Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE. Problemy z firmą Netia.

17.12.09, 18:41
Witam.
Jestem abonentem Netii od wakacji 2009. Umowę na internet w promocji "Dostajesz 4Mbit/s a płacisz jak za 2 Mbit/s" podpisałem 16 lipca 2009. Internet włączyli po prawie 40 dniach od podpisania umowy. Ale nie to jest moim problemem. Mam linię Netii, sam internet, bez telefonu stacjonarnego.

27 października 2009 zadzwoniłem na infolinię 227111111 z pytaniem czy mogę zwiększyć prędkość na 8Mbit/s. Osoba z którą rozmawiałem odpowiedziała, że jest to możliwe, ale musiałbym skorzystać z aktualnie wtedy już obowiązującej promocji hipnotycznej. Zgodziłem się. Zgodziłem się również na umowę na 2 lata. Osoba z którą rozmawiałem powiedziała również, że nowa prędkość będzie obowiązywała od nowego okresu rozliczeniowego, czyli 17 listopada.
17 listopada nie było 8Mbit/s. Gdy zadzwoniłem 17 powiedziano mi, że był błąd i nowa prędkość będzie od 17 grudnia.
Dzisiaj jest 17 grudnia, nowej prędkości nie ma. Na infolinie mówią, że znowu coś nie zadziałało i dopiero kolejna proba przełączenia może nastąpić 17 stycznia 2010. Jeszcze się okazało, że mam umowę na 2 lata na 4Mbit/s. Umowa obowiązuje do 16 stycznia 2012. Skąd taka data?
Nie dostałem nowej umowy do podpisania, nie dostałem aneksu do podpisania. Na infolinii powiedziano mi, że wystarcza telefoniczne przedłużenie umowy.
Jakie pytanie do Pań i Panów z UKE?
Co mam zrobić? Niby mam nową umowę na 4mb na jeszcze ponad 2 lata, a chciałem 8mb. Jedyną umowę papierową, którą mam w domu obowiązuje do 16 07 2010.
Proszę o poradę w tej kwestii.
Obserwuj wątek
    • Gość: zły enron Problemy z firmą Netia. - krucjata IP: *.adsl.inetia.pl 19.12.09, 06:50
      załatwienie reklamacji w netii
      3 tygodnie bez internetu i telefonu - usługa przymusowo łączona, żadnego
      kontaktu z netii, wiem że taki kontakt jest możliwy.
      Żadnego wyjaśnienia, brak informacji o czasie naprawy oraz o przyczynie usterki.
      Notorycznie wprowadzający w błąd pracownicy, kłamcy.
      Rachunek na 300 złotych z komórki, wszystko na infolinię netii. To nie pierwszy
      raz. Przeszedłem z tepsy do netii tylko pod warunkiem bezproblemowego i
      szybkiego przejścia. Umowa podpisana na początku lipca, usługa uruchomiona w
      październiku (3 MIESIĄCE BEZ DOSTĘPU DO SIECI!).
      OSTRZEGAM WAS, POZORNE "OSZCZĘDNOŚCI" TRAFI SZLAG PODCZAS JAKICHKOLWIEK
      PROBLEMÓW!!!
      NETIA WYCENIŁA 3 TYGODNIOWĄ PRZERWĘ W DOSTĘPIE DO USŁUG NA 30 ZŁOTYCH!!!
      • natalia_sankowska1 Re: Problemy z firmą Netia. - krucjata 20.12.09, 13:42
        1. Wydrukowac sobie Ustawę prawo telekomunikacyjne.
        2. Przeczytać rozdział dot. reklamowania usług.
        3. Przeczytać rozdział dot. odszkodowań za brak usług.
        4. Wystosować PISEMNĄ reklamację (po wyliczeniu odszkodowania
        należnego z mocy ustawy podać tę kwotę w reklamacji).

        Jeżeli po 30 dniach od daty otrzymania reklamacji operator nie wyśle
        merytorycznej na nią odpowiedzi, reklamację uważa się za uznaną.
        Jeżeli PAńskie prawnie uzasadnione wymogi nie zostaną spełnione,
        nalezy wysłać skargę do UKE (adres miejscowej delegatury - na
        stronie Urzędu).
        • Gość: laik Re: Problemy z firmą Netia. - krucjata IP: *.chello.pl 20.12.09, 16:12
          ale jaki rozdział tego prawa telekomnikacyjnego o tym mówi? bo nic
          tam nie widzeę - chyba ta natalia stenkowska wprowadza w błąd?
          • Gość: zły enron Re: Problemy z firmą Netia. - krucjata IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.09, 16:35
            niestety w umowie stoi że 30 dniowa przerwa w dostępie do usług nie jest powodem
            do zerwania umowy, czy taki warunek jest zgodny z prawem?
            30 dni!!! powinienem wysłać im kwiaty bo przecież mogli mnie podłączyć po 4
            tygodniach, czuję się wyróżniony.
            • marcinrola Re: Problemy z firmą Netia. - krucjata 20.12.09, 20:40
              ja nie miałem przerwy w dostępie do internetu... tylko nie zrealizowali zamówienia, telefonicznego, na zwiększenie prędkości. Nie mam nowej umowy, na to zwiększenie, na papierze.
              • natalia_sankowska1 Do: marcinrola 20.12.09, 23:53
                Nie mógł Pan wysłać pisemnej reklamacji - zgodnie z regulaminem i
                ustawą? W czym problem?
                WIELOKROTNIE PISANO NA TYM I INNYCH FORACH:
                WSZYSTKO ZAŁATWIAĆ NA PIŚMIE!!!
          • natalia_sankowska1 Do laika 20.12.09, 23:50
            1. Musi Pan przekręcać moje nazwisko? Co to - dysleksja, dysgrafia,
            głupota czy brak wychowania?
            2. Jak Pan nic nie widzi w ustawie, trudno. Widocznie, brak
            umiejętności czytania aktów prawnych.
            3. Artykuły 104-106 UPT.
            • Gość: Laik Re: Do laika IP: *.chello.pl 22.12.09, 00:12
              Szanowna Pani Natalio - w powołanych przez Panią artykułach mowa
              jest o operatorze świadczącym usługę powszechną - z informacji
              jakie ja posiadam to nie jest nim jeszcze Netia - proszę nie
              wprowadzać ludzi w błąd!!! z całym szacunkiem ale sprawia Pani
              wrażenie osoby nie do końca douczonej... lub też mającej problemy z
              przyswajaniem obowiązujących aktów prawnych - Moim zdaniem taka
              osoba nie powinna edukować innych!!!!
              • natalia_sankowska1 Re: Do laika 22.12.09, 21:46
                Nie ma Pan racji. Art. 104 ust.1 - odpowiedzialność operatorów
                (wszystkich - nie tylko wyznaczonych) wg kodeksu cywilnego.
                Art.105 ust.3 dotyczy usługi telefonicznej (w odróżnieniu od
                powszechnej, bo a)ustawodawca ZAWSZE wymienia usługe powszechną tam,
                gdzie ma ja na myśli, b)ZAWSZE wymienia operatora wyznaczonego tam,
                gdzie KONKRETNIE o nim mowa), zaś w praktyce utarło się, że
                wszystkie abonamenty usług są pomniejszane w ten sposób w przypadku
                winy leżącej po stronie operatora.
                Art.106 ust.4 mówi o tym, że odpowiednie ministerialne
                rozporzadzenie reguluje tak lwestie rekłamacji, jak i
                odpowiedzialności wszystkich (a nie jedynie wyznaczonych)operatorów
                za niewykonanie lub złe wykonanie usług. A więc odsyła merytorycznie
                do owego rozporzadzenia - ważnego tak samo, jak ustawa.
                Więc regulacje są, trzeba jedynie doczytać. Poza tym na ten temat
                wielokrotnie wypowiadali się pracownicy UKE - tak pod rzadami starej
                wersji ustawy, jak i nowej.
                • Gość: adamb Re: Do laika IP: *.adsl.inetia.pl 04.01.10, 22:00
                  Pani Natalio,

                  Bardzo interesuje mnie poruszony tutaj wątek i z tym większym
                  zaciekawieniem proszę o wyjaśnienie jak ma się Pani wywód do
                  odpowiedzi urzędnika UKE w temacie :
                  forum.gazeta.pl/forum/w,1115,104181014,104227737,Re_Pytanie_do_UKE_1_15_czy_1_30_abonamentu.html
                  Wprawdzie mój przypadek - podobnie jak ten stanowiący przedmiot
                  niniejszego wątku - nie tyczy się opłaty związanej z odszkodowaniem,
                  a z rozczeniami związanym z możliwością odstąpienia od umowy przy
                  źle świadczonej usłudze i bardzo pomógłby mi fakt, że operatora
                  jakim jest Netia mogę traktować w sporze jako "powszechnego".
                  Pozdrawiam,
                  • natalia_sankowska1 Re: Do adamb 05.01.10, 13:25
                    Niestety, nie doczytał Pan. Ekspert (tak samo jak ja, zresztą)
                    napisał, że w przypadku gdy nie mamy do czynienia z tzw. usługą
                    powszechną (po prostu usługą dostępu do połączeń telefonicznych -
                    usługi głosowej), przysługuje "normalne" odszkodowanie, a nie
                    podwójne (tj. faktycznie się nie płaci za okres nieświadczenia
                    usługi przez operatora). I na takie odszkodowanie można liczyć.
                    • Gość: adamb Re: Do natalia_sankowska1 IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.10, 14:00
                      Dziękuję za wyjaśnienie.
                      Ta wypowiedź była dla mnie znacznie jaśniejsza niż zawiłości
                      artykułów i ustaw, z których ciężko było zrozumiec sedno sprawy.
                      Konkludując - wiem juz jak należy traktować "powszechność" usługi
                      oraz kwestię ewentualnych odszkodowań w rozporządzeniach ustawodawcy.
                      Pozdrawiam,
                      Adam
      • Gość: rut Re: Problemy z firmą Netia. - krucjata IP: *.128.35.211.static.crowley.pl 27.01.10, 14:59
        Calkowicie sie zgadzam. Mam takie same doswiadczenia z Netią, ktora
        po 3 miesiac odciela mi uslugi teelfoniczne i internetowe. Jestem
        wprowadzana w blad od miesiac lub ignorowana. Na dodatek nikt nie ma
        zamiaru przychylic sie do mojej prosby o rozwiazanie umowy ze
        skutkiem natychmiastowym.

        Stanowczo odraczam Netie. W sumie po ostatnich daremnych "bojach" o
        usuniecie awarii, stwierdzam , ze wolalam tp sa...
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE. Problemy z firmą Netia. 23.12.09, 15:51
      do Pana - Użytkownika: marcinrola

      W odpowiedzi na post, uprzejmie wyjaśniam.
      Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne
      operator może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy (okres, na
      jaki została zawarta umowa, pakiet taryfowy) za pomocą środków
      porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie.
      Pytanie dot. daty obowiązywania umowy (16 stycznia 2012r.) powinien
      Pan kierować do operatora. W przedmiotowej sprawie może Pan również
      kierować skargę do UKE na adres: Urząd Komunikacji Elektronicznej
      ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa lub mailem uke@uke.gov.pl na
      podstawie której Urząd wystąpi do operatora celem wyjaśnienia
      sprawy.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka