Dodaj do ulubionych

Układ chłodzenia Opel Kadett - problem

19.10.05, 09:47
W moim kadeciku układ chłodzenia zaczął zachowywać się w dziwny sposób. Otóż ze zbiorniczka wyrównawczego ubywa mi płynu chłodzącego w taki sposób, że każdorazowe dolanie płynu ponad minimum kończy się niemalże natychmiastwoym wydaleniem tego płynu (wystarczy przejechać z 10 km) i pozostawieniem tylko odrobiny płynu na samym dnie zbiornika, jednocześnie temp. silnika wg wskaźnika nie przekracza połowy skali a wręcz oscyluje wokół 1/4 skali (z tym, że zależy chyba jak leży bo jednego dnia trzyma się na połowie skali i potem nieznacznie spada w trakcie użytkowania a czasami od samego początku trzyma się 1/4 skali).
Płyn nie ucieka przez korek, nie ma też żadnych oznak bąbelkowania wody w zbiorniczku przy odkręconym korku. Sprawdzałem termostat podczas postoju auta jest ok, silnik się nagrzewa do nieco ponad połowy skali, otwiera się termostat i reguluje temp. ale wydaje mi się, że zupełnie inaczej wygląda to podczas jazdy.
Prosze o jakieś sugestie, ale nie typu to na pewno uszczelka pod głowicą, bo chciałbym sprawdzić wszystkie inne możliwości, a uszczelka pod głowicą była wymieniana 18 tyś km wstecz, co prawda auto jeździ na gaz ale to i tak chyba mało.
Silnik 1,4i zasilany gazem z instalacji elpigaz.

Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • artur_bud Re: Układ chłodzenia Opel Kadett - problem 19.10.05, 11:23
      jeszcze jedna rzecz, właśnie wróciłem z parkingu, rozgrzałem silnik i wszystko byłoby ok gdyby nie to, że po przekroczeniu 1/2 wartości skali temp. przy włączenie się termostatu zaczął z górnej części chłodnicy lecieć dym (temp. powietrza ok. 0 stopni , ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ).
    • komandos7 Re: Układ chłodzenia Opel Kadett - problem 19.10.05, 22:10
      co za jaja, nie umiesz sprawdzic przecieku. Wystarczy sie schylic
      i zajrzec od dolu silnika gdzie woda wycieka. Chyba nie sadzisz
      ze plyn znika w tajemniczy sposob nie zostawiajac sladu.A z tym otwieraniem
      termostatu to co to ma byc, obserwujesz jak sie otwiera? rozumiem
      ze caly uklad jest ze szkla i wszystko widac jak na dloni. Termostat
      wymien, 1/4 wskaznika temp.silnika oznacza ze silnik jest zimny. Jak wymienisz
      chlodnice(chyba ze przeciek jest na wezu-sprawdz!) to wymien termostat,
      silnik bedzie sie szybko nagrzewal i mniej paliwa spalisz. Termostat
      to taniocha i mozesz kupic nieoryginalny.
      • artur_bud Re: Układ chłodzenia Opel Kadett - problem 20.10.05, 10:50
        kolega widze jakiś nerwowy :)
        otóż wycieków żadnych nie ma, wszystkie węże, zbiorniczek wyrównawczy, silnik wszystko suchutkie, przy sprawdzaniu poziomu oleju też nie ma żadnych osadów, zmian barw czy innych oznak, że coś się z tym olejem miesza, jedyne gdzie wycieka woda to układ wydechowy zanim silnik się porządnie nagrzeje do tego momentu z rury wydechowej dość mocno wylatuje woda, ogrzewanie działa, szybko mam ciepłe powietrze i utrzymuje się temp. tego powietrza tzn. nie ma skoków raz gorące potem letnie itd. A z temp. silnika to jest tak, że najpierw dochodzi do poziomu ponad 1/2 skali a potem już jak taką temp. osiągnie to powoli spada aż do poziomu 1/4 skali i taka się utrzymuje.
        A skąd wiem, że termostat działa? Bowiem dolny wąż chłodnicy jest zimny do momentu osiągniecia temp. ok 85-90 stopni czyli do momentu kiedy otwiera się termostat.

        • komandos7 Re: Układ chłodzenia Opel Kadett - problem 20.10.05, 16:24
          Pisales przeciez ze z chlodnicy leci dymek, przeciez to przeciek.
          Tego to ja nie rozumiem, skoro termostat otwiera sie w 90 st. a potem
          temp.spada do 1/4 to sprawa jest dziwna, przy sprawnym termostacie
          nie powinno byc tak duzych wahan. Wymien termostat, ale on
          napewno nie jest przyczyna tego"dymku z chlodnicy". To musi byc przeciek
          w chlodnicy, skoro ci plynu ubywa. Rano zawsze jest duzo wody
          w rurze wydechowej o tej porze roku, woda sie tam skrapla.
    • komandos7 Re: Układ chłodzenia Opel Kadett - problem 20.10.05, 16:31
      Tak wogole jesli jestem jak mowisz tak nerwowy, to nie musisz
      zasiegac rad na tym forum tylko jedz do warsztatu. Zdarzaja sie
      tu rozni klijenci, niektorzy chca nawet zmiekczac swoje opony.
      Sprawa ubytku wody nie moze byc taka tajemnicza jak piszesz, albo
      wode wyrzuca na zewnatrz albo do wewnatrz silnika, a to latwo
      sprawdzic.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka