Dodaj do ulubionych

żarówki halogenowe

IP: *.eltech.pl / 192.168.0.* 04.10.02, 12:16
Co pan sądzi na temat żarówek halogenowych blue vision Philpsa. Kupiłem taki
komplet 4*H1 (drogowe i mijania)+ postojowe bo podobno takie super i tyle
swiatła więcej a efekt jest znikomy (koszt natomias 4*45 zł za H1 + 16zł za
postojowe). Swiecą "może" troche bielej , ale napewno nie tak jak obiecuje
producent (30 % więcej światła + niebieska poświata).Wiem że nie można ich
porównywać z lampami wyładowawczymi w samochodach nowszej generacji, ale czy
to nie takie troche nabijanie klienta w butelke.Przypuszczam ze podobnie
jest z zarówkami innych markowych firm. Jeśli chodzi o klosze to mam
zupełnie nowiutkie(firmowe) leflektorki bo jeden czubek zrobił mi małe kuku
niedawno,więc napewno nie jest to wina starych czy brudnych kloszy.(co
sugerował mi sprzedawca. Z ciekawością oczekuję Pana wypowiedzi.
Obserwuj wątek
    • Gość: gug Re: żarówki halogenowe IP: 212.160.114.* 04.10.02, 21:21
      Gość portalu: bulion napisał(a):

      > Co pan sądzi na temat żarówek halogenowych blue vision Philpsa. Kupiłem taki
      > komplet 4*H1 (drogowe i mijania)+ postojowe bo podobno takie super i tyle
      > swiatła więcej a efekt jest znikomy (koszt natomias 4*45 zł za H1 + 16zł za
      > postojowe). Swiecą "może" troche bielej , ale napewno nie tak jak obiecuje
      > producent (30 % więcej światła + niebieska poświata).

      To zgroza ze takie zarowki 'dajace wiecej swiatla' sa przez wlascicieli
      montowane w samochodach (nie mozna ustalic normy).
      Do tego jeszcze ustawione w maksymalnie podniesionej pozycji reflektory (wiecej
      widac, prawda?).
      Efekt? Oslepianie i meczenie innnych.
      Ile to razy spotykam samochod z wlaczonymi halogenami a i swiatlo
      przeciwmgielne (w Polsce BARDZO zadko wystepuja warunki do jego uzycia) tez sie
      zdarza czesto.
      Kochani, nie robcie choinki z samochodu - dajcie zyc innym.
      • Gość: Kicur Re: żarówki halogenowe IP: *.bielsko.msk.pl 06.10.02, 14:06
        Gość portalu: gug napisał(a):

        > Gość portalu: bulion napisał(a):
        >
        > > Co pan sądzi na temat żarówek halogenowych blue vision Philpsa. Kupiłem ta
        > ki
        > > komplet 4*H1 (drogowe i mijania)+ postojowe bo podobno takie super i tyle
        > > swiatła więcej a efekt jest znikomy (koszt natomias 4*45 zł za H1 + 16zł z
        > a
        > > postojowe). Swiecą "może" troche bielej , ale napewno nie tak jak obiecuje
        >
        > > producent (30 % więcej światła + niebieska poświata).
        >
        > To zgroza ze takie zarowki 'dajace wiecej swiatla' sa przez wlascicieli
        > montowane w samochodach (nie mozna ustalic normy).
        > Do tego jeszcze ustawione w maksymalnie podniesionej pozycji reflektory
        (wiecej
        >
        > widac, prawda?).
        > Efekt? Oslepianie i meczenie innnych.
        > Ile to razy spotykam samochod z wlaczonymi halogenami a i swiatlo
        > przeciwmgielne (w Polsce BARDZO zadko wystepuja warunki do jego uzycia) tez
        sie
        >
        > zdarza czesto.
        > Kochani, nie robcie choinki z samochodu - dajcie zyc innym.

