Dodaj do ulubionych

fabia na tle reszty ...

28.10.03, 19:51
... wypada bardzo blado.

mały rekonesans zrobiłem dzisiejszego dnia.
założenie było samochód z silnikiem 4 cylindrowym z podstawowym wyposażeniem
+ klimatyzacja. clio, 206, ibiza, yaris i ... fabia

zacząłem od clio.
41,000 z abs + wspomaganie + klima + el.sz. + c.z. + 4xpp + 2 lata gwarancji
facet stwierdził że jeszcze pewnie by się dało coś dorzucić ew komplet gum
lub coś opuścić. - samochód posalonowy robił przez krótki okres czasu za
manekin.

206
około 36,000 wspomaganie + el. szyby + klima + 2xpp + rok gwarancji ale to
wersja mistral która będzie w przyszłości
w chwili obecnej do wzięcia już:
41,700 abs + wspomaganie + klima + 2x pp + sportowe zderzaki
możemy się targować samochód 100% nowy nie posalonowy.

ibiza
zaproponowano mi jeden z ostatnich egzemplarzy ibizy cool za jakieś 47,400
ale to już nie silnik 60 konny tylko 75 km. samochód nowy klima abs cz es
wspomaganie 4xpp 2 lata gwarancji.

yaris
36,900 abs 4xpp cz radio + 4900 klima + 2000 zderzaki w kolorze nadwozia i
wspomaganie
w sumie 43,800 za 3 lata gwarancji jeszcze by coś od nich wyrwał ale nie za
dużo.

FABIA
no niby taka wspaniała miała być a tu taka niespodzianka

38,300 golas 1xpp z klimą i lak metalik + oponki zimowe ostatni egzemplarz
więc nic się nie
da zmienić. ewentualnie można inny z klimą ale to i tak drozej wyjdzie bo
nawet bez metaliku (-1200) to i tak (+560) bo lakier nie jest wliczony w
cenę (potraktowałem to jako żart) i ze względu na to że silnik 1,4 60 koni
jest już nie produkowany to jeszcze (+1000) bo silnik 1,2 jest droższy i to
o tej najmniejszej mocy. gwarancja 2 lata.
na gadkę nt "ewentualnej dodatkowej promocji" czyli próbę targu padło
stwierdzenie że i tak nie opuści nic bo nie wyrabiają się z zamówieniami.

do wszystkich autek należy doliczyć ubezpieczenie i takie duperele jak
dywaniki itp.

WNIOSEK:
inni się starają a skoda ma wszystkich w d... skoda jako jedyna posiada
samochód taki o jaki mi chodziło z założenia. natomiast inni cóż kombinując
na wszelkie możliwe sposoby sprzedaliby mi niewiele droższy samochód z
praktycznie kompletnym wyposażeniem pod wzgledem bezpieczeństwa i komfortu
jazdy.
Obserwuj wątek
    • h.i.p Re: fabia na tle reszty ... 29.10.03, 08:55
      Z tego co widzę Skoda ostatnio trochę podniosła ceny i nie oferuje już chyba
      upustu. Kilka miesięcy temu kupowałem fabię i wtedy cena była o ponad 2500 zł
      niższa. Do tego atrakcyjny pakiet ubezpieczenia. Jeśli chodzi o lakier to
      niebieskie i biały są w cenie auta.
      I jeszcze ważna sprawa. Fabia jest najdłuższa ze wszystkich porównywanych przez
      Ciebie samochodów:
      p206 - 382, clio - 377, yaris - 361 (karzełek), seat - 387, fabia - 396/422.
      Czyli oferuje najwięcej miejsca. To dla niektórych ważne. Porównywalny
      długością jest tylko seat ale cena jest tu znacznie wyższa (i chyba chcą
      jeszcze dopłat do drzwi!!)
      pozdr
      • jetbang Re: fabia na tle reszty ... 29.10.03, 13:02
        albo ma dłuższą maskę. miejsca wewnątrz ma najwięcej (subiektywnie) yaris. ale
        ta deska!!! fuj.

        liczy się także ocena subiektywna.
        i tu pod każdym względem clio idzie łeb w łeb z 206 no może ciut więcej na
        korzyść tego drugiego.

        w chwili obecnej jeżdżę sc i cóż poprostu mylą mi się na parkingach!!! tyle
        tego badziewia jeździ. fabi też jest sporo i jakoś niechce mi się ginąć w
        tłumie. wolę jednak coś co wygląda inaczej.

        a cóż z miejscem w środku. wóżek (tak w razie coś ) to do wszystkich się
        zmiesci fotelik też. a do wożenia kartofli z działki ojciec ma palio weekenda
        (zawsze mozna pożyczyć) więc wielkość bagażnika nie jest ważna.
    • von-koza Re: fabia na tle reszty ... 29.10.03, 09:21
      Przepraszam Jetbang, ale strasznie manipulujesz. Być może dealerzy Skody są
      twardogłowi i beznadziejni. Co zresztą przeczy opini o tym, że sukces Skody to
      tylko zasługa marketingu. Można ich jednak przycisnąć. Ja kupiłem:

      Fabia 1,2 hatchback, wersja Classic (wspomaganie, kolumna kierownicy regulowana
      w 2 płaszczyznach, instalacja radiowa z anteną, szersze koła, poduszka dla
      kierowcy, zderzaki w kolorze nadwozia, uchwyt do mocowania fotelika dziecięcego
      i inne mniej istotne pierdy jak uchwyty na puszki, niby-fajne kołpaki itd.) +
      gratis dywaniki, apteczkę, oryginalny skodowski (Grundig) wbudowany odtwarzacz
      + 4 głośniki i opony zimowe. Lakier metalic.
      Zapłaciłem po ostrych targach 34200 PLN
      I co Ty na to? Jak się do tego mają wymienione przez Ciebie:
      clio - 41 tyś
      P206 - 41,7 tys
      ibiza - 47,0 tyś !!!
      yaris - 43,8 tyś

      Żeby nie było niejasności, wcale nie uwazam tych samochodów za gorsze od Fabii,
      ale nie możemy porównywać ich w oderwaniu od ceny, a tu różnica jest spora - od
      7 do 13 tyś. A ja po prostu nie miałem tych 7 tysięcy górką. Wiem, że
      oczywiście podstawowe wersje tych samochodów są tańsze o te 4-5 tyś, ale to i
      tak drożej niż Classic Fabii, a poza tym, to wtedy wersje trzy drzwiowe,
      (makabra z wkładaniem fotelika), dodatkowo Yaris, Clio i P206 są po prostu
      mniejsze.
      Tak więc obiektywnie nie tak blado :)

      Pozdrawiam
      von Koza
      • Gość: Miki Re: fabia na tle reszty ... IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 29.10.03, 10:10
        Ja za Fabię 1.2 64 KM Kombi w wersji Fresh+(4xPP, ABS, Central,El.Szyby,Radio z
        CD -Sony, bo Skoda montuje drogie i kiepskie) + pakiet OC/AC w maju br.
        zapłaciłem 41900 zł. Przy okazji dealer łyknął 12 letniego Hyundai`a Pony za
        6000 tys. w rozliczeniu (cena giełdowa wtedy 6000-7000). Inni byli drodzy, a o
        zostawieniu tego auta w rozliczeniu nie chcieli słyszeć, albo dawali 70 % ceny
        giełdowej. Wtedy np. P206 SW z podobnym wyposażeniem kosztował 47 000 bez
        pakietu OC/AC. Także Fabia była bezkonkurencyjna. Nie wiem jak jest teraz, zle
        myślę, że podobnie. Pozdr.
      • jetbang Re: fabia na tle reszty ... 29.10.03, 10:54
        nie mamipuluję.

        silniki 4 cylindrowe powtarzam!!!! 3 cylindrowy silnik 1,2 w fabi mnie nie
        interesuje!!! choćby był napakowany najnowszymi technologiami to i tak fizyki
        nie oszukasz!!! zapłon co 90st a co 120 to jest różnica może nie dla Ciebie
        ale dla wału korbowego. ideałem jest silnik szeciocylindrowym.

        a klimatyzacja to nie kolejna fanaberia tylko to że niestety mam problemy z
        sercem. pozostałych badziewi (abs wspomaganie el sz el lust) nie potrzebuje
        więc cóż...

