wopako 24.05.13, 22:52 Czy w ogóle jest możliwe zaobserwowanie tego co niematerialne w fizyce, np. prądu elektrycznego, czy jednak możemy zobaczyć tylko efekty, przejawy oddziaływań tych zjawisk. Pytanie laika do fachowców fizyków, elektryków:-) Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
majka_monacka Re: Czy fale radiowe można bezpośrednio zaobserwo 24.05.13, 23:28 wopako napisał(a): > Czy w ogóle jest możliwe zaobserwowanie tego co niematerialne w fizyce, np. prą > du elektrycznego, czy jednak możemy zobaczyć tylko efekty, przejawy oddziaływań > tych zjawisk. > Nie jestem elektrykiem ale zajmuje się odbieraniem bodźców przez nasze mózgi. Po pierwsze, wszystko co pobudza nasze zmysły jest materialne. Nie ma nic niematerialnego, obiektywnie istniejącego w materialnym świecie. Jedyna rzecz niematerialna, to nasze wyobrażenia, idee, pojęcia generowane przez nasze mózgi. To zawartość świadomości. Percepty tworzone w mózgach nieświadomych możemy uważać za reprezentacje mentalne postrzeganych obiektów, które także mają charakter materialny w postaci konfiguracji pobudzeń sieci neuronowej. Te materialne zmiany stanów neuronów wykorzystywane są do sterowania ciałem jak w bardziej lub mniej inteligentnych automatach. Czym różnią się te reprezentacje od reprezentacji mentalnych systemów świadomych? Przecież one też sprowadzają się do pobudzeń neuronowych!!! A ja nazwałam je myślami niematerialnymi? Ano właśnie tym, że docierają do świadomości, że tworzą świadomość. Co to jest świadomość już wielokrotnie tutaj definiowaliśmy i nie będę się powtarzała. Tak więc świat niematerialny, świat myśli, tworzony jest przez świadomość. Nasze umysły wszystko postrzegają pośrednio. Za pomocą zmysłów, oczu, nieważne czy zaopatrzonych w okulary, lornetki, lunety, czy noktowizory. Fale radiowe maja taką sama naturę jak światło. Jeśli te fale są odpowiednio krótkie, to można je obserwować na ekranach radarów. Lub na obrazach tomografów komputerowych. Prąd może się ujawniać wytwarza