Dodaj do ulubionych

Kręgosłup szyjny i ledźwiowy u 35latki:((

17.03.14, 12:23
oto moje wyniki z rezonansu:
KRĘGOSŁUP SZYJNY:
ZNIESIENIE FIZJOLOGICZNEJ LORDOZY KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO Z WYTWORZENIEM PATOLOGICZNEJ KYFOZY, ZE SZCZYTEM NA WYSOKOŚCI ZWĘŻONEJ TARCZY MIĘDZYKRĘGOWEJ C5-C6 MODELOWANIEM WORKA OPONOWEGO OD PRZODU I CZĘŚCIOWĄ REDUKCJĄ PRZEDNIEJ REZERWY PŁYNOWEJ.
NA POZIOMIE C5-C6 SZEROKOPODSTAWOWA WYPUKLINA TYLNA CENTRALNA UCISKA PRZEDNIĄ WORKA OPONOWEGO I OBUSTRONNIE REDUKUJE ZACHYŁKI BOCZNE, W KTÓRYCH UCISKANE SĄ KORZENIE NERWOWE.
MNIEJSZA WYPUKLINA TYLNA CENTRALNA KRĄŻKA C6-C7 MODELUJE PRZEDNIĄ ŚCIANĘ WORKA OPONOWEGO.
ZMIANY WYTWÓRCZE NA TYLKO-BOCZNYCH KRAWĘDZIACH TRZONÓW KRĘGÓW NA POZIOMACH C5-C6 I C6-C7.
NA POZOSTAŁYCH POZIOMACH ZMIAN NIE UWIDOCZNIONO.RdZEŃ KRĘGOWY W BADANYCH ZAKRESIE BEZ ZMIAN OGNISKOWYCH.

KRĘGOSŁUP LEDŹWIOWY:
Na poziomach L3/L4, L4/L5 tylne i obustronnie tylno-boczne wypukliny krążków międzykręgowych z uciskiem przedniej ściany worka opnowego, korzeni nerwowych w zachyłkach bocznych oraz ze zwężeniami dolnych odcinków otworów międzykręgowych.Przerost wiązadeł żółtych. Na poziome L5/S1 tylna centralna wypuklina krązka międzykręgowego zagłębiająca się do tłuszczu nadoponowego, bez ewidentnych cech kolizji z korzeniami nerwowymi.


do tego ból biodra- rtg- zmiany wytwórcze na górnej krawendzi panewki prawego talerza biodrowego.


Stale uczucie drętwienia rąk nocą, podczas snu, ból szyi dzień w dzień, często rwa ramienna a także kulszowa.Uczucie pulsowania w stopach, nieprzyjemne mrowienie, w ogole paskudne samopoczucie mimo 35 lat.Czy Wy też macie takie kiepkie wyniki w podobnym wieku?
Marzy mi się jeszcze jedno dziecko:( ale czy przy codziennych bólach kręgosłupa mój organizm da radę utrzymać ciążę.Dodam że ćwiczę codziennie
Obserwuj wątek
    • jhet Re: Kręgosłup szyjny i ledźwiowy u 35latki:(( 21.03.14, 20:11
      Hej, ja mam podobnie do ciebie, właśnie szukałam informacji w internecie, bo mi się nasiliło takie nieprzyjemne uczucie w szyi (nie ból, taki jakby ucisk, nie wiem jak to opisać) i trafiłam na twój wpis. Generalnie po sobie wiem, że najlepiej jest chodzić na basen, pomaga baaaardzo w problemach zwłaszcza z odcinkiem lędźwiowym. Do tego warto chodzić na zajęcia fitnesowe pt. "płaski brzuch" - super wzmacniają brzuch i kręgosłup, i mnie naprawdę bardzo, bardzo pomogły (efekty - po ok. trzech miesiącach ćwiczeń 1-2 razy w tygodniu). Oprócz tego lepiej unikać ćwiczeń siłowych oraz biegania (!!!), bo nadwerężają kręgosłup, głównie szyję, i jest gorzej. Póki się nie wzmocni odpowiednich mięśni wspierających kręgosłup, powinno się unikać ćwiczeń siłowych, bardziej wymagających, szybkich i zbyt intensywnych. Szybkie skręty, zwroty, podskoki, kręcenie głową, biegi... To wszystko odpada. Oprócz tego podobno dobrze mieć dietę wspomagającą układ chrzęstny, choć są różne opinie na ten temat (że nic nie pomaga, albo że pomaga, ja nie mam doświadczenia w tym zakresie jeszcze).

      Jak na razie generalnie najbardziej pomaga mi unikanie pewnych aktywności, nie podnoszenie niczego co waży więcej niż 2kg (bardzo ważne!!!!!!), chodzenie na basen i intensywne pływanie oraz zajęcia na brzuch. Nic więcej, żadna fizjoterapia czy różne inne ćwiczenia na kręgosłup mi tak nie pomogły. Aha, no i kręgosłup się psuje od nadmiernego siedzenia - do pracy przy biurku/komputerze dobrze jest kupić taką piłkę dużą, pewnie wiesz o co chodzi :) Plus starać się nie garbić i co jakiś czas robić ćwiczenia rozluźniające na szyję i ogólnie na plecy (wstać, poprzeciągać się chwilę, ściągać łopatki, zrobić skłony..).

      Słuchaj, a może masz zły materac..? Powinien być raczej twardy, zbyt miękkie to tragedia dla pleców. Podobnie poduszka - nie za duża, dobrze dopasowująca się do głowy. Niektórym bardzo pomaga poduszka ortopedyczna, ja po niej nie mogłam kręcić szyją dwa dni, ale podobno jestem wyjątkiem ;) Może pomyśl o dobrym materacu (są też takie 'ortopedyczne') i o poduszce.

      Więcej ci nie poradzę, ale nie łam się - ja miałam już takie chwile, że nie mogłam przejść 100 metrów, by nie usiąść choć na chwilę, bo tak mnie strasznie plecy bolały. Generalnie raz jest lepiej, raz gorzej (nawet bardzo źle), ale jak tylko znowu zacznę stosować rady, co dałam wyżej, to się niesamowicie wszystko poprawia. :) Tylko trzeba systematycznym być, a nie tak jak ja, że jak jest lepiej to sobie odpuszczam, a po pół roku znowu cierpię.


      pl-pl.facebook.com/PiesNaZakrecie - Psiaki i kociaki w potrzebie - dołącz do wolontariatu, zostań domem tymczasowym lub wspomóż zwierzaki choćby złotówką!
      • adka1979 Re: Kręgosłup szyjny i ledźwiowy u 35latki:(( 24.03.14, 07:52
        dziękuję bardzo za rady, za link do ćwiczeń.Poduszkę ortopedyczną posiadam, śpię na niej, ale czasami czy źle się ułożę budzę się z bolesnym karkiem, zesztywniałym i takim przeszywającym kłującym bólem.Materac do spania posiadam twardy, czasami mam wrażenie że aż nad to za twardy.Generalnie jestem aktywna fizycznie, ale nie mogę pozwolić sobie na basen, cierpię na AZS więc moja skóra nawet stykając się 10 minut z wodą powoduję okropny świąd i wysypkę, a co dopiero przy wodzie z chlorem, i to jest w moim przypadku błędne koło.Niestety.Wzmacniam brzuch ćwiczeniami, chodzę na kijki, trochę joggingu także uprawiam, bo bardzo lubię, ale po bieganiu mój odcinek lędźwiowy przypomina mi się i dokucza.Praca 8 godzin siedząca, przed komputerem, porażka, ale robię przerwy, przysługują mi, mam stopień niepełnosprawności na mój kręgosłup.Zastanawiam się ciągle czy dam radę jeszcze utrzymać ciążę i funkcjonować w miarę dobrej kondycji przy małym dziecku.Czując podświadomie niestety mam olbrzymie obawy, wagę mam prawidłową a mimo to teraz cierpię na takie bóle, to co dopiero przy takim obciążeniu jak ciąża.Boję się panicznie. Jestem niespełnioną kobietą, bo marzy mi się bardzo bardzo dziecko, a mój organizm nie chcę się ze mną synchronizować w tym względzie;).

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka