GoĹÄ: zniesmaczona klien
IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
04.02.09, 20:07
Uwaga na przedłużony okres gwarancyjny ...
Zakupując w sklepie EURO net w Szczawnie Zdrój pralkę automatyczną
INDESIT, dowiedzieliśmy się o możliwości przedłużonej gwarancji do
3, 4, 5 lat. Sprzedawcy poinformowali nas, iż taka opcja możliwa
jest (tylko i wyłącznie !!!) w momencie zakupu towaru – na co
przystaliśmy wykupując przedłużona gwarancję na okres lat 4 za kwotę
220 zł. Okazało się, iż przedłużona gwarancja to polisa
ubezpieczeniowa ERGO- Hestia .
Kiedy po 3 dniach przywieziono nam pralkę okazało się że jest tam
karta gwarancyjna Producenta z możliwością przedłużenia gwarancji na
warunkach znacznie korzystniejszych. Dowiedzieliśmy się z infolinii
Producenta, iż różnica ta opiewa nawet o 100 zł mniej niż w Hestii.
Postanowiliśmy więc wycofać się z umowy ubezpieczeniowej Hestii (
mając do tego prawo jako konsument do 10 dni od zakupu towaru lub
usługi).
Poinformowaliśmy iż padliśmy ofiarą nierzetelności sprzedawcy który
wprowadził nas w błąd odnośnie innej możliwości przedłużenia
gwarancji ( znacznie tańszej). Na dodatek skasowano nas podwójnie na
transport i zdjęcie blokady ; najpierw powiedziano nam iż po
przywiezieniu pralki za zdjęcie blokady trzeba zapłacić 50 zł ( tak
zresztą zrobiliśmy), a w trakcie wystawiania faktury za towar i
ubezpieczenie skasowano nas za tę samą usługę. Po zorientowaniu się
w sytuacji zwróciliśmy uwagę sklepowi który – zgodził się zwrócić
nam nadpłatę. Ponieważ jak domyśliliśmy się z rozmów z kierowcą
który przywiózł towar, jest to praktyka stosowana w sklepie
standardowo. Jak się ktoś nie zorientuje to zarabiają przewoźnicy i
sklep za tę samą usługę !!!
W sklepie poinformowano nas iż nie możemy zrezygnować z usługi
ubezpieczenia w miejscu którym ją zakupiliśmy ( bo pieniądze zostały
już przelane do Hestii). Powinniśmy zwrócić się do ubezpieczyciela i
tam wypowiedzieć umowę.
Skorzystaliśmy z Infolinii Hestii, konsultantka „jakby
przygpotowana do rezygnacji z usługi ubezpieczenia” podyktowała nam
treść pisma z jakim powinniśmy się zwrócić do Hestii . Stosowne
pismo wysłaliśmy 10.12.2008r ( potwierdzenie doręczenia do Hestii
nosi datę 15.12.2008r. W styczniu 2-krotnie telefonicznie
kontaktowaliśmy się z konsultantem który zapewnił, iż w ciągu 30 dni
sprawa powinna być rozliczona.
Do końca stycznia jednak nie odnotowaliśmy wpływu ze strony Hestii.
Pragnę podkreślić , że Umowa zawarta w sklepie została zawarta w
wyniku OSZUSTWA!!!
Sprzedawcy dwukrotnie zapewniali o konieczności przedłużenia
gwarancji w sklepie jako o jedynej możliwości.
Nawet gdyby sprzedawcy postąpili uczciwie i zawarcie umowy z Hestią
było naszym świadomym wyborem to
i tak mieliśmy prawo odstąpienia od zakupu towaru lub usługi
(przedłużonej gwarancji) do 10 dni od momentu zakupu i to bez
podawania przyczyn tego faktu. Natomiast w przypadku gdy padliśmy
ofiarą oszustwa i wyludzenia – sprawa wydaje się jeszcze bardziej
oczywista.
Inną kwestią jest treść pisma jaką sugeruje Hestia klientowi
chcącemu odstąpić od zakupu usługi. Sugeruje ona i/in możliwość
potrącenia sobie kosztów w wysokości 1 miesiąca trwania umowy !!!
Przypomnę zawartej w wyniku ZMOWY – między siecią EURO-Net a Ergo
Hestia, by sprzedawcy błędnie informowali klienta o warunkach
przedłużonej gwarancji.
Mimo wielokrotnych prób kontaktu z infolinią HESTII i zapewnień o
zalatwieniu sprawy w 30 dni – na koncie nadal brak jakiegokolwiek
wpływu...
Sprawę kierujemy do Federacji Ochrony Konsumentów