Dodaj do ulubionych

sterowanie samolotem na ziemi

30.08.05, 18:46
W jaki sposób pilot może sterować przednim kołkiem po dotarciu na ziemię?Czy
odbywa się to poprzez orczyk, czy może w jakiś inny sposób?
Obserwuj wątek
    • brtlmj Re: sterowanie samolotem na ziemi 30.08.05, 22:57
      pawjar4 napisał:
      > W jaki sposób pilot może sterować przednim kołkiem po dotarciu na ziemię?Czy
      > odbywa się to poprzez orczyk, czy może w jakiś inny sposób?

      Znane mi sa nastepujace sposoby sterowania samolotem na ziemi:
      - niezaleznie sterowane hamulce (chcesz skrecic w lewo, hamujesz lewym),
      - hydraulicznie sterowane przednie kolko (widzialem to tylko w duzych
      samolotach), pilot ma do tego osobny manipulator (moze jest na to jakas lepsza
      polska nazwa).

      Przy odpowiednio duzej predkosci oczywiscie w gre wchodzi ster kierunku :-)

      Bartek
      • cavy Re: sterowanie samolotem na ziemi 31.08.05, 09:45
        > - niezaleznie sterowane hamulce (chcesz skrecic w lewo, hamujesz lewym),
        > - hydraulicznie sterowane przednie kolko (widzialem to tylko w duzych
        > samolotach), pilot ma do tego osobny manipulator
        Mnie się zdaje że wszystkie pasażerskie mają sterowane przednie podwozie, do
        tego są jakieś pokrętła z boku w kokpicie a Ił62 miał pokrętło centralnie na
        wolancie kapitana. Skręcanie hamulcami przy większych prędkościach wydaje mi
        się niemożliwe, być może hamulcami czy ciągiem silników wspomaga się ostre
        skręty bliskie 90st. To wszystko moje teorie, może fachowcy coś napiszą.
    • Gość: jast Re: sterowanie samolotem na ziemi IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 31.08.05, 10:03
      w malych samolotach jest to wyjatkowo proste - przednie kolo polaczone jest z
      tylnym sterem a wiec pedalami steru skrecasz na ziemi. Naciskasz na lewy pedal -
      i ster i przednie kolo skreca w lewo. (sa male samoloty ktore maja przednie
      kolo niesterowalne - uzywasz tylko hamulcow do skrecania).

      W duzych samolotach jest to duzo bardziej skomplikowane. Wiem dokladnie jak to
      wyglada w 747. W 747 tez pedalem mozesz skrecic samolot ale tylko do 7 stopni w
      lewo lub prawo. Jak chcesz ostrzejszy zakret - jest specjalne "kolko" ktorym
      krecisz. W przypadku gdy 747 porusza sie z przedkoscia nie wieksza niz 15 kts i
      jednoczesnie pilot probuje wykonac zakret ostrzejszy niz 20 stopni wtedy
      automatycznie zaczynaja sie skrecac tylne glowne kola (747 ma 8 kol przednich i
      8 tylnych w centralnym podwoziu) w PRZECIWNA strone do zamierzonego skretu. To
      powoduje zmniejszone scieranie sie opon.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka