Dodaj do ulubionych

typ konstytucyjny

22.12.04, 00:41
sory jeśli coś pokręcę ale nie znam się na tym zbytnio :-) Co to jest typ
konstytucyjny? Ja kiedyś dostałam lycopodium 15ch, a ostatnio silcea 15ch
(thuya occidentalis 15ch + dulcamara 9ch) czy to znaczy że mój typ się
zmienił??????? O co w tym chodzi? A może ktoś poleciłby jakąś fajną stronkę
lub książeczkę dla początkującej :-)
Obserwuj wątek
    • tom_j23 Re: typ konstytucyjny 22.12.04, 03:47
      calineczka79 napisała:

> Co to jest typ konstytucyjny?

Ciężka sprawa. W sieci po polsku jest na ten temat bardzo mało.
      Sam Hahnemann w zasadzie nie używa pojęcia konstytucji (przynajmniej ja nie
      kojarzę tego sformułowania). Hahnemann mówi raczej o typie wrażliwym. I rozumie
      to jako szczególną, osobniczą podatność na działanie różnych czynników
      zewnętrznych wywołujących choroby, a co za tym idzie - różną wrażliwość na
      różne leki. Jest on też autorem swojej Materii Medica i tam przy okazji
      Pulsatilli (sasanki) pisze:
      Cyt: "(...) Lecznicze użycie Pulsatilli będzie będzie więc o tyle bardziej
      zbawienne, o ile obok dolegliwości, którym ta roślina odpowiada pod względem
      objawów cielesnych wystąpi jednocześnie zły nastrój i tendencja do spokojnego
      smutku (...)".
      A więc wskazuje na konieczność całościowego dobrania objawów leku do choroby
      pacjenta.

Hahnemann poświęcił sporo lat na badanie chorób przewlekłych. O ile z chorobami
      ostrymi wydawało mu się, że rozprawił się definitywnie, o tyle te same metody
      stosowane w stosunku do chorób przewleklych nie dawały zadawalających
      rezultatów. Ostatecznie sformułował hipotezę, jakoby wszystkie choroby
      przewlekłe pochodziły od trzech tzw. miazm (skaz), czyli syfilisu (kiła, albo
      lues), rzeżączki (sykoza) i łupieżu (psory). Skazy te nazywane są w związku z
      tym luetyczną, sykotyczną i psoryczną. Oczywiście należy tu brać pod uwagę, że