Dodaj do ulubionych

olej półsyntetyk Platinum Orlen !!!

08.09.03, 12:59
Kupiłam właśnie ten olej do swojej 5 letniej micry przebieg 62 tys, wczesniej
był półsyntetyk BP i to co sie nasłuchałam u mechanika to moje. Chodzi
mianowicie o to, ze to beznadziejny olej, wcale nie nowej generacji, ze
kradziony pomysł, że za rok przyjadę i bedę musiała silnik naprawiac i ect.
itd. Mam pytanie czy faktycznie to takie zło w butelce i czy za rok silnik to
w rękach przyniosę :-) choc pewnie bym nie uniosła hihi, a że jestem kobiałka
to nie znam się na rzeczy i o radę bardzo proszę i z góry dziekuje.

Elektra.
Obserwuj wątek
    • rafal.gtv Re: olej półsyntetyk Platinum Orlen !!! 08.09.03, 15:33
      Jeśli jakakolwiek firma samochodowa stwierdziłaby niezgodność oleju z normą na
      którą powołuje się producent ( czyli API ) , to bądź pewna , że Orlen zszedłby
      z tego świata na skutek finansowych efektów przegranej serii procesów.

A twój pan mechanik niech nie wciska ci garażowej ideologii - (jest zapewne
      dealerem innych "smarów i olejów" ) Olej Orlenu z nawiązką spełnia wymagane
      przez Nissana parametry.
    • marcin.klonowski Re: olej półsyntetyk Platinum Orlen !!! 08.09.03, 16:35
      No tak... i tu jestem w kropce, bo właściwie nie wiem co powiedzieć, żeby nie
      być posądzonym o stronniczość czy sprzyjanie jaksiejś firmie. Myślę, że przez
      jakiś czas olej Orlenu bedzie dobrze spełniał swoje zadanie, ale nie wiem jak
      długo. Wprawdzie produkt ten spełnia normy fabryczne, ale powiedzmy szczerze -
      renomy jeszcze żadnej nie ma. Nie jest prawdą jakoby wszytskie oleje
      spełniające dane normy były takie same. Z moich obserwacji wynika, że w jednych
      z nich procesy starzenia i utleniania zachodzą szybciej, a w innych znacznie
      wolniej. Do spokojnej jazdy pewnie olej Orlenu wystarczy, ale do sportu nie
      uzyłbym go nigdy. Przy jeździe miejskiej jednak na pewno z 8 tys. km wytrzyma