        Ja Ekspertem nie jestem, ale jeżdżąc jako kierowca co nieco czytałem Kodeks
        Drogowy i zdziwion jestem Twoimi stwierdzeniami: sam mam podobne żarówki w
        swoim aucie (nie konkretnie Philipsa Blue Vision, ale odpowiedniki innej firmy)
        i wcale nikogo nie oślepiam, mnie też takowe (DOBRZE ustawione) nie oślepiają.
        Ale najbardziej dziwi mnie Twoje następujące swierdzenie:

        "Ile to razy spotykam samochod z wlaczonymi halogenami a i swiatlo
        przeciwmgielne (w Polsce BARDZO zadko wystepuja warunki do jego uzycia)".

        Hmmm..., wg KD światła p.mgielne przednie (czyli halogeny, bo o tych rozumiem
        mówimy) można oprócz sytuacji "mgielnych" zapalać TAKŻE w w trakcie "opadów
        atmosferycznych" -> Czy ktoś jeszcze uważa, że w Polsce rzadko kiedy pada np.
        deszcz?? A w deszczu szczeg. silnym, ulewie - są one b. przydatne i NIE
        oślepiają. Można je także zapalać "poza terenem zabudowawanym w nocy na drogach
        krętych" - i wcale nie musi padać.
        Pzdr.
        • Gość: Jorn Re: żarówki halogenowe IP: 217.11.141.* 09.10.02, 16:59
          Gość portalu: Kicur napisał(a):

          A w deszczu szczeg. silnym, ulewie - są one b. przydatne i NIE
          > oślepiają. Można je także zapalać "poza terenem zabudowawanym w nocy na
          drogach
          >
          > krętych" - i wcale nie musi padać.
          > Pzdr.

          Ciekawe w czym ci pomaga zapalenie świateł przeciwmgłowych podczas deszczu?
          Przydatn są one tylko w GĘSTEJ (!!!) mgle PO ZMROKU i to pod warunkiem
          wyłączenia świateł mijania (zapalamy tylko pozycyjne i przeciwmgłowe i
          powolutku jedziemy z otwartym oknem, wyłączonym radiem i co kilkanaście sekund
          trąbimy). Oślepiają zawsze z wyjątkiem gęstej mgły, dopuszczalne jest ich
          użycie w dobrych warunkach atmosferycznych na krętej drodze (ich strumień
          światła jest szerszy), ale gdy nadjeżdża inny pojazd z przeciwka należy przejść
          na światła mijania.
          • Gość: Kicur Re: żarówki halogenowe IP: *.bielsko.msk.pl 09.10.02, 19:58
            Gość portalu: Jorn napisał(a):

            > Gość portalu: Kicur napisał(a):
            >
            > A w deszczu szczeg. silnym, ulewie - są one b. przydatne i NIE
            > > oślepiają. Można je także zapalać "poza terenem zabudowawanym w nocy na
            > drogach
            > >
            > > krętych" - i wcale nie musi padać.
            > > Pzdr.
            >
            > Ciekawe w czym ci pomaga zapalenie świateł przeciwmgłowych podczas deszczu?
            > Przydatn są one tylko w GĘSTEJ (!!!) mgle PO ZMROKU i to pod warunkiem
            > wyłączenia świateł mijania (zapalamy tylko pozycyjne i przeciwmgłowe i
            > powolutku jedziemy z otwartym oknem, wyłączonym radiem i co kilkanaście
            sekund
            > trąbimy). Oślepiają zawsze z wyjątkiem gęstej mgły, dopuszczalne jest ich
            > użycie w dobrych warunkach atmosferycznych na krętej drodze (ich strumień
            > światła jest szerszy), ale gdy nadjeżdża inny pojazd z przeciwka należy
            przejść
            >
            > na światła mijania.

            Ja pada obficie deszcz lub śnieg - p.mgielne przednie Cię nie oślepią, bo sam
            ledwo co widzisz przed swoim autem. Lepiej widzisz, jak sobie p.mgielne
            przednie włączysz. Poza tym Kodeks Drogowy:
            Art. 30.
            1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie
            jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą,
            opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: kierujący pojazdem
            silnikowym jest obowiązany:
            - włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła
            jednocześnie,
            - poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w
            czasie wyprzedzania lub omijania.

            I INNY CYTAT, ART. 51, pkt. 5:
            5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący
            pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu,
            również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

            I tyle. Nie róbmy się mądrzejsi niż Kodeks Drogowy. Można jedynie podyskutować
            a raczej z nim polemizować - ale bez efektu: Kodeks pozostanie Kodeksem. I nie
            wmawiaj komuś, że jeździsz we mgle z otwartym oknem i klaksonem... w terenie
            zabudowanym na przykład - bo nie określiłeś go, tylko ogólnie wspomniałeś ;)))

            Pozdrawiam!
      • Gość: Bulion Re: żarówki halogenowe IP: *.eltech.pl / 192.168.0.* 07.10.02, 07:23
        Gość portalu: gug napisał(a):

        > Gość portalu: bulion napisał(a):
        >
        > > Co pan sądzi na temat żarówek halogenowych blue vision Philpsa. Kupiłem ta
        > ki
        > > komplet 4*H1 (drogowe i mijania)+ postojowe bo podobno takie super i tyle
        > > swiatła więcej a efekt jest znikomy (koszt natomias 4*45 zł za H1 + 16zł z
        > a
        > > postojowe). Swiecą "może" troche bielej , ale napewno nie tak jak obiecuje
        >
        > > producent (30 % więcej światła + niebieska poświata).
        >
        > To zgroza ze takie zarowki 'dajace wiecej swiatla' sa przez wlascicieli
        > montowane w samochodach (nie mozna ustalic normy).
        > Do tego jeszcze ustawione w maksymalnie podniesionej pozycji reflektory
        (wiecej
        >
        > widac, prawda?).
        > Efekt? Oslepianie i meczenie innnych.
        > Ile to razy spotykam samochod z wlaczonymi halogenami a i swiatlo
        > przeciwmgielne (w Polsce BARDZO zadko wystepuja warunki do jego uzycia) tez
        sie
        >
        > zdarza czesto.
        > Kochani, nie robcie choinki z samochodu - dajcie zyc innym.

        Szanwny Panie jak nie masz pojęcia o czym piszesz to poprostu nie pisz bo cała
        Polska w tej chwili się z Ciebie śmieje. Żarówki Philipsa blue vison
        Posiadają homologację ECE R37 i certyfikat ISO 9001.Więc z całą pewnością mogą
        być zakładane w naszych samochodach. Napisałem wyrażnie 30 % wiecej światła a
        nie 30 % więcej mocy (trzeba czytać uważnie). Tak na marginesie
        najnowocześniejsze lapmy wyładowcze w samochodach nowej generacji( które
        troche kosztują) dają 3 razy więcej światał ( tak 3 razy !!!) , i jakoś nie
        oślepiają. Inną sprawą jest stosowanie przez naszych "kierowców"
        żarówek "przewatowanych" , służących do wszelkiego rodzaju rajdów itp. Tych
        żarówek nie wolno zakładać , a niektórzy to robią. Zresztą czesto sam efekto
        oślepiania jest winą złego zamontowania reflektora lub obniżenia zawieszenia
        tylnego samochodu.
        Pozdwiając kończe i czekam na wypowiedź eksperta. Tak jak zresztą napisałem
        poprzednio E K S P E R T A, ale zdaje się nie wszyscy umieją też czytać do
        końca.
        • adam.grabalowski Re: żarówki halogenowe 08.10.02, 10:54
          Biorąc poprawkę na chwyty marketingowe firmy (zresztą, osobiście uważam, że
          bardzo dobrej) wydaje mi się, że zyska Pan ze względu na trwałość takich źródeł
          światła. O ile się nie mylę, skład żarnika blue vision jest nieco wzbogacony w
          stosunku do innych konstrukcji dlatego można spodziewać się dłuższej
          żywotności. Ale to sprawa drugorzędna. Nie pisze Pan do jakiego samochodu
          wstawione zostały żarówki, jaki jest stan luster (także szyby rozpraszającej)
          bo to także wpływa na jakość światła. W każdym razie to dobre źródła
          oświetlenia choć płaci się trochę "za firmę". Prosze zajrzeć też do instrukcji
          Pana samochodu - być może tam leży klucz do rozwiązania zagadki. Na marginesie -
          oczywiście ma Pan rację, dobrze wyregulowane światło nie będzie oślepiało
          innych. Homologowana żarówka, spełniająca odpowiednie normy jest dopuszczona do
          użytku w Polsce choć trzeba pamiętać też o zaleceniach producenta auta.
          • Gość: rafal Re: żarówki halogenowe IP: 212.160.114.* 09.10.02, 20:19
            > oczywiście ma Pan rację, dobrze wyregulowane światło nie będzie oślepiało
            > innych. Homologowana żarówka, spełniająca odpowiednie normy jest dopuszczona
            do
            >
            > użytku w Polsce choć trzeba pamiętać też o zaleceniach producenta auta.

            Prosze o logiczne uzasadnienie w jaki sposob zarowka 'ktora daje wiecej
            swiatla' nie oslepia innych skoro natezenie swiatla jest wieksze, zrodlo jest
            punktowe nie rozproszone i a kierunek jest przeciwny do nadjezdzajacych
            samochodow.

            • adam.grabalowski Re: żarówki halogenowe 09.10.02, 21:15
              Z tego co pamiętam, nie użyłem nigdzie stwierdzenia "więcej światła" bo uważam
              to bardziej za chwyt marketingowy niż realną możliwość. A to dlatego, że biorę
              pod uwagę produkt, który spełnia polskie normy, więc może być używany.
              Odpowiednio wyregulowane oświetlenie asymetryczne , dające m.in. wyraźną tzw.
              granicę światła i cienia nie bedą oślepiały.
              • Gość: rafal Re: żarówki halogenowe IP: 212.160.114.* 11.10.02, 20:18
                adam.grabalowski napisał:

                > Z tego co pamiętam, nie użyłem nigdzie stwierdzenia "więcej światła" bo
                uważam
                > to bardziej za chwyt marketingowy niż realną możliwość. A to dlatego, że
                biorę
                > pod uwagę produkt, który spełnia polskie normy, więc może być używany.
                > Odpowiednio wyregulowane oświetlenie asymetryczne , dające m.in. wyraźną tzw.
                > granicę światła i cienia nie bedą oślepiały.

                'Wiecej swiatla' chcial czlowiek ktory wywola dyskusje. Natezenie swiatla jest
                wielkoscia mierzalna, wymierna i jesli zakladamy ze zarowka ma dawac 'wiecej
                swiatla' co oznacza ze ma oswietlac przedmioty z wieksza intensywnoscia,
                zasiegiem co w efekcie powoduje ze sa one lepiej widoczne dla wzroku
                oswietlajacego to NIGDY nie odbedzie sie to bez wplywu na zdolnosc widzenia
                tych ktorzy sie pod wplywem tego swiatla znajda. Oczywiscie temu komus nie
                chodzilo o zainstalowanie silniejszego zrodla swiatla i skierowanie go w
                kierunku ziemi ('odpowiednie wyregulowanie') :-)
                Pozdrawiam
        • Gość: leszeq Re: żarówki halogenowe IP: *.pl 13.10.02, 19:27
          Gość portalu: Bulion napisał(a):

          > Napisałem wyrażnie 30 % wiecej światła a
          > nie 30 % więcej mocy (trzeba czytać uważnie).

          30% światła to 30% jaśniejsze reflektory (także dla tych jadących z przeciwka).
          30% więcej mocy to o 30% większe zużycie energii, niekoniecznie powodujące
          jakiekolwiek widoczne efekty.

          Jak sobie podłączysz do instalacji żelazko to zużyjesz bardzo dużo mocy a
          świecić będzie raczej słabo

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka