Dodaj do ulubionych

Utrudniający życie pot

17.08.21, 10:15
Witam,

mam ogromny problem z poceniem się.

Przeszkadza mi to strasznie w życiu i staje się to problemem, o którym nie da się przestać myśleć. Pociłem się zawsze dość sporo ale ostatnie 3-4 lata strasznie mi to przeszkadza.

Pocę się bardzo i na całym ciele gdy uprawiam sport, gdy się stresuję, gdy siedzę na słońcu, gdy jest duszno i ciepło albo nawet jeżeli tylko stoję w miejscu lub przy najmniej wysiłkowych czynnościach.

Przy stresie towarzyszy temu gorąc, są takie fale, że jak się stresuję to jestem mokry jak szczur i dopiero jak się uspokoję to przechodzi. Ale to nie tłumaczy tego, że pocę się masakrycznie także przy sporcie lub przy zwykłych czynnościach nawet jak się nie stresuję.

Miałem problemy z tarczycą. Nie pamiętam czy to była nadczynność czy niedoczynność.

Brałem na to leki już w dzieciństwie.

Teraz mam 21 lat i tak z 2 lata temu znowu musiałem brać leki, bo wyniki nie wyszły idealne, miałem także USG i zdecydowano o powrocie tabletek. Niedawno robiłem badania krwi i wyszło wszystko w porządku z tymi hormonami tarczycy. Lekarka nawet powiedziała, że idealnie. Mam także nadciśnienie, które także leczę i kontroluję. Dodatkowo trzęsą mi się ręce a nawet można powiedzieć, że odczułem także na nogach podobne wstrząsy ale to rzadko i delikatnie.

Ogólnie to jest tak, że jak ułożę place u rąk w taką niekonwencjonalna pozycję to bardzo się trzęsą i nie da się ich utrzymać w miejscu. A ja trzymam normalnie rozluźniona rękę to się nie trzęsą. Wiem, że trzęsące się dłonie to też objaw tarczycy dlatego się dziwię, że z nią teoretycznie wszystko ok a ręce dalej się trzęsą. Trzęsące ręce też już długo mi towarzyszą chyba tak samo jak nadpotliwość.

Pojawiło się także kołatanie serca i wyczuwalne arytmie. Na dzień dzisiejszy niekiedy także czuję tą arytmie szczególnie wydaje mi się, że jak dużo zjem.

Serce też bije jak dzwon jak się stresuję oraz podkręca się tętno. Ogólnie wydaje mi się, że tętno szybko mi rośnie nawet przy małym wysiłku.

Miałem EKG i USG serca przy tym jak dobierano mi tabletki na nadciśnienie i wyszło wszystko ok.

Aktualnie stosuje bellergot od tygodnia po konsultacji z lekarzem na pot i na kołaczące serce ale nie widzę jakiejś dużej poprawy albo nie ma jej wcale. Medispiranty i inne ziołowe tabletki nie działają. Co robić ? Proszę o pomoc. Nienawidzę jak słyszę od lekarza, że może takie geny mam, tylko nie widzę nikogo dookoła z rodziny z podobnymi dolegliwościami jeżeli chodzi o pot...
Obserwuj wątek
    • horpyna4 Re: Utrudniający życie pot 17.08.21, 12:43
      Prawdopodobnie nerwica.

      Nadciśnienie może być na tle nerwicowym, gorąco przy stresie jest właśnie z powodu podskoku ciśnienia. Trzęsące się ręce i nadmierne pocenie się to też możliwy skutek nerwicy.

      Medispiranty i ziołowe tabletki mogą tylko zaciemniać obraz, trzeba leczyć przyczyny. A na początek zastanowić się nad powodami stresu i postarać się je usunąć. Prawdopodobnie konieczne będą leki uspokajające; przeciw nadciśnieniu też trzeba brać leki.
        • horpyna4 Re: Utrudniający życie pot 17.08.21, 22:09
          Przy nerwicy nie potrzeba stresować się w sposób świadomy, żeby podskoczyło ciśnienie. Poza tym powstaje takie trochę błędne koło: podświadomie czujesz, że się będziesz zaraz pocić i związany z tym stres podkręca ciśnienie, temperatura ciała wzrasta, więc naprawdę się pocisz.

          Nawiasem mówiąc, pot jest potrzebny po to, żeby przegrzany organizm schładzał się przez odparowywanie wody z powierzchni skóry. Całkowicie zlikwidowanie pocenia gwarantuje udar cieplny.
          • mati783x Re: Utrudniający życie pot 18.08.21, 19:42
            To jak to ograniczyć do normalnego poziomu?
            Może zmiana tabletek na nadciśnienie by coś pomogła żeby nie dochodziło do takich skoków ciśnienia? Na ten moment biorę takie najsłabsze chyba jakie są. Leki na uspokojenie to chyba ostateczność w tak młodym wieku? Nie wiem jak one działają, czy nie będę zamulony po nich itd.
            • koziorozka Re: Utrudniający życie pot 20.08.21, 17:57
              mati783x napisał(a):
              > Leki na uspokojenie to chyba ostateczność w tak młodym wieku?
              ---
              Z nerwicą tak prosto nie jest, nie o tabletki chodzi. Ćwiczenia, relaks, cierpliwość... Długo i nie tak łatwo.
              Tu trochę znajdziesz
              sekretypiekna.com.pl/nerwica-lekowa-jak-wyleczyc/
              Nadmierna potliwość
              Powtórz badanie tarczycy.
              Jak wyniki w porządku to toksyna botulinowa, jonoforeza itp. wynalazki.
              Łatwo nie będzie.

              Możesz tez poczytać, zapytać Tomakina. Gość od lat pisze o nerwicach.
              Nie mogę tego teraz znaleźć, ale zapytaj na jego forum, to ci podpowie
              zdrowiej.vegie.pl/forumdisplay.php?fid=4

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka