Dodaj do ulubionych

ekonomiczna jazda samochodem, jak?

31.10.11, 12:06
teoretycznie znam odp. na to pytanie:
-jezdzic płynnie, nie przyspieszac gwałtownie itd,
-utrzymywac mniej więcej stała prędkość,

Tylko w praktyce... spaliłam o 1/3 więcej niż powinnam :/ Samochód na gaz, do pełna zatankowany (ok.34-35 l) powinno wystarczyć na ponad 300 km (tak mówił poprzedni właściciel, rodzina więc 100% ze nie kłamał :) mi wystraczyło na niewiele ponad 180 km :/:/
poradzciem jak jezdzić bardziej ekonomicznie, co zżera najwięcej, może uda mi się to wyeliminować...
Obserwuj wątek
    • derff Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 31.10.11, 19:52
      Sprawdzić stan techniczny samochodu:
      1.Ciśnienie w ogumieniu
      2.Zbiezność kół
      3.hamulce-czy nie blokują
      Jazda ekonomiczna polega na unikaniu hamowania i jeżdzeniu na niskich obrotach.
      Zgórki włączać luz- I tu mnie zaatakują zwolennicy hamowanie silnikiem.
      • staszek585 Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 31.10.11, 21:01
        Stan techniczny pojazdu to podstawa.
        Co do spalania, skoro znasz poprzedniego właściciela to najprościej dopytać jak jeździł. Zna auto, spalanie miał niskie więc będzie najlepszym doradcą.
        Co do reszty rad derff'a:
        Zwykle specjaliści zalecają nie jeżdżenie na zbyt niskich obrotach, radzą zdecydowanie przyspieszać, widzieć drogę daleko i odpowiednio wcześnie i łagodnie zwalniać.
        Co do włączania luzu z górki by zmniejszyć spalanie ? Oczywisty bezsens we wszystkich współczesnych samochodach. Nie doprowadzi to do mniejszego zużycia paliwa z prostej przyczyny: silnik nawet na biegu jałowym musi zużywać paliwo. I tak się dzieje przy wyłączeniu na luz. Natomiast zjeżdżając z włączonym biegiem dawkowanie paliwa jest wyłączone, czyli w tym okresie silnik nic nie pali.
        Inaczej było w silnikach z zasilaniem gaźnikowym i przy prostej instalacji gazowej
        • kkk Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 01.11.11, 08:21
          co do dojeżdżania na luzie - słyszałam, że wcale nie jedzie się 'za darmo' więc staram się zmieniać biegi, hamowac silnikiem, to jest samochód na gaz,więc nie wiem czy ma to znaczenie...
          Co do poprzedniego własciciela i stylu jazdy, ehh, jestem po prostu niezbyt wprawnym kierowcą i zdarza mi sie czasem niechcący przygazować przy ruszaniu (zwłaszcza pod górkę) :/:/
          • staszek585 Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 01.11.11, 20:06
            Czyli trzeba popracować nad techniką, trochę wprawy przyjdzie z czasem.Co do spalania przy hamowaniu silnikiem w przypadku Twojej instalacji gazowej najprościej spytać w warsztacie. Sprawdzą jaka instalacja i odpowiedzą. Tak to można sobie pogdydać.
    • hrabia-monter-christo Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 03.11.11, 05:07
      kkk napisała:

      > Tylko w praktyce... spaliłam o 1/3 więcej niż powinnam :/ Samochód na gaz, do p
      > ełna zatankowany (ok.34-35 l) powinno wystarczyć na ponad 300 km (tak mówił pop
      > rzedni właściciel, rodzina więc 100% ze nie kłamał :) mi wystraczyło na niewiel
      > e ponad 180 km

      a mnie, na windowsowym kalkulatorze :-) wychodzi, ze spalilas nie o 1/3 ale o 2/3 wiecej
    • derff Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 14.11.11, 08:15
      Prawdą jest ,że gadaniu o oszczędności i ekonomii towarzyszy zalew samochodów wielkich ciężkich i wcale nieekonomicznych np: samochody terenowe SUV-y i normalne samochody których średnia waga to 1,5 T. Kiedyś miałem Opla Kadetta A który był rejestrowany na 5 osób miał prawie 500l bagażnik i silnik 1,2 oraz masę w stanie suchm 575 kg. Koła 12"
      I komu to przeszkadzało????
      • rysiekk111 wierzyć fahoffcom gdy podadzą konkrety 16.12.11, 00:09
        wykresy spalania w funkcji prędkości na poszczególnych biegach w pełnym zakresie. mapy sprawności silników, mapy skuteczności smarowania i tempa zużycia silników.
        w innym wypadku ich rady niewiele wykraczają poza zasadę ogólną "nie rozpędzaj sie gdy nie trzeba"..a gdy są z nia sprzeczne (n.p. dogmat hamowania silnikiem może być z nią sprzeczny ) świadczą o tych fahoffcuf niedouczeniu
    • derff Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 02.01.12, 09:56
      Te szkoły ecodrivingu to zaraz mi się kojarzą z z kursami "nordicwalking"
      Przecież każdy chodząć macha rękami i jak sie weżmie te kije i nie przestanie machać to jest to co tam uczą.
      Z ekonomiczna jazdą to samo. Chyba każdy wie że im szybciej się jedzie i więcej hamuje to samochód więcej spala. Unikac jednego i drugiego i już. O sprawnym samochodzie nie wspomnę.
      • woynowski1 Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 03.01.12, 14:44
        Spokojna jazda zawsze przynosi efekty. Zależy również od samochodu i silnika. Wprawa kierowcy to też coś co ma znaczenie. Po sprawdzeniu w serwisie czy silnik ma odcinane paliwo podczas hamowania silnikiem i stosowne wybieranie hamowaniu na biegu lub na luzie, polecał bym:
        1/ jazdę ze stała prędkością zawsze na najwyższym biegu – w benzynowym ok. 2000o/min
        2/ przyspieszanie na pól gazie, najlepiej tak by po przełączeniu na następny bieg mieć około 2500 o/min.
        3/ gdy osiągniesz prędkość stała/podróżną/ nie wahaj się i przełącz od razu na bieg wyższy z pomięciem biegu kolejnego, byle byś zachowała owe 2000 obr.
        4/ staraj się przewidywać i zwalniaj, a właściwie zdejmuj nogę z gazu gdy przewidujesz manewr oszczędzi to paliwo i hamulce.
        5/ zachowuj stoicki spokój i obserwuj jak ci się sprawuje samochód, kiedy wykazuje najmniejsze zużycie które mierz raczej na trasie mierząc przebieg i ilość pobieranego do pełnego zbiornika paliwa.
        6/Pamiętaj stacje też mogą Cię oszukiwać na ilości, dlatego lepiej wybieraj znajome lub markowe stacje, bo tam większa kontrola. W dodatku stacyjnicy potrafią chrzcić paliwo, które ma gorsze właściwości energetyczne w siniku.
        7/ jazda w mieście to często 50% i więcej zużytego paliwa, podobnie z jazdą na krótkich odcinkach. Niewprawny kierowca potrafi dołożyć kolejne kilka litrów. A powinowaty, często nieświadomie, potrafi wyolbrzymiać swe sukcesy w spalaniu, albo zapomina dodać, że taki wynik osiągnął na autostradzie jadąc 80 km/godz.
      • maff1 Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 19.01.12, 22:25
        dodam że przy zmianie biegów warto najpierw zdjąć nogę z gazu, odczekać chwile min 2-3 sek, i dopiero wtedy sprzęgło i wyższy bieg.
        Szybka zmiana biegów powoduje że przy wciśnięciu sprzęgła silnik dostaje na chwile wysokich obrotów, bo nie ma obciążenia. Czyli gwałtownie wzrasta pobór paliwa (także ON)
        Po odczekaniu, silnik wyrównuje obroty przed zmianą zmianą biegów.
    • sspiotrss Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 18.02.12, 03:44
      zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, jednak czasami warto przemyslec zakup samochodu z odpowiendnim silnikiem. Np. zamiast lpg zdecydowac sie na zakup samochodu z cng i ile mamy dostep do stacji i czesto nie jezdzimi w trasy.
      Zamiast ropy mozna do odpowiednich silnikow lac olej roslinny. Tutaj jesli olej roslinny masz za darmo to w ogole jeździsz za darmo po uprzednim przygotowaniu instalacji. Kolejny sposob to silnik na wode. Pomysl juz dawno stosowany na zachodzie i nadaje sie zarowno do paliwa, beznyny, ropy, lpg, oleju roslinnego. Warto doczytac i zgłębić wiedzę, pozdrawiam
      • crannmer Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 18.02.12, 12:40
        sspiotrss napisał:
        >Kolejny sposob to silnik na wode. Pomysl juz dawno stosowany na za
        > chodzie i nadaje sie zarowno do paliwa, beznyny, ropy, lpg, oleju roslinnego.

        Jasne. Kolejny wielki wynalazek obok piecow na popiol i CO2.

        > Warto doczytac i zgłębić wiedzę, pozdrawiam

        Nawet nie wiesz, jak masz racje. Zacznij od siebie. I od chemi na poziomie gimnazjalnym.
        • misiaczek1281 Hamowanie silnikiem? 20.03.12, 11:49
          Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-)
          Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ;-)
        • misiaczek1281 Hamowanie silnikiem? bzdura ! 20.03.12, 11:55
          Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-)
          Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ... a gdybym hamował silnikiem to bym ujechał pół kilometra ;-)
      • crannmer Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 14.07.12, 12:13
        ogloszeniomat.pl napisał(a):
        > Nie tylko ekonomiczna jazda się liczy jeszcze dochodzi dbanie o filtr powietrza
        > zabrudzony to już obciążenie.

        W odniesnieniu do silnikow benzynowych z regulacja lambda powyzsza wypowiedz to bzdura.

        > Dużym obciążeniem jest też słaby akumulator to j
        > uż jest bardzo duże obciążenie co przekłada się na spalanie.

        To jest rowniez bzdura.
        • ogloszeniomat.pl Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 14.07.12, 12:56
          crannmer napisał:

          > ogloszeniomat.pl napisał(a):
          > > Nie tylko ekonomiczna jazda się liczy jeszcze dochodzi dbanie o filtr pow
          > ietrza
          > > zabrudzony to już obciążenie.
          >
          > W odniesnieniu do silnikow benzynowych z regulacja lambda powyzsza wypowiedz to
          > bzdura.
          >
          > > Dużym obciążeniem jest też słaby akumulator to j
          > > uż jest bardzo duże obciążenie co przekłada się na spalanie.
          >
          > To jest rowniez bzdura.

          Czemu tak twierszisz np. słaby akumulator sprawdź sam wstaw sobie kiepski i pojeźdź trochę alternator bardzo obciąża silnik. A zobacz to samo na dobrze naładowanych różnice są duże
          • crannmer Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak? 14.07.12, 14:02
            ogloszeniomat.pl napisał(a):
            > Czemu tak twierszisz

            Bo ja to wiem, a nie gdybam i nie opowiadam zaslyszanych i niezrozumianych historii.

            > np. słaby akumulator sprawdź sam wstaw sobie kiepski i poj
            > eźdź trochę alternator bardzo obciąża silnik. A zobacz to samo na dobrze nałado
            > wanych różnice są duże

            Obciazeniem nie jest akumulator slaby (= o niskiej pojemnosci), lecz akumulator pusty. Przynajmniej do momentu osiagniecia sredniego stanu naladowania. Akumulator slaby (= o mocno obnizonej pojemnosci) laduje sie szybko.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka