Dodaj do ulubionych

kolejne pytanko

13.02.09, 00:03
Zastanawiam się czy zaciągnięty i nie spłacany w Profirealu kredyt (bez
sprawdzania w BIK) na podstawie lewych zaświadczeń (z poświadczoną nieprawdą
odnośnie zatrudnienia i zarobków, a łatwą do sprawdzenia w sądzie przy okazji
innej karnej sprawy) może być przedmiotem żądania od komornika wpisu w księdze
wieczystej? Czy takie działania są jeszcze w świetle aktualnych sensacyjnych
doniesień medialnych jakąś formą przestępstwa, czy cichym przyzwoleniem w tym
kraju?
Obserwuj wątek
    • kuby77 Re: kolejne pytanko 13.02.09, 10:25
      sauber1 napisał:

      > Zastanawiam się czy zaciągnięty i nie spłacany w Profirealu kredyt (bez
      > sprawdzania w BIK)
      No raczej pożyczka, kredytu to raczej bank może udzielić, a profireal nie ma w Polsce takowego statusu.

      >na podstawie lewych zaświadczeń (z poświadczoną nieprawdą
      > odnośnie zatrudnienia i zarobków, a łatwą do sprawdzenia w sądzie przy okazji
      > innej karnej sprawy) może być przedmiotem żądania od komornika wpisu w księdze
      > wieczystej?

      Komornik zajmując nieruchomość przesyła do wydz. KW SR żądanie umieszczenia wzmianki o wszczęciu egzekucji. Taką możliwość ma działając na podstawie tytułu wykonawczego i wniosku egzekucyjnego wierzyciela. Jakie znaczenie ma tu fakt udzielenia pożyczki na podstawie fałszywych zaświadczeń?

      >Czy takie działania są jeszcze w świetle aktualnych sensacyjnych
      > doniesień medialnych jakąś formą przestępstwa, czy cichym przyzwoleniem w tym
      > kraju?

      Powoli chyba odbieram posta jako prowokację :)
      • sauber1 Re: kolejne pytanko 13.02.09, 16:07
        kuby77 napisał:

        > Jakie znaczenie ma tu fakt udzielenia pożyczki
        > na podstawie fałszywych zaświadczeń?
        > Powoli chyba odbieram posta jako prowokację :)

        To żadna prowokacja.
        Jak to jakie ma znaczenie fakt udzielenia pożyczki na podstawie fałszywych
        zaświadczeń, czy oby na pewno nie ma żadnego?
        • kuby77 Re: kolejne pytanko 13.02.09, 16:10
          sauber1 napisał:

          > kuby77 napisał:
          >
          > > Jakie znaczenie ma tu fakt udzielenia pożyczki
          > > na podstawie fałszywych zaświadczeń?
          > > Powoli chyba odbieram posta jako prowokację :)

          A chcesz wpisać do BIK fakt zaciągnięcia zobowiązania, czy posłużenia się
          fałszywym dokumentem?
          > To żadna prowokacja.
          > Jak to jakie ma znaczenie fakt udzielenia pożyczki na podstawie fałszywych
          > zaświadczeń, czy oby na pewno nie ma żadnego?
          • kuby77 Re: kolejne pytanko 13.02.09, 16:13
            Kliknęło się wyślij za szybko.
            Wyjaśniając - fakt posłużenia się fałszywym dokumentem można ujawnić w BIK. Ale jaki to ma związek z księgą wieczystą? Komornika interesuje tylko tytuł wykonawczy, co było wcześniej ma w głębokim poważaniu.

            • sauber1 Re: kolejne pytanko 13.02.09, 19:10
              kuby77 napisał:

              > Ale jaki to ma związek z księgą wieczystą?
              > Komornika interesuje tylko tytuł wykonawczy
              > , co było wcześniej ma w głębokim poważaniu.

              No tak, ale miedzy księgą wieczystą, a komornikiem jeszcze powinno być coś po
              drodze, czy oby ja czasem nie mam racji???

              Czy ta pożyczką, a myślę, że nie jedyna jest pożyczką, czy wspólnym chytrym
              przedsięwzięciem tzw."przekrętem"???
      • sauber1 Re: kolejne pytanko 18.02.09, 01:31
        kuby77 napisał:

        > Powoli chyba odbieram posta jako prowokację :)

        To zapytam inaczej, czy to jest bez znaczenia, jeżeli osoba mająca kilka
        prawomocnych wyroków za podobne, zaciąga pożyczkę na podstawie "dziwnych"
        kwitów, co dla udzielającego powinno być doskonale wiadome ..., a być może na
        podstawie tytułu wykonawczego komornik dokonuje wpisu do księgi wieczystej i
        ... to co było wcześniej ma w głębokim poważaniu, ok komornik tak, bo co konia
        obchodzi jak się fura wywraca, ale czy ktoś inny nie powinien?? Bez
        uzasadnionej wątpliwości na tym jeszcze inni mogą stracić i ja dla nich pytam
        tylko ...
        • kuby77 Re: kolejne pytanko 18.02.09, 17:53
          sauber1 napisał:

          > kuby77 napisał:
          >
          > > Powoli chyba odbieram posta jako prowokację :)
          >
          > To zapytam inaczej, czy to jest bez znaczenia, jeżeli osoba mająca kilka
          > prawomocnych wyroków za podobne, zaciąga pożyczkę na podstawie "dziwnych"
          > kwitów, co dla udzielającego powinno być doskonale wiadome ..., a być może na
          > podstawie tytułu wykonawczego komornik dokonuje wpisu do księgi wieczystej i
          > ... to co było wcześniej ma w głębokim poważaniu, ok komornik tak, bo co konia
          > obchodzi jak się fura wywraca, ale czy ktoś inny nie powinien?? Bez
          > uzasadnionej wątpliwości na tym jeszcze inni mogą stracić i ja dla nich pytam
          > tylko ...

          ok, to podejdźmy do sprawy analitycznie:
          1. Jeśli dobrze zrozumiałem, ktoś pożycza pieniądze w profirealu na fałszywe
          zaświadczenia o zarobkach, mając wcześniej już podobne grzeszki na sumieniu,
          które to grzeszki były już na drodze karnej osądzane?
          2. Drugie pytanie uściślające: co ma wpisać komornik do księgi wieczystej?
          Kwalifikacja prawna czynów:
          1. Posługiwanie się fałszywym dokumentem w celu wyłudzenia kredytu -
          penalizowane jest przez art 297 kk. Można piatkę zaliczyć w sanatorium.
          2. Jeśli wyłudza namiętnie, to dochodzi do tego jeszcze działanie w warunkach
          recydywy, czyli jak dobrze pamiętam art 64 i 65 kk. (w skrócie - górna granica
          kary razy 1,5, czyli 7,5 latka w kiciu..)

          Skoryguj mnie Sauberku jak źle myślę, bądź fakty podane źle interpretuję.
          Najbardziej nurtuje mnie, co komornik ma wpisać do KW?
              • sauber1 Re: kolejne pytanko 19.02.09, 19:56
                kuby77 napisał:


                > Ale CO wpisać?
                > wzmiankę o wszczęciu? czy coś innego?

                Napisałem wcześniej tak: Bez uzasadnionej wątpliwości na tym jeszcze inni mogą
                stracić i ja dla nich pytam tylko ...

                A zapytali mnie tylko jaki będą mieli adres i co dalej? Komornik sobie
                "poradzi", nie wiem jak oni ??? Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy
                i słusznie, też tak uważam, jak jeden tak drugi liczy i patrzy czy dobra ta kasa ...
                Więcej odpowiedzi nie oczekuje, nie ma to sensu, nie o to chodzi ...
                • kuby77 Re: kolejne pytanko 20.02.09, 08:39
                  sauber1 napisał:

                  > kuby77 napisał:
                  >
                  >
                  > > Ale CO wpisać?
                  > > wzmiankę o wszczęciu? czy coś innego?
                  >
                  > Napisałem wcześniej tak: Bez uzasadnionej wątpliwości na tym jeszcze inni mogą
                  > stracić i ja dla nich pytam tylko ...
                  >
                  > A zapytali mnie tylko jaki będą mieli adres i co dalej? Komornik sobie
                  > "poradzi", nie wiem jak oni ??? Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy
                  > i słusznie, też tak uważam, jak jeden tak drugi liczy i patrzy czy dobra ta kas
                  > a ...
                  > Więcej odpowiedzi nie oczekuje, nie ma to sensu, nie o to chodzi ...

                  Sorki, ale od początku nie rozumiałem o co biega, próbowałem dopytywać, ale i
                  tak nic z tego nie wyszło. Porównywać granatowego z okrągłym nie potrafię..
                  • sauber1 Re: kolejne pytanko 20.02.09, 10:06
                    Ok, rzeczywiście to problem wielki i żaden sens się zastanawiać, czy krokodyl
                    jest bardziej długi niż zielony, ale mimo wszystko nurtuje mnie kwestia
                    udzielania pożyczek za wszelką cenę, na fikcyjne kwity i to co dalej? Wiem, że
                    wszystko zgodnie z zasadami wolnej żarłocznej konkurencji - co nie jest
                    zabronione jest dozwolone, lecz pozostaje jeszcze wymiar moralny, o ile to coś
                    znaczy jeszcze...
                    • kuby77 Re: kolejne pytanko 20.02.09, 10:50
                      sauber1 napisał:

                      > lecz pozostaje jeszcze wymiar moralny, o ile to coś
                      > znaczy jeszcze...
                      >

                      Kurka, trza było tak od razu, podszedłbym do tematu z jakimś rozjaśniaczem :)
                      Na wszelkiego rodzaju lewe kwity są paragrafy, a na co są paragrafy w kk to już pod swobodę umów raczej nie podchodzi...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka