Dodaj do ulubionych

Walka o monopol na torach

IP: 213.199.219.* 01.10.10, 12:46
Furgalskiemu gratuluję umiejętności manipulowania faktami i kłamania.
1. W Niemczech, Anglii podpisuje się umowy z przewoźnikami na 10-15 lat na obsługę jednej linii. Dzięki temu przewoźnik może zakupić dobry tabor, skalkulować koszty i zapewnić dobre warunki podróżnym. Nikt nie krzyczy tam o gwałceniu konkurencji
2. Konkurencja na trasie Gdańsk Warszawa Kraków przeciw Pendolino? Tzn. kto i czym ma konkurować PR ze swoimi EN57?
3. Bilety IR są tanie bo jeżdżą na u nich stare podmiejskie EN57. Są lżejsze, krótsze (niższe opłaty), to jednak za mało. Tani bilety załatwia się tak, że PR nie płacą za dostęp do infrastruktury, prąd, wynajem pomieszczeń itd. jazda na gapę? czy zwykłe złodziejstwo?
4. w IC udziały ma Państwo czyli my obywatele, PR mają samorządy czyli my obywatele. Płacimy za konkurencję dwóch firm naszymi pieniędzmi.
5. Przewozy Regionalne stworzono do wożenia ludzi na trasach lokalnych, a IC do międzywojewódzkich. Niestety PR nie chcą wozić ludzi na trasach regionalnych, nie wywiązują się z kontraktów, są rugowane przez firmy prywatne np. Arriva, lub samorządy zakładają dodatkowe spółki bo na PR nie mogą liczyć. PR wolą wchodzić na rasy między wojewódzkie by konkurować o prestiż z IC. Tylko że za te sny o potędze płacą podatnicy!
6. W PR spadły dochody po usamorządowieniu - tak zgadza się, ale po to dopłacamy do tras lokalnych żeby rachunek wyszedł na zero a nie żeby nabijać kasę PR. PR istnieją dlatego, że są firmą pożytku publicznego mają wozić ludzi do pracy, szkoły, a nie śnić o potędze, bo my podatnicy utrzymujemy ten syf.
Obserwuj wątek
    • Gość: Ax222 Re: Walka o monopol na torach IP: 213.192.80.* 01.10.10, 13:59
      > Furgalskiemu gratuluję umiejętności manipulowania faktami i kłamania.

      Swoją miarą mierzysz. Oto fakty:
      > 1. W Niemczech, Anglii podpisuje się umowy z przewoźnikami na 10-15 lat na obsł
      > ugę jednej linii. Dzięki temu przewoźnik może zakupić dobry tabor, skalkulować
      > koszty i zapewnić dobre warunki podróżnym. Nikt nie krzyczy tam o gwałceniu kon
      > kurencji
      Bo umowę podpisuje się bo rozstrzygnięciu przetargu. Niewykluczone, że gdyby taki przetarg został ogłoszony, stanełyby do niego np. koleje niemieckie. No, ale wtedy PICowa firemka trafiłaby do szamba...
      > 2. Konkurencja na trasie Gdańsk Warszawa Kraków przeciw Pendolino? Tzn. kto i c
      > zym ma konkurować PR ze swoimi EN57?

      Na PR świat się nie kończy.

      > 3. Bilety IR są tanie bo jeżdżą na u nich stare podmiejskie EN57.

      Albo Ed72, albo ładne składy jak na Mewie czy WoŚP.


      > Tani bilety załatwia się tak, że PR
      > nie płacą za dostęp do infrastruktury, prąd, wynajem pomieszczeń itd. jazda na
      > gapę? czy zwykłe złodziejstwo?

      Skąd masz te info, że PR nie płacą?


      > 5. Przewozy Regionalne stworzono do wożenia ludzi na trasach lokalnych, a IC d
      > o międzywojewódzkich.

      Pierwotnie Intercity stworzono do obsługi połączeń czysto komercyjnych. To potem jakieś pojeby wymysliły rozwalenie całego systemu przesiadek z osobówek na pośpiechy, dzięki czemu podróż Bydgoszcz - Laskowice - Grudziądz z przesiadaniem z pospiesznego na osobowy to jakaś masakra cenowa. Pytanie, kto zarobił na tym debilizmie? PKS.

      > Niestety
      Twoja subiektywna opinia

      > PR nie chcą wozić ludzi na trasach regionalnych,

      Chcą, ale musi ktoś za to zapłacić

      > nie wywiązują się z kontraktów,

      Póki co to jeździły w br. w kujawsko-pomorskim mimo BRAKU kontraktu.

      > są rugowane przez firmy prywatne np. Arriva,

      Która miodowa nie jest, bo nie zawsze do jej pociągu da się wejść. Za PKP tego nie było...
      l
      > ub samorządy zakładają dodatkowe spółki bo na PR nie mogą liczyć.

      Za to można liczyć na takie np. Koleje Dolnośląskie, które co i rusz zastępują pociagi autobusami.

      > PR wolą wchod
      > zić na rasy między wojewódzkie by konkurować o prestiż z IC. Tylko że za te sny
      > o potędze płacą podatnicy!

      Ano płacą za skrośne dofinansowanie pustych InterCity z puli, która kiedyś wystarczała na utrzymanie połączeń z Zamościem, Bieszczadami, Kłodzkiem czy Gorzowem. Pytanie: dlaczego ministerstwo dotuje pociągi Poznań - Wrocław czy Wrocław - Katowice, gdzie można jeździć bez dotacji, a ma w 4L miasta typu Suwałki, Jelenia Góra czy Krynica, gdzie InterCity nieustannie poprawia ofertę redukując ją do zera?
      • Gość: gość Re: Walka o monopol na torach IP: 213.199.219.* 01.10.10, 16:04
        1. Przewoźnik niemiecki nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu więc z udziału w przetargu nici. Mówię o rzeczywistości, nie o planach za lat parę. Niech wygra lepszy w przetargu, ale niech umowa będzie długoterminowa, bez wrzasku o zabijanie konkurencji.
        2. Realia: na razie świat przewozów międzywojewódzkich kończy się na IC i PR.
        3. Mewa i WOŚP to wyjątki, ja zawsze tłukłem się do Wrocławia 5,5h EN57 podobnie jak z Wrocławia do Szczecina. W Krakowie widziałem stary kibel w relacji Warszawa-Zakopane! Pan/Pani pewnie wie ile godzin się jedzie na tej trasie.
        4. No publikacji o długach i zaleganiu o chyba jest dość. Jak jeszcze potrzeba to o aktualne można się zgłosić do spółek pracujących z PR czy do zarządcy infrastruktury, dostarczającego zasilanie, wynajmujących pomieszczenia itp.
        5. no cóż a czemu to nie chcieli podpisać umowy? Bo PR nie chciały jeździć za wynegocjowane stawki. Chcieli podwyższyć je po wygraniu przetargu.
        6. Nigdy nie twierdziłem że pozostałe spółki są świetne i wspaniałe, im też należy się wytknięcie błędów i głupot.
        Problem w tym, że Furgalski rozwala kolejne kolejowe projekty, swoimi bredniami. Przecież gdyby nie on to już dawno byłby 1 system biletowy w pociągach, a nie ten bajzel. Pamiętajmy że to on napisał program kolejowy dla PO, którego owoce właśnie zbieramy. Woli popierać samowolkę, niż regulację rynku w stylu angielskim. W Niemczech i Wielkiej Brytanii nie ma wolnego rynku. Państwo chroni kolej i to swoją regulując rynek gdzie tylko jest to potrzebne

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka