Dodaj do ulubionych

Pali na 3 garach

17.02.05, 08:35
Panie Marcinie i inni koledzy fachowcy,
Mam problem z moim samochodzikiem Escortem 1.3 97.
jak jezdziłem w deszcz i "zaliczyłem" kałuże to szarpał i sie dusił. Ostatnio
task zaczeło się dziać jak odpalałem go rano w deszczowy wilgotny dzień.
Postanowiłem wymienić Kable WN i świece i pracuje gorzej na wolnych obrotach
palą trzy gary, ale dobrze się wkręca i nie reaguje dodatkowo na kałuże.
prawdziwa zagadka. Ponadto te objawy opisuję dla gazu i benzyny. Co moze byc.
Cewka? A może złe kable i świece, mam NGK świece i Krafta przewody. Escort
przejechał ponad 200 tys bez problemów a teraz zaczeły się, moze powinienem
wrócić do świec i kabli Motokrafta. Ale te nowe kable Krafta silikononowe są
ponoć lepsze. Czy aby?
Obserwuj wątek
    • bestfeler Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 08:55
      Przyczyn może być wiele.
      Po pierwsze prąd, iskra. Pzewody już wymieniłeś, ale sprawdź jeszcze iskrę na
      pszczegulnych swiecach. To akurat jest proste i można zrobić samemu. Jeżeli tą
      wadę wykluczysz to sprawdziłbym wtryskiwacze, ale skoro występuje to również na
      gazie to raczej odpada. Jeśli iskra jest, zasilanie paliwem jest, to zostaje
      sprawdzić ciśnienie w poszczególnych cylindrach. Jeśli nie masz ubytków oleju i
      płynu chłodniczego, to uszczelka pod głowica jest cała, chociaż nigdy nic nie
      wiadomo. W każdym razie jeżeli któryś cylinder nie trzyma ciśnienia z powodu
      np. uszkodzonego zaworu ( ja tak miałem w mondeo 1,6 zetec, przy podobnym
      przebiegu, uszkodzony zawór wydechowy ) to mimo tego że przy pomiarach wychodzi
      że cylinder nie trzyma ciśnienia, to przy wysokich obrotach i małym uszkodzeniu
      zaworka, ciśnienie nie zdąży ucieć i na wyższych obrotach silnik pracuje jak
      należy, może nawet osiągać maxymalną moc, a na niskich przcuje na trzech
      cylindrach.
      • tbanowski Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 09:13
        Witaj, to co mówisz ma sens.
        Ale jak sprawdzałem iskre po odłączaniu fajek okazało się że na 4 cylindrze
        iskra jest słaba a nawet jej brak. A jak pracuje silnik to tak jakby na 4
        cylindrze gubiło 50% iskier. Do 4 cylindra przewód WN jest najdłóższy. Ach no i
        przewody Krafta produkowane do samochodów w USA. Może przewody założyłem
        trefne, a może cewka jest nie ok?
        • bestfeler Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 09:59
          Wszystko wskazuje na problem elektryczny. Ja bym udał się do swojego mechanika,
          ale najpier sprawdziłbym iskrę nie po zdjeciu fajki, a po wykręceniu swiecy.
          Wykręć świecę, podłącz ją do przewodu, połż na pokrywie zaworów, aby miała masę
          i zakręć rozruśznikiem. Jeżeli będą problemy z iskrą spróbuj jeszcze
          pozamieniać świece miejscami, aby wyeliminować, lub stwierdzić winę swiecy.
          Spróbowałbym też z nowymi przewodami i ze starymi, aby potwierdzić lub
          wyeliminować i ten problem. Jeżli problem żeczywiście leży w elektryce, a
          świece i przewody są dobre, to może być i tak że problem występuje przy różnych
          obrotach, raz jest, raz go niema, fiksuje po prostu. Elektryka potrafi być
          bardzo marudna, a zlokalizowanie usterki elektryki, czy elektroniki jest za
          zwyczaj trudniejsze niz zlokalizowanie usterki mechanicznej. Co do zastosowania
          nie orginalnych przewodów, to ile są one przeznaczone do tego modelu to
          odrzuciłbym to jako przyczynę problemów.
          • tbanowski Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 10:11
            Dzięki za odpowiedź. Pomyślałem że mógłbym zblizyć przerwę w świecach.
            Zastanawia mnie jeszcze jedno jak autko wkręca sie obroty jest ok i pracuje w
            miarę równo na trzech garach pracuje przy niskich obrotach. Dzisiaj pobawię się
            w detektywa.
    • tbanowski Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 09:38
      Mam pytanie:
      Czy moze być tak, ze jeśli przyczyna awarii sa przewody WN a wszystko jest ok i
      jak wymienimy przewody na inne trochę gorsze to samochód będzie źle chodzić, np
      nie palić na jednym garze???
      • takietam1 NIE tak nie moze byc 17.02.05, 12:49
        Przewody WN maja najczesciej okolo 2-4 kOhm na przewod.
        Kombinacje z przewodami NIE POWODUJA takich problemow.

        Najprawdopodobniej upusciles swiece na ziemie i szczelina na tej swiecy
        zmniejszyla sie, lub tez swiece NGK, ktore kupiles maja inna niz katalogowa
        wymagana przez producenta auta impedancje wewnetrzna.

        Szkoda czasu na myslenie, wez miernik opornosci, zmierz opornosc wszystkich
        swiec (zaznacz sobie te wadliwa), jak Cie to bawi to sobie tez sprawdz opornosc
        kabli! Wymyslenie co jest powodem uszkodzenia jest tak proste jak budowa kaloszy.

        Ostatecznie moze sie okazac, ze dali ci w sklepie zle swiece (nie do tego
        modelu) - to jest bardzo czeste i zdarza sie wielokrotnie.

        To jest praca na 15 minut.
    • marcin.klonowski Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 14:48
      proszę jeszcze starym sposobem sprawdzić w nocy jak będzie ciemno czy na
      pracującym silniku nie przeskakują gdzieś iskry przy mocowaniach przewodów na
      masę. Można też spróbować pozamieniać niektóre kable na stare i sprawdzać co
      się zmienia
    • pjetiaa Re: Pali na 3 garach 17.02.05, 21:53
      Ja proponuje pozatym co mowili poprzednicy sprawdzic kopulke i palec
      rozdzielacza bo ktorys z tych elementow moze byc juz mocno wypalony a przy
      przebiegu 200 000 moze to byc bardzo prawdopodobne.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka