Dodaj do ulubionych

nowa prosi o pomoc

21.03.13, 13:20
Witam serdeczniesmile Jestem nowa na forum i bardzo proszę doświadczone kolezanki o radę. Hashimoto zdiagnozowano u mnie w trakcie badań hormonalnych (zdiagnozowano też zespół policystycznych jajników i hiperprolaktynemie). Wtedy, jak to określił lekarz, hashi było w fazie uśpienia hormonalnego i nie zalecił leczenia. Kilka miesięcy potem zaszłam w ciąże i na samym początku zdiagnozowano u mnie niedoczynnosć. Po porodzie przeszła zapalenie tarczycy. Od porodu minęło 1,5 roku. Biore Euthyrox 100 x5 i 75 x 2.
Moje ostatnie wyniki:
TSH 4,200 mU/l 0,27 - 4,2
fT4 13,41 pmol/l 12 - 22
fT3 4,48 pmol/l 3,1 - 6,8
P-ciała p/peroksydazie tarczycowej (s) 12,01 IU/ml < 34

Moje obecne objawy: częste migreny (nawet 3-dniowe), bóle reumatyczne (szczególnie nogi), trudności z koncentracją, brak motywacji, przygnebienie, zawroty głowy, trudności z przełykaniem. Dodam, że regularnie biegam, a mimo to przybyło mi 3 kg przez ostatnie 6 miesięcy, choć po porodzie waga ładnie spadła.

Proszę o radę czy dobrze mam dobrane leczenie. Moja pani doktor za każdym razem zwiększa dawke i dziwi się, że TSH nadal wysokie.
Pozdrawiam i dziękuję!

Obserwuj wątek
    • procesor Re: nowa prosi o pomoc 21.03.13, 14:12
      masz małą dawkę nadal, i czemu te dwa dni mniejsza? lekarze mają dziwne pomysły

      tsh za wysokie, ft4 niskie od razu zacznij brać 100 cały czas
      ja pewnie bym za tydzień-dwa zwiększyła do 112,5 a potem po 4 tygodniach zrobiła badania ft4 i ft3 _(możesz sobie darować) i pewnie dalej bym zwiększała

      nie wiem jednak jak reagujesz na podnoszenie dawek?
      • hashimama Re: nowa prosi o pomoc 21.03.13, 14:41
        Bardzo dziękuję. Wydaje mi się, że dobrze reaguję na zwiększanie dawki. Lekarz co 2 miesiące podnosi mi dawkę, to znaczy dodaje kolejny dzień kiedy mam brać 100 zamiast 75. Spróbuję sama podnieść do 100 codziennie.
        • procesor Re: nowa prosi o pomoc 21.03.13, 15:15
          nic dziwnego że takie masz kiepskie wyniki jak raz na 2 miesiące dokłada ci po 25 ale na tydzień... a nie na co dzień smile

          skoro tak to od razu przejdź na codziennie taka samą dawkę
          a czujesz się inaczej w te dni gdy bierzesz mniej niz w te z większą dawką?
          choc przy takim niedoborze to może i bez różnicy...
          • hashimama Re: nowa prosi o pomoc 21.03.13, 15:21
            chyba bez różnicysmile

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka