Dodaj do ulubionych

autostrada A2

IP: *.itl.waw.pl 06.06.02, 13:50
Forsa zwycięża. Konkretyzują się plany budowy autostradu A2 przez Ursynów.
Pierwsze decyzje już zapadły, a prasa stołeczna milczy.
Obserwuj wątek
        • Gość: maciek Re: autostrada A2 IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 06.06.02, 16:34
          Gość portalu: wlodek napisał(a):

          > Taki sam rozwój, jak rozwój Góry Kalwarii przez którą teraz jadą te
          > ciężarówki,które będą jechać przez Ursynów. Nawet zjechać na "hot doga" nie
          > będzie można.

          no popatrz nie wiedzxiałem że w Górze Kalwarii jest autostrada, chyba sie troche
          nie orientujesz jak to bedzie wyglądać, jedź sobie do USA, wróć to pogadamy

      • Gość: uf Re: autostrada A2 IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 06.06.02, 14:35
        Nie wierzę własnym oczom - jaki rozwój??? Ursynów nie potrzebuje niczego
        nadganiać. To dzielnica mieszkaniowa, z własnym klimatem i stosunkowo dobrym
        połączeniem z centrum stolicy.
        Jeśli autostarada przetnie Ursynów to główne ulice (m.in. Al. KEN i ul. Rosoła,
        ul. Rtm. Pileckiego) zakorkują się - staną się trasami dojazdowymi od
        autostarady do centrum. Zresztą na Ursynowie brak miejsca na poprowadzenie
        autostrady - tereny wzdłuż ul. Płaskowickiej są właśnie zabudowywane.
        • Gość: maciek Re: autostrada A2 IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 06.06.02, 16:33
          Gość portalu: uf napisał(a):

          > Nie wierzę własnym oczom - jaki rozwój??? Ursynów nie potrzebuje niczego
          > nadganiać. To dzielnica mieszkaniowa, z własnym klimatem i stosunkowo dobrym
          > połączeniem z centrum stolicy.
          > Jeśli autostarada przetnie Ursynów to główne ulice (m.in. Al. KEN i ul. Rosoła,
          >
          > ul. Rtm. Pileckiego) zakorkują się - staną się trasami dojazdowymi od
          > autostarady do centrum. Zresztą na Ursynowie brak miejsca na poprowadzenie
          > autostrady - tereny wzdłuż ul. Płaskowickiej są właśnie zabudowywane.

          no ale co ty opowiadasz, z autostrady będą prowdzić drogi dojazdowe połączone z
          obwodnicą, nastąpi znaczny rozwój dzielnicy, właśnie tego potrzeba

          • Gość: Peppers Re: autostrada A2 IP: *.pl 06.06.02, 17:16
            1. Skad macie te wiadomosci, ze plany zostaly juz zatwierdzone. Dopoki nie
            zobacze koparek i robotnikow to w nic juz nie uwierze. Tyle razy juz zmienial
            te wszystkie plany.
            2. Bzdury gadaja o tym rozwoju. Autostrada to tylko korki, smrod i smierc Lasu
            Kabackiego a nie zaden tam rozwoj. Ursynow nie potrzebuje sie rozwijac a do
            tego autostrada na pewno rozwoju nie zapewnia.
            3. Przeciwnicy autostrady- LACZMY SIE!
            • kusy3x6 Re: autostrada A2 06.06.02, 17:53
              Miejsce na A2 nadal jest zostawione tylko te nowe bloki ktore tam stawiaja to
              sa na krawedzi dzialki pod A2 (wspolczuje przyszlym lokatorom)
              Ursynow nie stanie sie dojazdem do A2 calej Wa-wy bo sa planowane tylko trzy
              wezly:Okecie trasa N-S, Pulawska, Powsinska
                • Gość: coTy Re: autostrada A2 IP: *.acn.waw.pl 07.06.02, 22:50
                  Gość portalu: A4 napisał(a):

                  > Zwariowałeś?, przy mnie ma byc węzeł?
                  > Chyba się targnę.


                  nie targaj się, tylko przytargaj 20 czerwca do NOK - zalęgnie się tam silna
                  grupa, która postanowiła walczyć o prawa mieszkańców Ursynowa, także w przypadku,
                  gdy Ursynów zdegradują do poziomu dzielnicy
                • Gość: Mr X Re: autostrada A2 IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 08.06.02, 02:04
                  Gość portalu: A4 napisał(a):

                  > Zwariowałeś?, przy mnie ma byc węzeł?
                  > Chyba się targnę.

                  Przy węzłach Rzymowskiego/Puławska czy al Stanów Zjednoczonych/Ostrobramska
                  poważne firmy budują apartamentowce, które sprzedadzą za duże pieniądze. Dodać
                  trzeba, że węzły te nie mają podstawowych zabezpieczeń ekologicznych, a nowe
                  węzły autostradowe, by mogły być oddane do ruchu, będą musiały spełniać bardzo
                  rygorystyczne normy bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
                  • Gość: olek Re: autostrada A2 IP: *.mimuw.edu.pl 10.06.02, 17:07
                    Gość portalu: Mr X napisał(a):

                    > węzły autostradowe, by mogły być oddane do ruchu, będą
                    musiały spełniać bardzo
                    > rygorystyczne normy bezpieczeństwa i ochrony
                    środowiska.

                    dream on... nowy rzadowy biznesplan zaklada zawieszenie
                    prawa ochrony srodowiska i jeszcze paru innych ustaw
                    (taki maly stan wojenny) na potrzeby budowy autostrad, bo
                    inaczej by sie nie dalo

                    pozdr,

                    olek
    • Gość: Mr X Re: autostrada A2 IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 08.06.02, 01:54
      Autostrada A2 powinna przejść przez Ursynów oczywiście pod warunkiem, że będzie
      w tunelu. Tunel jeszcze parę lat temu wydawał się mało realny, ale jeśli można
      zagłębić Wisłostradę to tym bardziej A2. Atostrada w tunelu tak samo podzieli
      gminę jak obecnie dzieli ją metro.
      Uf pisze, że wszystkie ulice na Ursynowie się zakorkują i tak by się stało
      gdyby jedynymi zjazdmi z autostrady były węzły z Pileckiego, KEN i Rosoła. Na
      tzw Wysokim Ursynowie rozważa się węzeł z Rosoła, aby mieszkańcy nie musieli
      daleko jechać do zjazdu na autostradę. Jednak nawet gdyby powstał, to i tak do
      centrum szybciej dojedzie się zjeżdżając na Puławską czy na Przyczółkową.
      Co jeśli autostrada nie powstanie na Ursynowie, a pod Górą Kalwarią?
      Cały ruch pojedzie Trasą Siekierkowską i Doliną Służewiecką, Rzymowskiego
      (czyli tzw obwodnicą miejską) oraz (do A2, szczególnie na wschód) ul Puławską.
      Czyli ulicami mającymi bardzo duże znaczenie dla mieszkańców Ursynowa. Dlaczego
      tak się stanie? Bo dla ok 90% pojazdów z autostrady Warszawa i najbliższe
      okolice są punktem końcowym podróży. Tak więc przez brak autostrady przez
      Ursynów, może on zostać odcięty od reszty miasta. Już niedługo, po otwarciu
      pierwszego odcinka Trasy Siekierkowskiej, zaobserwujemy zwiekszenie się ruchu
      na Rzymowskiego, Dolinie Służewieckiej, Sikorskiego. Być może pojawią się
      całodzienne korki na tych ulicach (obecnie są tylko w godz szczytu), a przecież
      Trasa Siekierkowska nie będzie miała jeszcze znaczenia tranzytowego (będzie
      brakowało odcinka Wał-Ostrobramska) oraz ruch będzie "dozowany" przez ul
      Marynarską (korek zaczyna się przed Żwirki i Wigury) i skrzyżowanie z
      Rzymowskiego (rano korek zaczyna się przy Gotarda).
      Ciekawe są również doświadczenia krakowskie, gdzie zbudowano obwodnicę
      autostradową dość daleko od terenów zabudowanych miasta (choć po zewnętrznej
      jego granicy). W efekcie na ulicach miasta nie zrobiło się znacząco luźniej, a
      na obwodnicy ruch jest raczej umiarkowany.

      PS
      Peppers w 3 punkcie twojego postu popełniłeś drobny błąd: zamiast "a"
      powinieneś dać "e".
      Prawidłowy tekst punktu 3: Przeciwnicy autostrady- LECZMY SIĘ!
      • Gość: havre Re: autostrada A2 IP: *.dostep.pl 08.06.02, 02:33
        Jeśli budowa nowej drogi zwiększa tylko ruch w jej okolicach (a w centrum wg
        mnie ruch nie maleje a rosnie), to po co budowac nowe drogi?
        Nie lepiej za te pieniądze uruchomić kilka szybkich linii autobusowych lub
        tramwajowych? Chyba by to bardziej pomoglo w szybkim poruszaniu się po mieście,
        niż stwarzanie możliwości powiększenia istniejących już korków.
        • Gość: coTy Re: yes Mr X IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.06.02, 11:19
          autostrada w tunelu to rozwiązanie, które powinniśmy my, ursynowianie popierać
          a nawet o nie walczyć. inaczej tiry rozjadą nam gminę, zniszczą jezdnie,
          zatrują spalinami. nikt ich nie powstrzyma. jeśli nie wywalczymy autostrady w
          tunelu (full zabezpieczeń, ekologia itp.), to ani się obejrzymy, jak ul.
          Płaskowickiej zmieni nam się w siermiężną, tanią drogę szybkiego ruchu, przez
          którą będzie rzeczywiście trudno przejść na drugą stronę (szczególnie z tymi
          sztandarami, na których będzie wypisane: precz z autostradą!)
          • Gość: Peppers Nic nie rozumiecie panowie IP: *.pl 08.06.02, 16:31
            1. Autostrada w tunelu to rzeczywiscie byloby rozwiazanie tyle, ze naszego
            kraju nigdy na takie cos nie bedzie stac (przynajmniej na razie). Autostrada
            puszczona po ziemi to katastrofa dla Ursynowa i Lasu Kabackiego
            2. Owszem ulepszenie systemu komunikacji zbiorowej to dobry pomysl na
            rozladowanie korkow ale nie w panstwie egoistow (ktorym niestety jest Polska)
            gdzie kazdy woli przewiezc tylek samochodem (nawet stojac godzinami w korkach)
            niz wsiasc do lekko zatloczonego autobusu czy tramwaju.
            3. We wszystkich mistach zachodnich do lat autostrady buduje sie na obrzezach
            mist i to zdaje egzamin, dlaczego u nas mialoby byc inaczej (no, chyba ze jest
            to takie bogate panstwo jak Austria, ktore stac na budowa autostrady w tunelu)
            4. Dlaczego nikt nie troszczy sie o los Lasu kabackiego, ktory i tak jest juz
            wlasciwie w poczatkach agoni.
            5. Powtarzam jeszcze raz- PRZECIWNICY AUTOSTRADY LACZCIE SIE (PRZEZ DUZE A!)
            • Gość: t Re: Nic nie rozumiecie panowie IP: *.mofnet.gov.pl 10.06.02, 14:59
              Ja się przyłączam do przeciwników budowy A2 przez Ursynów.
              Parę dni temu słyszałam w TVP jednego z przedstawicieli
              władz gminy mówiącego, że dbają o ekologiczny charakter
              Ursynowa....
              Oczywiście autostrady buduje się poza miastem. I żaden rozwój
              nie jest już na Ursynowie potrzebny - wystarczającą zachętą
              dla inwestorów jest linia metra.
              Jeszcze zapytam : gdzie ma być ten protest 20. czerwca? NOK? Co to?


            • Gość: t Re: Dołączam do przeciwników IP: *.mofnet.gov.pl 10.06.02, 15:01
              Ja się przyłączam do przeciwników budowy A2 przez Ursynów.
              Parę dni temu słyszałam w TVP jednego z przedstawicieli
              władz gminy mówiącego, że dbają o ekologiczny charakter
              Ursynowa....
              Oczywiście autostrady buduje się poza miastem. I żaden rozwój
              nie jest już na Ursynowie potrzebny - wystarczającą zachętą
              dla inwestorów jest linia metra.
              Jeszcze zapytam : gdzie ma być ten protest 20. czerwca? NOK? Co to?
            • Gość: Mr X Re: Nic nie rozumiecie panowie - właśnie IP: 62.29.137.* 10.06.02, 15:43
              Ad.1. Na autostradę na powierzchni zgody nie ma. Autostrada TYLKO w tunelu.
              Ad.2. Komunikację zbiorową trzeba poprawiać niezależnie od budowy autostrady.
              Ad.3. Na Zachodzie nie buduje się autostrad w miastach, ponieważ te autostrady
              juz tam są.
              Ad.4. O los Lasu Kabackiego jak i Skarpy Warszawskiej troszczy
              się "ekologiczna" gmina Ursynów pozwalając na zabudowę obrzeży (często
              zezwalając na budowę np podziemnych kondygnacji naruszających stosunki wodne)
              oraz ul Puławska (przewaga wiatrów zachodnich), na której ruch się znacznie
              zwiększy po zbudowaniu autostrady pod Górą Kalwarią.
              Ad.5. Powtarzam jeszcze raz- PRZECIWNICY AUTOSTRADY LECZCIE SIĘ (PRZEZ DUŻE E!)
                • Gość: Peppers Do Mr.X IP: *.pl 10.06.02, 20:55
                  Ciagle sie z Toba nie zgadzam ale ciesze sie, ze w koncu wyciagnales jakies
                  sensowne argumenty. Nad czescia z nich musze sie powaznie zastanowisc. To mi
                  sie podba. W paru punktach nawet mnie przekonales. Masz na przyklad calkowita
                  racje, ze dla Lasu Kabackiego instneja bardziej realne zagrozenia niz budowa
                  autostrady. I jesli autostrada ma isc naprawde w tunelu to ja sie jestem nawet
                  gotowy pod tym podpisac. Dziekuje za przemyslany glos w dyskusji.
                  • Gość: albert Kraków IP: *.pl 10.06.02, 23:27
                    Ktoś tu podał świetny przykład Krakowa.
                    Zbudowano autostradę obwodową w sporej odleglości od miasta.
                    I dzisiaj jest na niej mały ruch, bo większośc woli pchać się przez miasto.

                    Pomimo, ze od strony Zakopnego drogowskaz wskazuje "Warszawa" w kierunku na
                    autostradę,
                    to szybciej mozna przejechac Kraków przepychając się przez miasto Aleją Trzech
                    Wieszczów.

                    I podobnie może być w Warszawie jeżeli wybudujemy autostradę przez Górę
                    Kalwarię.

                    To ma byc autostrada do Warszawy, a nie obok Warszawy.
                    • Gość: Peppers Re: Kraków IP: *.pl 11.06.02, 08:24
                      Blad kolego Albert! Autostrada miala pierwotnie przecinac cala Polske tylko, ze
                      z powodu braku pieniedzy (jak zwykle to bywa) zbuduja ja tylko do Warszawy. I
                      nie wierz w to, ze tak mialo byc od poczatku.
                      • Gość: Mr X Re: Warszawa a nie Brwinów IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 13.06.02, 01:05
                        My tu sobie dyskutujemy, a w końcu autostrada dotrze do zachodniej granicy
                        miasta i cały ruch będą musiały przyjąć istniejące ulice.
                        Przejazd w relacji Poznań - Terespol (droga krajowa nr 2) odbywał by się
                        łącznikiem autostrady z al Jerozolimskimi i dalej Łopuszańską, Hynka,
                        Marynarską, Rzymowskiego, Doliną Służewiecką, Sikorskiego, Witosa, Trasą
                        Siekierkowską, Płowiecką, Czecha.
                        W stronę Białegostoku Połczyńską, Wolską, Prymasa Tysiąclecia, Trasą AK i
                        Toruńską.

                        Taki wariant może być całkiem realny, gdyż niedługo mają być przygotowywane
                        wskazania lokalizacyjne dla autostrady A2 na odcinku od Strykowa do Warszawy
                        (wcześniej była mowa o Brwinowie).
                      • Gość: Mr X Re: Warszawa a nie Brwinów IP: 2.4.STABLE* / 10.0.4.* 13.06.02, 01:06
                        My tu sobie dyskutujemy, a w końcu autostrada dotrze do zachodniej granicy
                        miasta i cały ruch będą musiały przyjąć istniejące ulice.
                        Przejazd w relacji Poznań - Terespol (droga krajowa nr 2) odbywał by się
                        łącznikiem autostrady z al Jerozolimskimi i dalej Łopuszańską, Hynka,
                        Marynarską, Rzymowskiego, Doliną Służewiecką, Sikorskiego, Witosa, Trasą
                        Siekierkowską, Płowiecką, Czecha.
                        W stronę Białegostoku Połczyńską, Wolską, Prymasa Tysiąclecia, Trasą AK i
                        Toruńską.

                        Taki wariant może być całkiem realny, gdyż niedługo mają być przygotowywane
                        wskazania lokalizacyjne dla autostrady A2 na odcinku od Strykowa do Warszawy
                        (wcześniej była mowa o Brwinowie).
                    • Gość: olek Re: Kraków IP: *.mimuw.edu.pl 11.06.02, 14:31
                      bo zeby obwodnica miala sens, to jednoczesnie z
                      otwarciem obwodnicy powinno sie ograniczyc ruch w
                      centrum miasta (np. zamknac jakas glowna ulice). A
                      jesli utrzymuje sie trasy przelotowe (a wrecz buduje
                      nowe - jak w Warszawie) w centrum, to cale to
                      odciazanie centrum przez obwodnice o kant dupy sobie
                      mozna potluc.

                      pozdr,

                      olek
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka