Dodaj do ulubionych

potrawy rozgrzewające

10.10.05, 22:05
Witam wszystkich. Jestem tu pierwszy raz. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć,
jakie produkty są dla organizmu rozgrzewające, a jakie działają oziębiająco.
Obserwuj wątek
    • justa_79 Re: potrawy rozgrzewające 11.10.05, 23:16
      rozgrzewające są gorąco potrawy ;) podobnow naszym klimacie zimą powinno się
      jeść zupy nawet 3 razy dziennie. wychładzają na pewno kanapki (jeśli stanowią
      podstawę diety), jogurty w dużych ilościach. aby potrawa działała
      rozgrzewająco, dodawaj do niej rozgrzewające przyprawy: imbir, cynamon, gałkę
      muszkatołową, goździki, kardamon.
          • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 13:14
            serdecznie witam jesli chodzi o jedzenie rozgrzewajace to proponuje gotowanie
            wedlug pieciu elementow.teraz jest pora jesienna wiec trzeba sczegolnie nie
            wychladzac organizmu..To prawda ze nie mozna sie wychładzac a to przetwory
            mleczne kanapki cukier.bardzo dorze ze dzien jest zaczynany od owsianki na
            mleku sojowym. dobrze jak wczesniej platki mozesz dodac migdaly orzechy troszke
            podprazysz na suchej patelni.Pij sam wrzatek ale gatunkowo dobrej
            wody.najbardziej rozgrzewjaca jest kasza gryczana, marchewka gotowana z
            imbirem.powinnaś jeść trzy razy dziennie cieple posiłki.Zupy to bardzo dobry
            pomysł ale pamietaj nie ze smietana.Napisz coś wiecej o sobie.ja staram sie
            dobierać diety swoim pacjentom.
            • natasza_pierwsza Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 14:20
              Nie wiem jakie informacje o mnie jako pacjencie mogą być przydatne. Dziękuję za
              te wszystkie informacje o rozgrzewającym jedzeniu. Zaczęłam wprowadzać
              przyprawy do diety mojej i córeczki. Czy jesienią i zimą można jeść dużo
              surowych warzyw i owoców? Czy one nie działają wychładzająco? Do czego można
              dodawać goździki? Czy chleb z masłem i miodem to dobry pomysł na śniadanie dla
              czterolatki? To są moje początki, stąd te pytania. Mam ich jeszcze masę.
              • krolik-ok Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 18:38
                Przykro mi, ale ja tez jestem zielony w tej materii. Jem od lat kanapke,
                popijam kawa z cukrem i mlekiem, potem do obiadu, t.j. do 16-17.00 duuużżżooo
                owocow i sokow, na obiad klasyczne mieso, ziemniaki, ryz lub makaron i przede
                wszystkim WIELKA surowka, mala slodyczy, troche herbaty przez caly dzien. Wiem,
                wiem, nie krzycz na mnie, bardzo zle: kawa z cukrem i mlekiem, ziemniaki z
                miesem i surowka, zgroza, ale przyzwyczajenie jest druga natura czlowieka. Mam
                tak wychlodzony organizm, ze jesienia, kiedy nastaly chlody siedze w kocu lub
                na podyszce elektrycznej i nadal mam lodowate uda i brzuch. Stopy i dlonie
                cieple, ale w dziecinstwie bylo odwrotnie. Wydaje mi sie , ze to wychlodzenie
                ma wplyw na stale /od 2 lat/ nawracajace zapalenia pecherza. Cieplo jest mi
                tylko po nocy, kiedy spiac na przescieradle z zywej welny i pod dwiema koldrami
                rozgrzeje sie, ale po wstaniu starcza mi tego na 2-3 godz. , czuje sie wtedy
                swietnie, jest mi cieplo , nic mi nie dolega, ale pomalu sie pogarsza i do
                wieczora jestem , jak sopel lodu. Gdybym lezal w lozku lub siedzial w malym ,
                cieplym pokoiku na poduszce elektrycznej, ale...... to oczywiscie nie jest
                mozliwe. Czy mozesz mi pomoc i napisac , co mam robic! Pozdrawiam.
                • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 19:11
                  Odpowiedz do krolik-ok oj oj no i mamy tu dcynienie z slbymi nerkami. Bedziesz
                  miec nawracajace zapalenie pecherza jesli tak dalej pojdzie.Pierwszapomoc to
                  polecam pic dużo samego wrządku wody. popijaj często.Jak jestes w domu mocz
                  stopy w cieplej wodzie z dodatiem sproszkowanego imbiru doskonale rozgrzewa.A
                  dieta to jak pisalam tu wczesniej. I dalej bede myslec.pozdw.
              • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 19:04
                oj teraz na jesien z surowymi warzywami i owocami to nie bardzo .wszystko
                najlepiej piec(jabłka, gruszki np. cale w piekarniku i tu mozesz wbić po kilka
                gozdzikow w owoc)gotować i dusić -warzywa.
                Polecam ryż z gruszkami zapiekan, ale pamietaj ryż nie biały tylko brazowy.
                Gozdziki po jednym możesz dodawać do miesa które teraz jest nawet potrzebne w
                naszym klimacie ale piczone i dobre gatnkowo.Wiedz ze Kurczaki indyki sa zdrowe
                ale tylko takie z podwórka bo w sklepie są z farm no i hodowane na hormonach.
                Może lepiej wiecej ryby.
                Gozdziki też możesz dodać ale po jednym do kompotu dużo pij z gruszek i jabłek,
                słodzimy miodem lub brazowym cukrem,dodaj cynamon.
                Dla czterolatki to najlepiej by było żeby też jadła taką owsiankę jak ty!!!
                Dodaj owoców orzechów bedzie bardziej to ją przekonywało.
                Kasza jagla z owocami!!Zaraz ci znajdę strone gdzie jest przepis na sniadanko.
                Oj mogła bym ci pisać i pisać.
                • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 19:25
                  obiecana strona www.chinmed.com/dietetyka/diet_art/sniadanie.htm

                  Ach bardzo przepraszam za moja literówkę ale sama jestem młodą mama i mam
                  córeczkę która zaczyna chodzić więc tak jestem z doskoku.Chcę wam pomóc bo
                  wszystkim pacjentom mówię że dieta bardzo bardzo ważna w zdrowiu.Sama zajmuje
                  sie dietyką według pięciu elementów.Kiedyś mialam problem sama z nerkami i nie
                  chcialam brac farmacełtykow jak czlowiek to wszystko studiował to wkoncu
                  dochodzi do wniosku że najważniesze są podstawy(żywność,styl życia). I w
                  chorobie trzeba leczyc przyczyne a nie obiaw.
                  • krolik-ok Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 19:53
                    Ojejejejejej!!!! Dobrze, zaczynam od picia wody, goracej, jak piszesz, mam
                    wlasna studnie glebinowa, wiec wode mam bardzo smaczna. Nie wiem, co zrobie z
                    reszta Twoich rad, bo owoce uwielbiam, ale tylko surowe. No dobrze, bede
                    gotowac ten kompot z gruszek i jablek/moze byc rzem, czy trzeba oddzielnie?/,
                    ale co ja zrobie z ubostwianymi przeze mnie kanapkami ? Dlaczego mowisz, ze to
                    nerki, mnie sie wydaje i tak czuje, ze nerki mam ok. Pisz dalej, bede sie
                    dostosowywac i bardzo Ci dziekuje !! Napisze za dzien-dwa jak mi po tych
                    zmianach.
                    • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 20:14
                      Kompot odzielnie raz z gruszek raz z jabłek. Bardzo mnie cieszy że masz taką
                      wodę.Są to słabe nerki-energetycznie.To one ogrzewają cały nasz organizm według
                      medycyny chińskiej.No i te stany zapalne pęcherza!!!Jak już musisz pić kawe
                      rano to dodaj kardamonu do niej (najlepiej w ziarnach) pysznie smakuje, cukier
                      zastąp miodem lub cukier trzcinowy!!!Jak uwielbiasz te kanapki które zbierają
                      ci energię na ich strawienie w żołądku to opiekaj chociaż pieczywo w opiekaczu9
                      nie stosuj mikrofalówki). W kanapki to wkładaj mięsko piczone w domu a nie
                      wędlinę.Ale ogranicz je proszę stopniowo. Pij herbatę z imbirem -kłącze kup i
                      po plasterku dodawaj.No dobrze wystarczy tych zmian bo zrezygnujesz ale staraj
                      sie!A mozesz sobie kupić maść bursztynową i smarować stopy i zimne miejsca ciała
                      na noc i stopy rano.pozdrw cd nastąpi.czekam na odpowiedz.
                            • izunia03 Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 23:38
                              Ostatnio słyszałam od koleżanki, że herbatę należy gotować, a nie zaparzać. Czy
                              zieloną też? Jaka herbata jest najlepsza dla dziecka? I jeszcze suszone owoce.
                              Jeśli mam takie, które mogły być suszone siarką to czy wystarczy, że je umyję?
                              • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 15.10.05, 23:47
                                oj jeśli chodzi o suszone owoce z siarką to umycie niestety nie wystarcza.
                                Siarka przechodzi cały owoc.Dla dzieci to najlepiej jakieś owocowe mlinowa,
                                czarny bez, dzika roża,rumianek ale nie syropy na cukrze. Jeśli chodzi o
                                herbaty to tak:czarne i zielone są wychładzajace niestety!Ale jest sposób
                                zielona lub czarna z jaśminem juz jest ciepla, imbir kłącze,cynamon. Zielona
                                herbata najzdrowsza jestprzy drugim zaparzaniu ale to muszę jeszcze sprawdzic.
                                • very_martini Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 00:05
                                  To jeszcze ja się dopiszę do listy pytających.

                                  1. Kompot - jak gotować? Ja wszelkie wywary robię w ten sposób, że zalewam zimną
                                  wodą i długo gotuję na maleńkim ogniu - tak może być?

                                  2. Surowe owoce to naprawdę taki dramat? Buuuuu....

                                  3. Mam suszone owoce bez siarki (tak eko-producent twierdzi). Gotować czy zaparzać?

                                  16%VOL
                                  22%VAT
                                  • krolik-ok Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 09:10
                                    No coz, wczoraj , nim napisalas, ugotowalam kompot z jablek i gruszek na raz,
                                    dodalam gozdzik, cynamon , imbir/suszony/ i kardamon. Wypije to dzis i podziele
                                    sie wrazeniami, podejrzewam, ze moga byc bardzo silne he, he, he. Kawa z
                                    kardamonem, pomysle, duza rzecz!! Nie martw sie, ze sie zniechece, znam moc i
                                    skutecznosc takich kuracji, 5 lat temu naturalnymi metodami wyleczono mo
                                    barrrdzo chory kregoslup/opisalam to kilka razy tu i na forum zdrowie-czytajcie
                                    w razie czego/, dziekuje i pozdramiam.
                                  • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 13:24
                                    1.Przepis na kompot według pięciu elementów ja chcecie dokladnie:
                                    W- zimna woda, D-kropla czegoś kwaśnego np.cytryna,O-Imbir kłącze,Z-
                                    jabłka/gruszki,miód(jak ktoś chce),M-cynamon,gozdziki(1-2).Gotować namałym
                                    ogniu długo.
                                    2.No niestety surowe owoce są ciężko trawione przez żołądek i tracone jest na
                                    to trawienie dużo energii a my teraz mamy jej dodawać organizmowi gdy na
                                    powiertrzu brrr zimno
                                    3. Możesz jeść takie same ale doskonale jest je gotować i wypijać ten wywar(np.
                                    śliwki świetnie przeczyszczają)
                                    • krolik-ok Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 14:08
                                      Oooo, Matko!!! I Ty tak robisz? Jesli tak. podziwiam!! Czy jestes lekarzem,
                                      jesli wolno spytac ?

                                      Pije od rana, a wlasciwie od wczoraj, te wode i kompot, jest mi cieplo. Ale mam
                                      wrazenie, ze to, iz dzis jest slonce na niebie ma dla mnie niebagatelne
                                      znaczenia. Musze tez pic sok pomidorowy , bo furagina, ktora musze brac ,
                                      wyplukuje mi potas, moze trzeba pic ten sok na cieplo?

                                      A moze ja upieke ciasto /kupie ciemna make i cukier trzcinowy/ z tymi
                                      przyprawami? Chyba byloby niezle, przeciez przyprawy piernikowe, to prwie taki
                                      sklad. Uwielbiam pierniki. Teraz rozumiem skad pomysl na ich pieczenie zima,
                                      zeby bylo czlowiekowi cieplej. W naszym domu pieczemy pierniczki na BN juz od
                                      listopada, mam nadzieje, ze to mnie uratuje, nie kupie w tym roku gotowej
                                      przyprawy do piernikow, tylko samodzielnie zrowie ze wszystkich tych
                                      rozgrzewajacych skladnikow. Lubie tez żuć gozdziki, co Ty na to?
                                        • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 15:35
                                          Kiszone wrzywa maja dużo witamin, ale smak kwaśny więc chłodne. do kapusty
                                          kiszonej dodawać kminek lub jeść je z dodatkiem czegoś rozgrzewającego np.
                                          mięso piczone na winie, kasza gryczaana itp. trzeba pamiętać że przygotowując
                                          posiłek trzeba zwracać uwagę zeby nie było przewagi w produktach zimnych
                                          wychladzających ale było podstawą ciepłe -rozgrzewające.
                                          Smalec oj oj nie najlepij. jak lubisz to gdzieś mam przepis na trochę to zbrzmi
                                          dziwnie ale na bazie jabłek.
                                      • emml Re: Jak jesc imbir, gozdziki i cynamon? 16.10.05, 15:26
                                        kuchnia według pieciu elemetnów to u mnie codzienność ale to wprawa nic
                                        trudnego.Słońce no pewnie że ma znaczenie ale i kompocik mam nadzie ze też:)
                                        Ja jestem po an\studiach medycznych ale anlitykiem medycznym i biologiem
                                        molekularnym ale moj mąż to lekarz no i jesteśmy skierowani całkowicie na
                                        naturę.Ucząc się na medycznych kierunkach człowiek w pewnym momęcie albo się
                                        ufiksuje w to co akademickie albo powie dosyc basta trzeba wrać do korzeni
                                        podstaw-życie to zdrowie i to na wszystkich poziomach. Jeśli chcesz możesz
                                        podejrzeć nasze początki strony www.lorenc.krakow.pl
                                        Jeśli ma być ciasto to jak najbardziej z takich składników jak piszesz.
                                        Smacznego!!Może podać ci przepis wegdług pięciu elementów:)?No widzisz juz
                                        zauważasz że od dawna zwracano uwagę co kiedy jeść.Muszę się przyznać że
                                        wchodząc w naturę głębij to wszystko tak ładnie się układa.
                                        Z gozdzikami i ich żuciem one są rozgrzewjące ale i o smaku gorzkim więc według
                                        med.chińskiej ruch w dół więc energia może uciekać poprzez wydalanie. Ale
                                        trochę nie powinno zaszkodzić.
    • gosica37 Re: potrawy rozgrzewające 16.10.05, 15:52
      To ja bardzo poprosze przepis na takie piernikowe ciasto,bo tez uwielbiam te
      wszystkie cynamony i gozdziki:)
      Gotuje kompot z gruszek,wiec powinien mnie w nocy grzac;)
      Czy moglabys polecic jakas dobra ksiazke o kuchni 5 przemian.Wkrotce jade do
      Polski i chetnie bym cos na ten temat poczytala.
      Gosia
          • krolik-ok Re: potrawy rozgrzewające 16.10.05, 19:57
            Ojejejej, oslabila mnie calkowicie ta energia, ktora uchodzi z wydalaniem!! A
            moze u mnie juz uszla i dlatego mi tak zimno!!??!!Zartuje , oczywiscie. Dobry
            pomysl z tym imbirem w soku pomidorowym, dzieki, moze eksperymentalnie dodam
            tez gozdzki, cynamon i kardamon. Tylko co bedzie z
            wydalaniem ......ojojoojoj...pozdrawiam Krolik
            • gosica37 Re: potrawy rozgrzewające 16.10.05, 20:48
              Zastanawia mnie czy nie za duzo tych rozgrzewan kazdego dnia nawet na jesien?
              U nas jesien w kratke i dzis na przyklad bylo bardzo cieplo,wiec pozwolilam
              sobie na jogurcik prosto z lodowki gdy przyjechalam z przejazdzki rowerowej:)
              • krolik-ok Re: potrawy rozgrzewające 16.10.05, 22:28
                No wlasnie, ja wczesniej zadalam pytanie ile tych imbirow , gozdzikow,
                kardamonow i cynamonow trzeba lub mozna zjesc dziennie, zeby bylo dobrze i
                skutecznie, 4 szczypty na przyklad czy 4 lyzeczki? Ja wypilam dzis moze z litr
                kompotu, w ktorym ugotowalam 10 gozdziczkow i JEST MI GORACO!! Hura!!!Do
                imbiru, kardamonu i cynamonu jeszcze nawet nie doszlam. Jutro przecwicze sok
                pomidorowy z imbirem, a moze zaryzykuje i dodam po szczypcie wszystkiego. Raz
                kozie smierc!! Jesli to naprawde po tym kompocie mi tak cieplo, to bede Wam
                dozgonnie wdzieczna, dzieki, dzieki, wielkie dzieki!!!!!!!!!!!
                • no1teresa zwolnij !!! 17.10.05, 12:39
                  dobrze jest uzywac ostrych/rozgrzewajacych przypraw, ale bez przesady!
                  potrawy nie powinny byc ostre, lecz tylko lekko pikantne, nie da sie ogrzac
                  organizmu w krotkim czasie ani wyprowadzic szybko wilgoci, musi byc stopniowo i
                  przez dluzszy czas, bowiem jesli zbyt intensywnie dostarczymy yang do organizmu,
                  moze to spowodowac zaburzenia w plynach lub zapalenia (moze byc wiecej szkody,
                  niz pozytku).
                  wszystko ZBYT jest niezdrowe
                  • emml Re: zwolnij !!! 17.10.05, 15:38
                    wielkie dzieki ze to napisałaś!!!juz pisalam o gożdzikach i ich żuciu
                    wczoraj.potem chodzilo mi po głowie że muszę napisać żeby uważać i nie tak
                    odrazu wszystko.Jednak dopiera teraz znalazłam chwilę. Można łączyć przyprawy
                    ale dodajemy je poszczyptę, gozdzików 1-2 nie 10.Pamiętajcie żeby
                    njbezpieczniej pić dużo samego wrządku.Kompot pity nawet litr ale doprawiony z
                    umiarem też nie zaszkodzi, tym bardziej że jabłka odbudowują płyny a gruszki
                    podobnie i delikatnie nawilżaja.
                  • emml Re: potrawy rozgrzewające 17.10.05, 16:09
                    Z- 5 jajek ubic z szkl.niepelną cukru trzcinowego dalej ubijając dodawać
                    szklankę roztopinego miodu, szklanke oleju z pestek winogron
                    M- pryprawę pernikową(imbir-lyzeczke, gozdziki1-2,łyzeczkę cynamon, gałka
                    muszkatołowa-mniej niż pół zmielić, ale powstalej przyprawy dajemy 1 dużą łyżkę)
                    mieszamy
                    w- szcyptę soli
                    D- 4 szkalanki maki razowej drobnomielonej łyżeczka sody i łyżeczka proszku do
                    pieczenia, szklanke kefiru lub kwaśnego mleka
                    O- łyżka kakao 20 dag orzechów wloskich
                    Z- 30dag daktyli suszonych
                    dokladnie wyrobić i przelać na głęboką blachę wylożon,ą folią.piec 1 godz 160-
                    1700C
                      • emml Re: potrawy rozgrzewające 18.10.05, 18:44
                        np.kasza gryczana(podprażana na suchej patelni i zalana wrzątkiem-gotować),
                        gotowana marchewka(Z-zimna woda,D-krople soku z cytryny, natka pietruszki
                        troszkę,0-świeży rozmaryn,szczypta kurkumy; Z-mała łyżeczka miodu, masło
                        prawdziwe,M-pierz, imbir),
                        pieczone mięsko-schab(schab nasolić D-cytryna kropla lub octu winnego;O-świeży
                        rozmaryn, bazylia; Z-oliwa z oliwek pierwszego tłoczenia, mogą być pieczarki;M-
                        cebula pokrojona, majeranek,tymianek,ziele; W-troszkę zimnej wody--pieczemy w
                        pikarniku w naczyniu zamknietym)
                        ogórek kiszony to wszystko troszkę ochłodzi
                        SMACZNEGO
                                • emml Re: potrawy rozgrzewające 20.10.05, 21:50
                                  Słońce to ogień(energia)wiec samo za siebie mówi. Popatrz też jak smakuje owoc
                                  który dojrzewa w słońcu długo a jak smakuje ten sam owoc tylko że w miejscu
                                  zacienionym lub krócej. Owoce suszone na słońcu także zachowują wszystkie
                                  witaminy i mikroelementy.
                                  Kanapki są wychładzające nie są gotowane, pieczone, jak je spożywamy są zimne.
                                  Możemy trochę podnieść ich energię opiekając pieczywo w opiekaczu. To także
                                  pozwala na uwolnienie niektórych substacji spulchniających których niestety
                                  jest bardzo dużo- ale można znaleźć i takie na zakwasie(polecam).
                                  Co wkładamy do takiej kanapki? Często są to wędliny one niestety są typowo
                                  zimne!!!(no i co w nich to tylko wie producent, chyba że zamyka oczy i nie chce
                                  wiedzieć).Sery no i mamy nabiał który zakwasza i wychładza. Z serów polecam
                                  jedynie kozie i owcze a i pleśniowe są ciepłe.
                                  Możemy robić sami różne pasty według pięciu elementów to już lepiej -jednak
                                  jesienią powinno się jeść ciepłe posiłki.
                                  mam nadzieje że to wystarczy wyjaśnienie- tak najprościej.
                                  • rojew84 Re: potrawy rozgrzewające 21.10.05, 17:46
                                    lekarz zalecil mi uzywanie przypraw rozgrzewajacych:imbir,gałka,cynamon.Ale
                                    problem w tym,ze nie wiem za bardzo z czym je zestawiac.
                                    Np.mam dzis na kolacje gotowana kalarepe i marchewke.Jakos nie wiem czy ktoras
                                    z tych przypraw pasuje do tej potrawy.Co pasuje?
                                    Prosze, podajcie produkty do ktorych dodaje sie gałke,imbir.Wiem,ze do dyni
                                    dobry jest ten ostatni.
                                    dzieki z gory
                                    • emml Re: potrawy rozgrzewające 21.10.05, 18:00
                                      imbir jak najbardziej pasuje do marchewki i kalarepki dodać do gotowania. Gałkę
                                      dodajemy do pieczenia mięs.Jeśli masz świeży imbir to .dodawaj plasterek do
                                      herbaty. Poczytaj to forum gdzie piszesz już o tym pisałam.
                                        • krolik-ok Re: potrawy rozgrzewające 22.10.05, 10:06
                                          Wydaje mi sie, ze plasterek swiezzego imbiru wrzuca sie po prostu do herbaty,
                                          natomiast sproszkowany ja dodaje do soku pomidorowego i jest mi cieplo juz od
                                          tygodnia. Raz jeszcze dziekuje Wam za pomoc!!
                                            • krolik-ok Re: potrawy rozgrzewające 25.10.05, 10:22
                                              Dzieki, bardzo bardzo, nadal jest mi cieplo!!!Niebawem zaczniemy w domu piec
                                              pierniczki, bedzie jeszcze cieplej. Pije tez mniej soku pomidorowego/z imbirem
                                              jest pyszny!!/, bo ubytki potasu byly tak duze, ze lekarz zdecydowal o
                                              uzupelnianiu preparatem potasowym. Jest w miare ok, ustabilizowalo sie. Mamy tu
                                              swietnego lekarza rodzinnego. Teraz tylko gardlo dla odmiany mam jak burak, ale
                                              to zaraz przejdzie. Jeszcze raz dzieki i pozdrowienia!!
                                              A co myslisz o kuracji L9? Moze przejdzmy na priv. Jesli mozesz mi pomoc w tym
                                              wzgledzie, bede wdzieczna, bo szarpie sie juz drugi rok.
                                                • emml Re: Herbatka imbirowa-jak sie robi? 30.10.05, 11:25
                                                  bardzo prosto:)
                                                  Zaparzamy normalnie herbatkę w dzbanuszku najlepiej liściastą bo taka
                                                  najzdrowsza i wrzucamy plasterek imbiru.Po kilku minutach do filiżaneczki i
                                                  możemy się delektować. Jak lubisz słodkie odrobina miodu(najlepiej ja lubie
                                                  gryczany) doda wyśminitego smaku.
                                                  • marika001 a czy slodycze sa tez sluzotworcze? 07.11.05, 18:57
                                                    szkoda, bo ostatnio bardzo je lubie jesc, mimo, ze ogolnie nie przepadam za nabialem, ale jesli one
                                                    maja najbardziej ciepla nature to nie jest tak zle jesli z nabialu jem tylko serki plesniowe, a czy
                                                    slodycze tez powoduja wytwarzanie sluzu?
                                                  • emml Re: a czy slodycze sa tez sluzotworcze? 07.11.05, 21:08
                                                    niestety tak biały cukier najpierw zakwasza organizm a potem produkowany jest
                                                    śluz, dlatego dzieciaczki nie powinny jeść cukierków a już napewno gdy są
                                                    przyziębione. Mam coś jednak w zamian: własne słodycze- na bazie miodu który
                                                    łączy prażone wcześniej płatki owsiane orzechy ,migdały , sezam....Bardzo dobre
                                                    takie własne musli. U mnie jest taki słoiczek i jak jest ochota małe co nieco
                                                    to tam się zakrada:)
                                                  • gosica37 piernik Emml:) 26.11.05, 15:15
                                                    Emml,upieklam dzis piernik wg.twojego przepisu,bardzo dobry:)
                                                    Chcialam sie zapytac,czy zurek jest dobra zupa na jesienne chlody?
                                                    Slyszalam,ze potrawy na zakwasie(np.chleb)jest lepszy niz na drozdzach,dlaczego?
                                                  • alcia15 Re: piernik Emml:) 26.11.05, 16:26
                                                    ja też piekłam i pycha,a można zrobić wg pięciu przemian pierniczki,makowiec,
                                                    keks inne ciasta na święta?
                                                    A te słodycze Emml robisz z miodu podgrzanego i wsypujesz prażone płatki
                                                    owsiane i bakalie,a potem co?
                                                  • emml Re: piernik Emml:) 26.11.05, 17:37
                                                    slodycze:
                                                    Nie jak mam ciepłe oprażone płatki i baklie to dodaje miód on sam się rozpuści
                                                    i zlepi wszystko.
                                                    Ciasta świąteczne;
                                                    oczywiście że można te ciasta zrobić według pięciu elementów.podobnie jak
                                                    pierniczki.Napisać przepisy...
                                                  • alcia15 świąteczne ciasta 26.11.05, 18:00
                                                    dziękuję za odpowiedz.
                                                    Emml napisz przepisy jeśli możesz,ja bardzo chcę upiec takie ciasta na święta.
                                                    A możesz mi napisać też menu na Wigilię-i ew. przepisy na takie potrawy.
                                                  • gosica37 wiecej przepisow! 27.11.05, 11:15
                                                    emml napisała:

                                                    > slodycze:
                                                    > Nie jak mam ciepłe oprażone płatki i baklie to dodaje miód on sam się
                                                    rozpuści
                                                    > i zlepi wszystko.
                                                    > Ciasta świąteczne;
                                                    > oczywiście że można te ciasta zrobić według pięciu elementów.podobnie jak
                                                    > pierniczki.Napisać przepisy...


                                                    Oczywiscie,napisz!!!Czekamy:D
                                                  • emml Re: piernik Emml:) 26.11.05, 17:41
                                                    żurek jest dobry na dni jesienne dodaj troszkę imbiru. Doskonaly na odporniośc
                                                    ma przecież dużo czosnku. to prawda że chleb jest zdrowszy na zakwasie a nie
                                                    drożdżach jest bardziej wartościowy np. więcej witamin
                                                  • alcia15 przepisy 28.11.05, 19:04
                                                    Emml czekamy na przepisy ,bardzo jestem ciekawa jak robi się wg pięciu przemian
                                                    ciasta świąteczne.
                                                    Jak masz fajne propozycje na Wigilię to też chętnie je poznam i ew. przepisy
                                                    jak zrobić to wg pięciu przemian i tak aby rozgrzewały.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka