Dodaj do ulubionych

Książka, która nie spodoba się nauczycielce ;-)

25.05.07, 12:15
Córeczka koleżanki (10 lat) została ostro skrytykowana w szkole za miłość
do "Koszmarnego Karolka" - bo jak coś takiego może się podobać wzorowej
uczennicy??? Skutek jest taki, że dziecko kocha Karolka jeszcze bardziej i
szuka następnych książek, które NIE spodobałyby się nauczycielce.
Usłużnie podsunęłam "Matyldę" Dahla, okazała się strzałem w dziesiątkę.
Znacie może jeszcze inne niepokorne książki, które miałyby jednak jakieś
przesłanie i nie ruinowały wszystkich zabiegów wychowawczych?
Obserwuj wątek
    • mamalgosia Re: Książka, która nie spodoba się nauczycielce ; 25.05.07, 12:44
      Jestem nauczycielką. I "Matylda" jest według mnie ok, a Karolek rzeczywiście
      koszmarny
    • domil Re: Książka, która nie spodoba się nauczycielce ; 25.05.07, 13:34
      Podejrzewam, że problemu by nie było, gdyby nauczycielka skrytykowała książkę,
      ale ona skrytykowała dziecko za czytanie tejże. Mamalgosiu, powiedziałabyś
      uczniowi, że stracił w Twoich oczach, bo nie akceptujesz jego lektury?
      • verdana Re: Książka, która nie spodoba się nauczycielce ; 25.05.07, 16:02
        Ja tam Karolka lubię.... Za to, ze zamiast dziecka robi to, na co ono zawsze
        miało ochotę, ale było zbyt grzeczne. Coś jak Fizia Pończoszanka (ktorej
        zresztą nie lubię...).
        • mankencja Re: Książka, która nie spodoba się nauczycielce ; 25.05.07, 21:15
          Coś jak Fizia Pończoszanka (ktorej
          > zresztą nie lubię...).

za co?
          • verdana Re: Książka, która nie spodoba się nauczycielce ; 25.05.07, 22:22
            Za niechęć - daleko posuniętą - do wszelkich konwenansów i dobrego wychowania.
            Za to, ze przestrzeganie zasad jest uważane za złe z definicji, a ich łamanie -
            za dobre z definicji.
            Za przyjecie założenia, ze grzeczni musza być nudni, a sens życia jest w