Dodaj do ulubionych

problem z bookingiem

28.08.22, 17:58
Zarezerwowalam hotel na Bookingu, tego samego dnia zmieniłam zdanie i odwołałam rezerwacje. Rezerwacja była w 100% zwrotna.

Hotel zablokował mi na karcie pewna kwotę przy rezerwacji, a odblokował kwotę 10% niższa. Czy da się z tym coś zrobić? Chodzi o kilkaset złotych różnicy, wiec średnio mi się uśmiecha po prostu machnąć na to reka. Miał ktoś podobna sytuacje? Możliwe, ze będą się tłumaczyć różnicami kursowymi?? Tego samego dnia??

Napisałam ofc do Bookingu, ale jeszcze nie odpisali.
Obserwuj wątek
    • extereso Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:01
      mamkotanagoracymdachu napisała:

      > Zarezerwowalam hotel na Bookingu, tego samego dnia zmieniłam zdanie i odwołałam
      > rezerwacje. Rezerwacja była w 100% zwrotna.
      >
      > Hotel zablokował mi na karcie pewna kwotę przy rezerwacji, a odblokował kwotę 1
      > 0% niższa. Czy da się z tym coś zrobić? Chodzi o kilkaset złotych różnicy, wiec
      > średnio mi się uśmiecha po prostu machnąć na to reka. Miał ktoś podobna sytuac
      > je? Możliwe, ze będą się tłumaczyć różnicami kursowymi?? Tego samego dnia??
      >
      > Napisałam ofc do Bookingu, ale jeszcze nie odpisali.
      Napisałaś tego samego dnia, ale kasę przelali po kilku dniach, mniej korzystnie? Moim zdaniem ok zrobili.
      • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:18
        Nie, kasę zablokowali i odblokowali tego samego dnia, w ciągu kilku godzin, po kliknięciu „odwołaj”. Z tym, ze odblokowali 10% mniej niż zablokowali.
        • extereso Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:41
          To nie wiem 🤔
    • mak_z_figa Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:07
      Jeśli płaciłaś w innej walucie, to różnica może wynikać z różnicy w kursie skupu a sprzedaży. Jak pójdziesz do kantoru i wymienisz walutę w dwie strony to też dostaniesz mniej niż miałaś na początku. Do tego mogą dojść koszty bankowe za przewalutowanie.
      • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:19
        Ale ja nic nie płaciłam, było jasno napisane, ze platnosc jest 6/01. Do tego czasu mogli zrobić tylko blokadę na koncie. Zrobili blokadę na 4h dosłownie, i wyszło im 10% mniej. Jak??
        • nenia1 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:23
          Może po prostu poczekaj na odpowiedź bookinga.
        • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:43
          6 stycznia?
          Blokada na karcie może być na maksymalnie 30 dni (preautoryzacja). Coś to nie tak.
          • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:48
            Nie, nie, wczoraj zabookowalam i wczoraj odwołałam (tego samego dnia).
            Rezerwacja była na styczeń i w warunkach było, ze platnosc ma zostać pobrana 6/01.
            Ale wczoraj została założona blokada (nie platnosc) w momencie zablokowania, a w momencie odwołania te 4h później blokada została zdjęta, ale na kwotę o 10% niższa.

            • madami Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:52
              Ale blokada w jakiej walucie?
              • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:53
                Waluta hotelu jest EUR, ale mnie założyli i zdjęli blokadę w PLN.
                • solarpowerprincess Re: problem z bookingiem 29.08.22, 08:35
                  No ale pewnie przewalutowali.
    • krolewska.asma Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:28
      Może być taka różnica kursowa

      nawet i w zależności od tego jaką masz ustawiona waluta mogą być ogromne roznice ile ci wyjdzie do zapłaty
      • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:29
        Różnica kursowa w 4h? Mam blokadę założona w południe i zdjęta o 16.
        • krolewska.asma Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:34
          Przecież booking to nie jest instytucja charytatywna
        • basiastel Re: problem z bookingiem 29.08.22, 06:17
          Różnica między kursem zakupu i sprzedaży waluty ma miejsce w tym samym momencie, 4 godz. nie są potrzebne.
    • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 18:36
      Jeśli to było tego samego dnia, to nie może być kwestia różnic kursowych, tylko jednak zwrot był na kwotę niższą z jakiegoś powodu.
      • bombalska Re: problem z bookingiem 29.08.22, 00:08
        A spread? Najpierw przewalutowanie PLN na walute (kupno), a potem z waluty na PLN (sprzedaz).
    • mak_z_figa Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:14
      Tak się jeszcze zastanawiam, że blokadę robi chyba hotel a nie booking. Booking jest tylko pośrednikiem do rezerwacji a nie opłat,nawet jeśli do płatności wchodzi się przez ich system. Ale może się mylę. Zawsze biorę noclegi z płatnością na miejscu. Nawet jak podaje numer karty, to nigdy nie miałam blokady za rezerwację, więc w takiej sytuacji nie byłam. Jak rezygnowałam, to bezkosztowo, bo nikt mi nic na koncie nie blokował.
      • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:20
        Booking jak najbardziej pobiera opłaty za rezerwację.
        Jeśli bierzesz opcję płatności na miejscu-no to Ci nie pobierawink
        • balbina1710 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:31
          sol_13 napisała:

          > Booking jak najbardziej pobiera opłaty za rezerwację.

          Pobiera, ale nie od urlopowicza, ale od wlasciciela hotelu. Co oczywscie nic nie znaczy, bo wlasciciel hotelu/domku wstawia go na booking z taka kwota, zeby mu sie zwrocilo to, co booking mu zabierze.
          • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:38
            Pobiera z karty urlopowicza i następnie rozlicza się z hotelem. Na karcie masz obciążenie: booking.com.
            Druga opcja to: booking przekazuje dane rezerwacji do hotelu, kartę obciąża bezpośrednio hotel i rozlicza się z bookingiem.
    • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:31
      Trudno powiedzieć nie wiedząc jak dokładnie są opisane operacje które masz na koncie. Może to jednak nie blokada tylko obciążenie i nie zwolnienie blokady tylko anulowanie transakcji na kartę. Wtedy niektóre banki rozliczają po wewnętrznym kursie kupna i sprzedaży. Jeśli tak było i jeśli chodzi o mbank (spread by pasował do tego banku) to duża szansa że ewentualną reklamację, jeśli ją złożysz, rozpatrzą pozytywnie.
      • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 20:40
        Ale transakcja kartowa nie rozlicza się tego samego dnia, którego jest autoryzowana. Agent rozliczeniowy usługodawcy musi przesłać rozliczenie do banku, a to zajmuje do 7 dni (zwykle ok. 2).
        • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 28.08.22, 21:09
          sol_13 napisała:

          > Ale transakcja kartowa nie rozlicza się tego samego dnia, którego jest autoryz
          > owana. Agent rozliczeniowy usługodawcy musi przesłać rozliczenie do banku, a to
          > zajmuje do 7 dni (zwykle ok. 2).

          Z kolei gdyby to była blokada, to raczej nie zwolniłaby się tego samego dnia, tylko wygasłaby po 7 czy tam 14 dniach w zależności od banku. I raczej nie byłoby możliwości, żeby kwoty się różniły.
          • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 21:14
            Jeśli hotel wysłał reversal (zwrot autoryzacji) to blokada ściąga się automatycznie.
            Jest możliwość różnicy w kwocie, zwrot wysłali na niższą-do wyjaśnienia dlaczego.
            • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 28.08.22, 21:45
              sol_13 napisała:

              > Jeśli hotel wysłał reversal (zwrot autoryzacji) to blokada ściąga się automatyc
              > znie.
              > Jest możliwość różnicy w kwocie, zwrot wysłali na niższą-do wyjaśnienia dlacze
              > go.

              Może i tak, pytanie po co mieliby odblokowywać akurat 90% kwoty a resztę zostawić do wygaśnięcia?
              Skoro rezerwacja zwrotna, to jak mieliby wysłać obciążenie na pozostałe 10%?


              • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:12
                Może się okaże, że jednak była jakaś np. opłata manipulacyjna i na pozostałe 10% doślą obciążenie, to już autorka musi wyjaśnić z bookingiem, ew. z hotelem, bo to w sumie hotel blokował. Tam jest w ogóle dziwna sytuacja bo płatność miała być w styczniu, więc może wszystko to zrobili omyłkowo i się wyjaśni.
                • droch Re: problem z bookingiem 31.08.22, 12:22
                  Nie, niekoniecznie blokował hotel. Jest możliwość, że obciążenie wykonuje booking, w imieniu hotelu, oczywiście,
                  • sol_13 Re: problem z bookingiem 31.08.22, 20:44
                    Autorka pisała, że blokował hotel.
      • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:49
        Nie, na pewno jest blokada i zdjęcie blokady, nie obciążenie. I tak, mBank. Reklamacje powinnam w tej sytuacji składać do banku? Nie do Bookingu?
        • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 28.08.22, 22:58
          mamkotanagoracymdachu napisała:

          > Nie, na pewno jest blokada i zdjęcie blokady, nie obciążenie. I tak, mBank. Rek
          > lamacje powinnam w tej sytuacji składać do banku? Nie do Bookingu?

          To może mbank nieprawidłowo rozlicza reversale? Bo spread ich kursów wewnętrznych to zwykle właśnie mniej więcej tyle zwykle było.
          A nie masz w szczegółach płatności jaka kwota w EUR? Przy blokadzie i odblokowaniu? Bo jak różne kwoty w EUR to hotel albo booking a jak ta sama kwota w EUR to reklamacja do banku.
          • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 23:03
            Nope, mam tylko kwoty w złotówkach.
            Dzięki, spróbuje jutro najpierw dodzwonić się do Bookingu, a potem do banku.

            A miało być bezkosztowo 🙄
            • madami Re: problem z bookingiem 28.08.22, 23:15
              A może to prowizja banku za przychodzący przelew walutowy?
              • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 28.08.22, 23:18
                Ale nie było żadnego przelewu, tylko blokada.
        • presens Re: problem z bookingiem 28.08.22, 23:30
          Mbanksmile Na 100 procent różnicr kursowe, nicnie wskórasz.
          • sol_13 Re: problem z bookingiem 28.08.22, 23:32
            No ale skąd te różnice im się biorą w ciągu tego samego dnia, w dodatku na nierozliczonej transakcji.
            • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 29.08.22, 05:38
              sol_13 napisała:

              > No ale skąd te różnice im się biorą w ciągu tego samego dnia, w dodatku na nie
              > rozliczonej transakcji.

              Ze spreadu. Blokadę rozliczają po kursie sprzedaży a reversal obstawiam że po kursie kupna. To mbank, więc jest to prawdopodobny scenariusz.
              Na szczęście nie "nic nie wskórasz", tylko takie reklamacje jeszcze niedawno rozpatrywali pozytywnie nawet w przypadku anulacji, więc w przypadku nie rozliczonej transakcji tym bardziej powinni. O ile to ten scenariusz oczywiście.
              • presens Re: problem z bookingiem 29.08.22, 06:38
                Moze i racja,ja przyjęłam to wytłumaczenie mbanku i jakoś nie przyszło mi do głowy składać reklamację.
              • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:30
                Dzięki, mar_i_monte, rozpatrzyli pozytywnie smile
                • jeste_m_sobie Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:35
                  Kto rozpatrzył pozytywnie (pytam na przyszłość)? mBank czy booking?
                  • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:53
                    jeste_m_sobie napisał(a):

                    > Kto rozpatrzył pozytywnie (pytam na przyszłość)? mBank czy booking?

                    Bank.
                    Napisali, że przewalutowali prawidłowo, ale ze względu na długa i dobrą współpracę, bla bla bla, zwracaja mi różnicę. Nie musieli.
                • mar_i_monte Re: problem z bookingiem 31.08.22, 16:52
                  mamkotanagoracymdachu napisała:

                  > Dzięki, mar_i_monte, rozpatrzyli pozytywnie smile

                  Grunt że się udało smile
    • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:26
      Dla potomności - dodam wyjasnienie, że booking się wypiął totalnie, przestroga na przyszłość. Powinni byli założyć blokade i ją anulować, zamiast pobrać płatność i ja zwrócić - w tej drugiej styacji bank przeliczył walutę, oczywiście z dużą stratą dla mnie. Uważajcie na to.

      Na szczęście bank uznał reklamację i zwrócił mi tę różnicę.
      • profes79 Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:39
        No to mniej więcej taki problem sugerowali praktycznie wszyscy wypowiadający się.
        • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 31.08.22, 11:55
          profes79 napisał:

          > No to mniej więcej taki problem sugerowali praktycznie wszyscy wypowiadający si
          > ę.
          >

          No ale nadal - booking / hotel dał ciała i mają to gdzieś. Niefajne.
          • dyzurny_troll_forum Re: problem z bookingiem 31.08.22, 12:18
            mamkotanagoracymdachu napisała:

            > No ale nadal - booking / hotel dał ciała i mają to gdzieś. Niefajne.


            Booking się skończył już dobre parę lat temu...
          • alessa28 Re: problem z bookingiem 01.09.22, 07:18
            mamkotanagoracymdachu napisała:

            >
            > >
            >
            > No ale nadal - booking / hotel dał ciała i mają to gdzieś. Niefajne.

            Dają ciała .korzystam bardzo dużo z bookingu bo to jednak wygodne ale czasem nie mają kontroli nad hotelami etc.
            Zazwyczaj biorę opcje bez karty kredytowej i z odwołaniem ,bez zaliczek -w lipcu rezerwowalam apartament nad Bałtykiem ,oczywiście wszystkie warunki spełnione,jak wyżej.
            Po dwóch dniach zaczęłam dostawać telefony od obiektu że jak nie zapłacę zaliczki to stracę rezerwacje .po prostu tak sobie wymyślili ,kompletnie odmiennie od tego co pisali na bookingu
            Był burdel i skarga do bookingu ,oczywiście rezerwacje odwołałam ale czy booking coś im na serio zrobił to wątpię
            I to jest przykład jeden z wielu
      • droch Re: problem z bookingiem 31.08.22, 12:25
        Jeśli nie mieli prawa pobierać płatności, to reklamacja do banku - powód: nieautoryzowane użycie karty.
      • sol_13 Re: problem z bookingiem 31.08.22, 20:43
        W takim razie sprawa została źle opisana w poście startowym, była mowa o założeniu i anulowaniu blokady, nie zaksięgowaniu transakcji i zwrocie.
        • mamkotanagoracymdachu Re: problem z bookingiem 31.08.22, 23:54
          sol_13 napisała:

          > W takim razie sprawa została źle opisana w poście startowym, była mowa o założe
          > niu i anulowaniu blokady, nie zaksięgowaniu transakcji i zwrocie.

          Ja na koncie widziałam blokadę, a nie pobrana platnosc (ikonka kłódki w aplikacji). Booking twierdzi, ze platnosc została pobrana.
          • sol_13 Re: problem z bookingiem 01.09.22, 00:11
            "Pobrana płatność " to obciążenie Twojego rachunku i zwolnienie blokady. Wcześniej jest jedynie poprawna autoryzacja.Jeśli obciążenie nie nastąpiło, płatność nie została pobrana.
            No ale nieważne, ważne że mBank zwrócił różnicę kursowa.
    • fifiriffi Re: problem z bookingiem 01.09.22, 09:41
      Przeczytaj warunki rezerwacji.
      Tam będziesz miała wszystko wyjaśnione.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka