basia553
26.11.03, 09:41
Zbliza sie Advent, czas mily, pachnacy ciasteczkami, zapalonymi swiecami.
Dla tych, ktörzy znowu w sposöb latwy i mily chca jez. niemiecki pocwiczyc,
skopiowalam wesoly wierszyk:
Advent, Advent ein Lichtlein brennt,
erst eins,
dann zwei,
dann drei,
dann vier,
dann steht das Christkind vor der Tür
Und wenn das fünfte Lichtlein brennt,
dann hat der Weihnachtsmann verpennt
(ewt. dann hast Du Weihnachten verpennt)
Od razu tlumacze tym, ktörzy slowa nie znaja: verpennt=verschlaffen