Dodaj do ulubionych

nadczynnośc tarczycy

14.11.07, 14:48
Witam i proszę Was o poradę, otóż przez przypadek po wizycie na
pogotowiu z bardzo wysokim pulsem 137/min po badanich stwierdzono u
mnie nadczynnośc tarczycy TSH 0,0005, fT4 51,27. Zapisali mi
thyrozol 10mg 3xdziennie i propranolol 3x. Potem stopniowo
zmniejszłam dawkowanie thyrozolu do 0,5 tabletki raz dziennie. I po
15 dniach takiego brania znowu mam podwyższony puls, a lekarz żebym
sie nie martwiła tylko propranolol wzięła w dawce 20 mg zamiast 10
jak do tej pory 3 xdziennie. A na jki tle mam tą nadczynnośc nie
wiem. Lekarza endokrynologa (prywatna wizyta) bo normalnie bez szans-
to nie interesowało, nie mam wola jedynie wypadąły mi włosy, łamały
sie paznokcie i na koniec dołaćzył ten wysoki puls. Jestem na
początku drogi, więc prosze o porady -czy zmienić lekarza ,
lekarstwa ??? pozdrawiam Marysia
Obserwuj wątek
    • mariell1 Re: nadczynnośc tarczycy 14.11.07, 20:01
      Witaj Marysiu...
      wiem jak to jest z lekarzami bo sama walczę z nimi od czerwca a po
      wizycie prywatnej u endokrynologa nie dowiedziałam się nic wiecej
      niz z opisu wyników i czytając w internecie,jeśli jeszcze nie masz
      zrób USG tarczycy sama z opisu sie dowiesz co na nim jest, w Twoim
      przypadku szukałabym jeszcze czegos innego powodującego wzrost
      cisnienia,ja trafiałam do szpitala 3x i za kazdym razem po podaniu
      kroplówki szłam do domu bo nie wiedzieli co mi jest (zrobiono mi
      tylko podstawowe badania)
      Pozdrawiam
    • hashi-tess Re: nadczynnośc tarczycy 14.11.07, 22:23
      Masz ewidentną nadczynność i odstawienie przepisanych leków
      to nie jest dobry pomysł.
      Skąd masz taką nadczynność nikt Ci tego nie wyjaśni.
      Powinnaś tylko sprawdzić czy jest to choroba z autoagresji czy zwykła nadczynność.
      Niemniej każda z nich jest schorzeniem przewlekłym i trzeba coś z tym fantem zrobić.
      Jeśli nie ufasz obecnemu lekarzowi, to go zmień.
      To Twoje pieniądze i Twoje zdrowie.
      Ty o wszystkim decydujesz.

      Życzę Ci trafnych decyzji.

      Tess
    • marias1968 Re: nadczynnośc tarczycy 15.11.07, 10:34
      jescze tylko dodam,że przy tym wysokim pulsie mam bardzo niskie
      ciśnienie....a te leki obniżajace ilość skurczów obniżają również
      ciśnienie tętniczne. Więc nie czuję sie zbyt komfortowo, ale co
      zrobic wiem,że leki muszę brać i będę je łykać.
    • burza1234 Re: nadczynnośc tarczycy 16.11.07, 13:23
      Marysiu też tak miałam zwłaszcza z wysokim pulsem , kołataniami
      serca i niskim ciśnieniem. Uważam, że lekarz pospieszył się z
      odstawianiem leków dlatego twoje złe samopoczucie i prawdopodobnie
      nawrót objawów, nadczynności tarczycy nie wyleczy się w 2 tygodnie
      to nierealne, leki bierze sie miesiącami czasem latami zanim
      zapadnie decyzja o próbie ich odstawienia. Moim zdaniem powinnaś
      zmienić lekarza. Ja po prawie 7 latach leczenia nadczynności miałam
      juz takie porozumienie z moim stałym endo , że ufał mi i nie ustalał
      sztywno że mam brać przez 3 miesiące np 10mg tyrozolu i słaniać się
      ze zmęczenia tylko dawał mi pewną dowolnośc w regulowaniu dawki
      leków w tym propranololu w zależności od mojego samopoczucia i
      oczywiście wyników. Ale takie sytuacje moga mieć miejsce tylko wtedy
      gdy już dobrze znasz objawy nadczynności i wiesz co one oznaczają u
      ciebie no i oczywiście stały lekarz który zna twój przypadek od
      dawna.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka