Dodaj do ulubionych

Uno - pali na dwa gary

17.01.06, 23:12
Witam. Mam taki problem. Podczas jazdy, w jednej chwili moje uno 1.0 zaczeło
chodzić tylko na 2 cylindrach. Do tej pory wszystko było ok. Sprawdziłem
świece i przewody wszystko ok, świece sprawne iskra jest. Ale przy chodzącym
jak traktor silniku jak zdjąć kable z 2 pierwszych cylindrów od aparatu
zapłonowego to nie ma różnicy chodzi tak samo źle - stąd mój wniosek, że te
dwa nie chodzą. Osobiście podejrzewam że wypaliło uszczelkę pod głowicą
między tymi dwoma cylindrami czy wtedy byłyby takie objawy?
Mechanik sugeruje że mogą to być zawory, wypalone gniazda, pierścienie...
i chce spro za naprawę. Zanim oddam chciałbym się poradzić, może można
wylkuczyć jakies możliwości tylko po takich objawach. Może coś przeoczyłem,
lub na coś powinieniem dokładniej spojrzeć. Samochód rocznik 93, przejechane
100tyś od 5tyś gaz, jedna cewka zapłonowa, paluch, kopułka OK. Z góry dzięki
za rady. Pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • waskes29 Re: Uno - pali na dwa gary 17.01.06, 23:40
      Na poczatek standardowo wymienic kable zaplonowe ,swiece ,kopulke.Ale najpierw
      sprawdzic czy wogole jest iskra na dwoch niepracujacych cylindrach ,jak jest
      to dalej juz problemy.
      Nie wiem jaki jest system wtrysku jednopunktowy czy wielopunktowy tu tez
      moze tkwic przyczyna.
      Jesli jest iskra i paliwo dochodzi {przy wtrysku wielo-pkt.}to trzeba zdjac
      glowice sprawdzic zawory .Dobry mechanik zrobi proby po zdjeciu glowicy czy
      potrzeba wymieniac pierscienie czy nie .A sama wymiana zaworow {ok.
      20zl /szt} i naprawa glowicy razem z czesciasmi nie powinna kosztowac wiecej
      jak 500-700zl .Uszczelka glowicy to koszt max 30zl ,reszte czesci - chyba warto
      wymienic rozrzad przy okazji to ok 200zl max nie wiecej.
      Teraz doczytalem ze chyba to silnik na wtrysku punktowym .Kopukle i tak dla
      penosci wymienic jesli nie bedzie iskry na swiecach w tych dwoch cylindrach.
      • marceli36 Re: Uno - pali na dwa gary 17.01.06, 23:55
        Iskra na tych 2 cylindrach jest, wtrysku nie ma - jest gaznik. Tak więc kable
        swiece kopulka odpadają. Może ktoś miał w uniaczu taką sytuację nagłego zgonu 2
        cylindrów? Pisząc o pierscieniach zakładasz że nie ma sprężania ale zastanawiam
        się czy to możliwe żeby w 2 na raz nagle padły pierścienie?
        • waskes29 Re: Uno - pali na dwa gary 18.01.06, 00:06
          Jak juz pisalem dobry mechanik po zdjeciu glowicy moze sprawdzic w jakim
          stanie sa pierscienie i czy trzeba je wymienic.Robi sie probe olejowa.
          A z tego co piszesz wynika ze jednak bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie i
          dopiero po weryfikacji stanu bedzie wiadomo co dalej robic.
          W zasadzie sa dwie mozliwosci albo te felerne pierscienie w co watpie albo
          zawory -w niektorych silnikach LPG powoduje szybkie ich wypalenie.
          Byc moze ze jest to tylko sama uszczelka glowicy , ale w skrajnej sytuacji
          moze byc tak ze i pierscienie trzeba bedzie wymienic i zawory .
    • marceli36 Re: Uno - pali na dwa gary 18.01.06, 12:34
      Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

      Ze nie obejdzie sie bez wstawienia do warsztatu to juz wiem ale nurtuje mni
      etaki problem, ze po rozmowie z mechanikie ten powiedzial, ze moze to byc nawet
      skrzynia biegow. Wydaje mi sie to "lekka" przesada.
      Chcialbym sie dodatkowo dowiedziec czy to jest prawdopodobne ze pierscienie lub
      zawory poszly na dwoch cylindrach doslownie jednoczesnie?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka