Dodaj do ulubionych

cyfrowy aparat

02.01.07, 17:44

W marcu 2005 roku kupiłam aparat EOS 300d canona. Od tego czasu aparat był
już 5 razy w serwisie. Pierwsza naprawa była we wrześniu 2005(kołek
sublustra), następne dwie w maju '06, później w czerwcu '06 i teraz w
listopadzie '06 (wszystkie dotyczyły wadliwej migawki). Przy ostatnim
zgłoszeniu wystosowałam pismo do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy lub
wymiany aparatu na nowy. Sprzedawca w odmownym piśmie odpisał, że zrobiłam za
dużo zdjęć (choć nigdzie w instrukcji czy karcie ilość zdjęć jaką "wolno"
zrobić aparatem nie jest okreslona)oraz że pierwsza naprawa wykonana była
grzecznościowo (bo migawka, zdaniem sprzedawcy to materiał eksploatacyjny
kwalifikujący się do odpłatnej naprawy) Zdaniem sprzedawcy powinniśmy także
reklamować psujący się aparat w serwisie firmy canon a nie w sklepie.
Oczywiście aparat użytkowany był zgodnie z instrukcją, w celach amatorskich.
Zdjęć zrobionych jest faktycznie dużo, ale dlatego właśnie kupiłam droższy
aparat.Do tej pory nie odebrałam aparatu ze sklepu po naprawie. Co mam robić?
Obserwuj wątek
    • prawnik-skp Re: cyfrowy aparat 10.01.07, 13:54
      można złożyć do sądu pozew o wydanie nowego zgodnego z umową aparatu, a to na
      podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
      sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz.
      1176). Można złożyć pozew o zapłatę z racji odstąpienia od umowy, jeśli by to
      odstąpienie nastąpiło w sposób stanowczy. Możliwośc odstąpienia od umowy jest
      przewidziana na warunkach określonych w art. 8 ust. 4 ustawy. W obudwu
      przypadkach pozew powinien być skierowany przeciwko sprzedawcy.
      Może nie będzie potrzeby sprawy sądowej, jeśli sprzedawca zostanie uświadomiony
      na piśmie o swojej odpowiedzialności ustawowej za niezgodność towaru z umową

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka