18.02.09, 22:39
Witam wszystkich. Piszę z problemem, który może niektórym wydawać się błahy,
ale mnie naprawdę nurtuje. Chciałabym wiedzieć czy ktoś mógłby pomóc mi z
ułożeniem diety odchudzającej. Mam niedoczynność tarczycy. Przyjmuję (już od
listopada) Euthyrox N25. Jak na razie nie zauważam spadku wagi mimo tego, że
ograniczyłam znacznie ilośc i poprawiłam jakość spożywanych posiłków. Waga
jednak nie rusza z miejsca, ani w przód (co już jest dobrym znakiem) ani
(niestety) w tył. Nie mam doświadczenia w prowadzeniu diet, gdyż nigdy nie
musiałam tego robić, a teraz choruję już od ok 2 lat i przytyłam 15 kilo.
Chciałabym przede wszystkim wiedzieć czy są rzeczy, których absolutnie nie
powinnam jeść lub takie, które są wskazane przy niedoczynności. Może komuś
udało się schudnąć z jakąś dietą. Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • hashi-tess Re: Dieta 18.02.09, 23:19
      anna84k napisała:

Chciałabym wiedzieć czy ktoś mógłby pomóc mi z
      > ułożeniem diety odchudzającej. Mam niedoczynność tarczycy.

To jest Twój problem.
      W niedoczynności nie schudniesz.

Piszesz, że bierzesz 25 tyroksyny.
      To jest dawka wprowadzająca syntetyczną
      \tyroksynę do organizmu.

Czy badałaś hormony FT4 i FT3?
      Jeśli tak, to na jakim są poziomie?
      Podejrzewam, że są niskie.

Ustaw najpierw tarczycę, a w przypadku
      braku chudnięcia musiałabyś podjąć
      następne kroki.
      Ale to póżniej bo wszystko Ci się
      pomyli.

Pzdr
      Tess
      • anna84k Re: Dieta 20.02.09, 00:57
        Ostatnie badania miałam tuż przed świętami:
        T4: 1,19 ng/dl przy normie 0,80-2,17
        THS: 2,42 mUI/l przy normie 0,200-4,000
        T3 nie miałam badanego. Mam wizytę 17.03, gdyż wykryto u mnie guzki i zalecono
        biopsję, wtedy też na pewno dostanę skierowanie na świeże badania. Wiem, że przy
        niedoczynności problem wagi jest bardzo poważny i nie tak łatwo się z niego
        wydostać. Dziękuję za odp.
        Pozdrawiam