne: duży moment + turbodziura powodwały na polskich drogach zdecydowaną "narowistość", zdecydowanie redukując przyjemność z jazdy.
Za to w ww. kompletacji jazda jest zupełnie inna. Napęd na 4 koła, mimo że tylko ze sprzęgłem lepkosciowym sterowanym elektronicznie, sprawiał że moment uciekał na tylne koła na tyle sprawnie, że na kierownicy nie dało się czuć sił od napedu, a nawet dynamiczne ruszanie na mokrej jezdni nie dawało poslizgu kół.
Okazuje się, że Haldex 3 generacji oraz nieźle oprogramwoania skrzynia automatyczna "ukulturalniają" nawet narowiste silniki.
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka