Dodaj do ulubionych

Położnictwo

IP: *.c157.petrotel.pl 25.06.05, 11:52
jerstem zainteresowana studiowaniem tego kierunku na AM. czy ktoś mógłby
napisać mi jak wyglądają te studia, czy są ciężkie, jak wygląda praktyka w
szpitalu? będę bardzo wdzięczna za wszelkie inforamcje.
Obserwuj wątek
    • Gość: Karo Re: Położnictwo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.07.05, 14:20
      Ja wlasnie koncze poloznictwo ale na SLAM w Katowicach. Kierunek jest ciezki!
      Praktyki co wakacje i na 3 roku w weekendy. I trzeba jeszcze pisac prace
      licencjacka! Jest ciezko bo zajecia sa od rana do wieczora po róznych
      szpitalach i trzeba jezdzic. Jednak studia sa bardzo ciekawe i daj duzo
      satysfakcji!
    • basiaczekb Re: Położnictwo 02.07.05, 18:33
      Ja studiuję w Warszawie, jestem na I roku mgr (czyli de facto na IV).
      Najtrudniejszy moim zdaniem jest I rok, gdzi wszystko jest dla ciebie nowe. Na
      położnictwie jest ten plus, że największy nacisk kładziony jest na naukę
      położnictwa, ginekologii i neonatologii, i nie musisz zakuwać wiedzy ze
      wszystkich dzidzin medycyny (co nie znaczy,że ich nie ma). W Warszawie praktyki
      zaczynają się w drugim semestrze I roku, są również praktyki wakacyjne, ale
      ponieważ robisz je we własnym zakresie to możesz sama sobie termin wybrać. Po
      trzech latach nauki piszesz pracę licencjacką i zdajesz egzamin praktyczny na
      wylosowanym oddziale (sala porodowa, patologia ciąży, ginekologia, położnictwo).
      Gdy wszystko zaliczysz , obronisz pracę - tadaa uzyskujesz tytuł położnej i juz
      możesz pędzić do pracy. Jak nie to zdajesz na studia magisterskie, uzupełniające.

POLECAM POŁOŻNICTWO!!!!!!!!!!
    • basiaczekb Re: Położnictwo 02.07.05, 18:38
      A praktykę w szpitalu zaczynasz od podstawowych rzeczy. Czyli m.in. słanie
      łóżek, podawanie leków, wykonywanie zastrzyków,sterylizacja narzędzi, wynieść
      basen też ci się zdarzy. Asysta przy porodzie początkowo wygląda tak, że się