        mogę jedynie powiedziec że w salonach które odwiedziłem moje wymagania były
        dziwnie odbierane. w trakcie rozmowy o 206 padło stwierdzenie że jestem
        pierwszym który taki samochód chce ale coś poradzimy. zazwyczaj klienci
        zaczynają rozmowe od el. sz że musza być. facet trochu pokombinował z wersjami
        i cóż dało się znaleźć coś ciekawego za przyzwoite pieniądze. natomiast
        chamstwo i buractwo dealera ze skody przerosło wszelkie oczekiwania. widać kto
        z kim przebywa ...
        • Gość: Fredek Re: fabia na tle reszty ... IP: 172.10.11.* 29.10.03, 12:18
          aaaa czterocylindrowe, to przepraszam. To odejmij jeszcze od tej ceny, którą
          zapłaciłem 1600zł. Bo tyle kosztował ten sam zestaw, ale z 4 cylindrowym 68km
          silnikiem. Tyle, że toto duużo więcej paliło w mieście (katalogowo). A tak poza
          konkursem ci szczerze, że ABS to wcale nie taka straszna fanaberia już parę
          razy się przekonałem zwłaszcza na śliskim z liściem. Pozdrawiam Fredek
        • von-koza Re: fabia na tle reszty ... 29.10.03, 13:01
          jetbang napisał:

          > a klimatyzacja to nie kolejna fanaberia tylko to że niestety mam problemy z
          > sercem. pozostałych badziewi (abs wspomaganie el sz el lust) nie potrzebuje
          > więc cóż...

          Własnie, własnie - każdy kupuje, to co mu potrzebne.Ja mam gdzieś klimę - mam w
          służbowym i NIGDY nie używam, bo chociażby lubię sobie zapalić, ale przy
          otwartej szybie. A upał mi nie przeszkadza - wręcz przeciwnie. Poza tym kiedyś
          włączałem i ciągle łaziłem przeziębiony. Wcale nie mówię, ze klima to głupi
          pomysł - ale po cholerę mam dopłacać, jak nie będę używać? Za tą forsę (koło
          2500) wolę sobie pojechać na jakieś fajne wakacje.

          > natomiast
          > chamstwo i buractwo dealera ze skody przerosło wszelkie oczekiwania. widać
          kto z kim przebywa ...

          Tu za to Ty się wykazałes wyjątkowo wysoką kulturą i nie wiem po co, bo ja Cię
          do nikogo nie przyrównywałem.
          Powiem Ci natomiast, że mam w dupie, czy ten dealer był dla mnie miły, czy nie -
          nie przyszedłem tam dla jego towarzystwa. Ważne było natomiast to, ze zostało
          mi te 2 tyś w kieszeni w stosunku do tego co myślałem, że wydam.

          P.S. A co do wyboru samochodu - to pewnie, że warto dopłacic do lepszego - tyle
          że trzeba mieć na tą dopłatę. A ja nie chcę się "zarzynać" i kupować cos na co
          mnie nie stać, pożyczając gdzie się da. Tak przynajmniej sie nie stresuję, a za
          dwa, trzy lata kupię coś lepszego.

    • psygalnij.klopka Czy te durnie nie rozumieja? 29.10.03, 11:10
      Przeciez tu nie o to chodzi, ze cos jest tansze, a cos drozsze.
      To ze cos jest tansze, nie znaczy, ze jest lepsze.
      Gowno zawsze bedzie tansze od kupki ziemi, jakby nie kombinowac.
      Ze Skoda jest tak, ze po prostu wtyd tym jezdzic, poniewaz jest to samochod o
      buraczanym dizajnie i buraczanym przeznaczeniu. Swiadcza o tym reklamy Skody, te
      wszystkie teleturnieje dla debili, w ktorych nagroda jest samochod rodzinny
      marki Skoda.
      Wreszcie wystarczy spojrzec kto porusza sie tymi samochodami. Najgorsze buractwo
      drogowe, gorsze nawet od dresikow w Golfach jedynkach.
      I to jest caly problem, a nie rozwazania, co ma lepszy silnik i lepsze kubki na
      napoje.
      To tyle

    • Gość: skodziarz Re: fabia na tle reszty ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.03, 23:20
      coś jest nie tak
      sprawdzałem różne oferty i kierowałem się m.in. wielkością auta, ale nie długością, ale wielkością obszaru dla pasażera i rozstawem kół. ponadto intyeresował mnie sedan. Tutaj fabia jest bezkonkurencyjna. zarówno Cordoba, jak Thalia (te same rozmiary) były znaczenie droższe przy porównywalnym wyposażeniu.
      Jeżdżę fabcią od półtora roku i na razie odpukać (30 tys. km)
      Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka