Dodaj do ulubionych

Cluj-Napoca praca

IP: *.gemini.net.pl 24.06.10, 16:25
Witam wszystkich!

Trafiłam przypadkiem na forum i pomyślałam, że zapytam, że może ktoś
udzieli mi kilku informacji:)

Dostałam propozycję pracy w Rumunii, dokładnie w Cluj-Napoca. Nie
jest to żadne wysokie stanowisko, ale pomimo to poważnie zastanawiam
się nad podjęciem tej pracy. Po prostu fajnie by było pomieszkać
znowu w innym miejscu. W Rumunii nigdy nie byłam, wiem tylko tyle ile
przeczytałam na ten temat i ile mi opowiedziano. Proponują mi pensję
800 Euro - czy to jest przyzwoita pensja jak na to miasto? Ile mniej
więcej kosztuje wynajem mieszkania (kawalerka lub dwa pokoje)? Czy
zarabiając takie pieniądze jestem w ogóle w stanie opłacić sobie
mieszkanie i jeszcze się utrzymać na normalnym poziomie?

Dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi!
Obserwuj wątek
    • avroml Re: Cluj-Napoca praca 24.06.10, 16:39
      Witam,
      jak na warunki lokalne, poza stolicą, to płaca jest przyzwoita.
      Oczywiście możesz się jeszcze potargować, sam(a) oceń sytuację,
      zaproponuj np. żeby dopłacili ci do czynszu. Kluż jest bardzo ładnym
      i ciekawym miastem, żywym pod względem kulturalnym, sporo się tam
      dzieje. A jak zatęsknisz za ojczyzną, to i Polaków tam spotkasz, i
      do Polski dojedziesz w kilka godzin.
      Kawalerkę (urządzoną i umeblowaną) wynajmiesz tam za 150-200 euro, 2
      pok. 180-300, w zależności od lokalizacji i standardu, opłaty to ok.
      20-30 euro miesięcznie, w zimie nieco więcej. Agenci mieszkaniowi
      liczą sobie za fatygę 50% wartości miesięcznego czynszu. Zwyczajowo
      w przy wynajmie płaci się czynsz za 3 miesiące z góry.
      Na jedzenie i tzw. życie będziesz wydawać ok 15 - 20% więcej, niż w
      Polsce - musisz się z tym liczyć.
    • aaaaar Re: Cluj-Napoca praca 25.06.10, 20:56
      Aż mi się jakoś ciepło na serduszku zrobiło, jak sobie
      przypomniałam, jak poltora roku temu, mialam podobne watpliwosci :)
      odpowiedz avromla jak zwykle w 100% wyczerpuje temat :) sprobuj
      ponegocjowac z tym mieszkaniem, ale wtedy spora czesc wlascicieli
      albo sie wycofuje,bo firmie oplaca sie oplacic Tobie mieszkanie, bo
      nie placi od tego skladek a la Zus ani podatku dochodowego.Ale dla
      wlasciciela mieszkania oznacza to,ze nie moze on wynajac Tobie
      mieszkania na czarno, a jak zaczniesz sie porozumiewac po angielsku,
      prawdopodobnie z uwagi na Twoja nieznajomosc przepisow, bedzie
      probowal wmowic ze ta cena musi wzrosnac o sporo... W ogole
      wynajmujacy, robia lepszy interes na obcokrajowcach ( a nuz sie
      uda), takze moze lepiej na poczatek popros firme o wynajem
      mieszkania sluzbowego, jak zalatwi to ktos z Rumunow - cena bedzie
      rumunska napewno.
      Jezeli 800 eur jest kwota brutto, na reke po potraceniach skladek i
      podatku otrzymasz okolo 550 Eur (jesli ma byc to standardowa
      rumunska umowa o prace) Jesli kontrakt odlicz sobie (poki co) tylko
      16%.
      Zapytaj o "tickety de masa" tylko i az 8,72 RON dziennie,
      przeznaczalnego na zakupy spozywcze w bonach towarowych (poki co
      nieopodatkowane) a dla Ciebie zawsze cos ;)
      Ceny zywnosci wyzsze 10-15% (duzo drozsze art. mleczne)... wyzsze
      ceny wynikaja z wyzszego vatu na zywnosc niz w PL (19-a 7 w PL), a w
      zwiazku z faktem, ze ustawa o obnizeniu emerytur zostala dzis
      zakwestionowana, niestety moze wrocic problem wzrostu Vatu lub
      dochodowki... i wtedy juz bez wyjatku, po wszystkich naszych
      rumunskich kieszonkach uderzy i nasze informacje, moga nie byc
      aktualne;)
      Poki co - jestes w stanie spokojnie sie utrzymac na normalnym
      poziomie :) ale sprobuj ponegocjowac, zawsze lepiej na starcie, bo
      pozniej bywa ciezko doprosic sie o swoje... ;)

        • aaaaar Re: Cluj-Napoca praca 26.06.10, 16:18
          Mozesz napisac do mnie na maila gazetowego czyli aaaaar@gazeta.pl.
          Tam odpisze Ci nr mojego gg lub skypa i dokładniej pogadamy :)
          jak netto to looz :) dasz rade :)
        • Gość: pamparam Re: Cluj-Napoca praca IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 27.06.10, 13:50
          Hej, dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Tak, faktycznie to jest kwota
          netto.

          Jaaa - czy przechodzisz rekrutację przez Manpower?? Mi Pani z
          Manpower powiedziała, że jadę, że mam podjąć decyzję i to teraz tylko
          ode mnie zależy, a potem dzień później nagle dostaję maila, że jednak
          będą dodatkowe etapy rekrutacji i nie wie czy będą one przeprowadzane
          telefonicznie czy ktoś z firmy z Rumunii tutaj przyjedzie, że ona nie
          jest pewna kiedy będzie podpisana umowa ani kto zapłaci za bilet do
          Cluj-Napoca i właśnie odniosłam wrażenie, że właściwie to ta Pani w
          ogóle nie jest zorientowana w temacie. Czy też masz takie
          doświadczenie?
          • Gość: tx Re: Cluj-Napoca praca IP: *.icpnet.pl 28.06.10, 21:22
            Hej. Ja tez dostalam propozycje pracy z Manpowera i 1 etap mam zaliczony. Z tego
            co mi mowila ta kobhieta, sa jeszcze 2 etapy sprawdzajace znajomosc
            angielskiego. Najpierw rozmawiasz z ludzmi z Sykes - oni podejmuja decyzje czy
            puszczaja Cie dalej, a nastepnie ktos z Samsunga nawiedza Cie telefonicznie.
            Niestety nie znam zakresu tematycznego (pewnie cos ze standardowych pytan
            rekrutacyjnych). Chce jechac i mam nadzieje, ze mi sie uda :) Jakby co, to do
            zobaczenia :P Staram sie o wyruszenie 'rzutem' ostatnim, czyli sierpniowym
            (02.08). Pozdr
            Praca na Call Center jest bardzo specyficzna robota, albo sie ja lubi - albo nie
            trawi zupelnie... ja tam ją uwielbiam ^_^
              • avroml Re: Cluj-Napoca praca 28.06.10, 23:20
                To na razie wymyślił rząd, ale od pomysłu do wykonania jeszcze długa
                droga: prawdopodobnie Trybunał Konstytucyjny to utrąci. Zanim znajdą
                inny sposób na wytrzaśnięcie kilkunastu miliardów oszczędności, to euro
                skoczy do 5 lei i będzie wesooooło:)
                • aaaaar Re: Cluj-Napoca praca 29.06.10, 16:11
                  Euro juz rosnie i zaczyna sie wesolo ;) zwlaszcza przy ich podejsciu
                  do narodowej waluty, czynsze w Euro, tel w euro.... a pamietam moja
                  pierwsza rozmowe z Rumunami, ze w PL mamy jeszcze wlasna walute i
                  wszystkie ceny sa w tej naszej walucie, odp: taaa, na telefony tez??
                  niemozliwe, jak nie w EUR to moze w dolarach??, to jak Wy Polacy
                  widzicie, ze jest inflacja?? ;)
                  • laleaua Re: Cluj-Napoca praca 29.06.10, 22:12
                    Też pamiętam. Dziwili się, że czynsz za wynajem w PL płaci się w złotówkach a nie w walucie. A do tych dolarów w Connexie (kiedy to było!) nie mogłam przywyknąć :)))
                    • avroml Re: Cluj-Napoca praca 29.06.10, 23:18
                      Tym bardziej te dolary czy euro u operatorów irytują, że kurs, po
                      którym przelicza je operator, nijak się ma do kursu bankowego. Kupując
                      kartę 5 euro do telefonu płaci się... ok. 30 lei. Nawet po odjęciu VAT
                      wychodzi kurs 5 lei za euro. Pic na wodę:)
            • Gość: Archie Re: Cluj-Napoca praca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.06.10, 10:37
              Hey.Ja tez dostalem taką oferte, ale Pani M z Manpowera nic blizszego mi nie
              powiedziala.Nawet nie wiem,ze maja byc jeszcze jakies dalsze rozmowy.Po rozmowie
              po angielsku zapytala czy moge jechac w jednym z trzech terminow i
              tyle.Myslalem,ze to wszystko.
              Rozmawial juz ktos z tymi ludzmi z Syksa????Samsunga???Pzdr,Archie
    • vasylkova Re: Cluj-Napoca praca 30.06.10, 23:40
      Niestety nie mam nic madrego do napisania w temacie, ale mnie nostalgia chwycila, jak przeczytalam... piekne miasto.
      Mam nadzieje, ze ktos z Was te prace dostanie i od razu po przyjezdzie zalozy bloga o Klużu ;) Powodzenia
          • Gość: Midrasz Re: Cluj-Napoca praca IP: 95.108.45.* 03.07.10, 17:12
            Ja czekam też na telefon z Syksa i Samsunga. Pani z Manpower wie niewiele, no
            np. na jakie konto ma być przelewane wynagrodzenie, na konto w banku polskim
            czy banku miejscowym. Co do wynagrodzenia 800 euro netto, czyli całkiem spoko
            jak na warunku rumuńskie. Przez pierwsze dwa miesiące pracodawca opłaca
            mieszkanie. Ale nie potrafiła powiedzieć ile osób będzie w mieszkaniu :) Też nie
            wiem jak wygląda podróż do Cluj.. Zapraszam do kontaktu
            Podaje gg: 70 58 91
          • Gość: izka Re: Cluj-Napoca praca IP: 89.123.93.* 06.07.10, 14:28
            ja mialam :P pytali co wiem o samsungu o ich produktach pytali tez jak
            rozwiazywalam problemy ( wczesniej pracowalam w telezakupach wiec sie tym
            zainetersowali:P ) jak sie znalazlam w Cluj i czemu chce tu pracowac kiedy im
            doniose te swiadectwa o ktorych wyzej pisalam wiec to wszystko zeskanowali moj
            dowod , byli zdziwieni ze jak sie przyjezdza z polski do ro nie potrzeba
            paszportu :P :) o nic szczegolnego nie pytali, zwykla wymiana zdan :) czy ktos z
            was jest juz w 100% zdecydowany na ten przyjazd? czy tylko gdybacie sobie?:)
      • Gość: jademy do klużu! Re: Cluj-Napoca praca IP: *.siec2000.pl 04.07.10, 00:11
        troche więcej info:
        - do pracy zgłosiłem się przez agencje adecco
        - płaca jaką mi oferowano to 700-850 euro netto
        - jestem tylko po rozmowie z konsultantem adecco i po wysłaniu do nich CV po
        angielsku
        - czekam na telefon z syksa
        - na bank po przyjeździe zakładam bloga (o ile zostanę tam na dłużej)
        - z tych terminów o jakich mówiliście to zastanawiam się pomiędzy 22 lipca a 2
        sierpnia
        - kolega Midrasz poinformował mnie że szkolenie trwa miesiąc i jest normalnie
        płatne (tego już w agencji się nie dowiedziałem)


        Co do postępów w rekrutacji to będę informował na bieżąco :P tutaj albo na gg
        podanym w poprzednim poście

        Mam też pytania:
        1 czy ktoś wie jak to jest z tymi mieszkaniami na te 2 miesiące? kawalerki czy
        grupowo?
        2 czy jest jakiś okres próbny? :>
        3 skoro to przez agencje pracy to znaczy że biorą na początku jakieś prowizje
        :P ktoś wie po jakim czasie podpisujemy umowe już bezpośrednio z samsungiem i o
        ile się zwiększy pensja?
        4 jak z transportem? mówili że pracodawca opłaca lot do Kluż Napoki a jedyne
        loty jakie znalazłem to przez Monachium linią Lufthansa za 2800zł klasą
        ekonomiczną i 3100 klasą biznesową :P sporo to ich będzie kosztować :P Lot
        idealnie przypada na 2 sierpnia więc chyba o tej opcji myślą
            • Gość: jademy do klużu!! Re: Cluj-Napoca praca IP: *.siec2000.pl 04.07.10, 03:21
              Sam chętnie pojade busem jednak pisze to wszystko w związku z tym że pracodawca
              opłaca nam PRZELOT więc ciekawe w jakiej formie go chcą wystosować.

              Co do pracy to nowego info znowu troszkę:

              Po pierwsze praca będzie mniej więcej w tym miejscu:
              maps.google.com/maps?ll=46.755027,23.594373&spn=0.002753,0.004823&t=h&z=18
              Na Republicii St 109

              Po drugie to jest nowe biuro Sykes i łącznie będzie tam robić 300 osób: Włosi,
              Hiszpanie, Węgrzy, Portugalczycy i Polacy

              To tyle póki co.

              Życzę Wam i odrobinkę sobie (:P) otrzymania tej pracy.
              • laleaua Re: Cluj-Napoca praca 04.07.10, 10:52
                Okolica całkiem przyjemna :) Mieszkałam i studiowałam kiedyś w pobliżu. Dużo
                akademików, sporo klubów, blisko do centrum i do całkiem przyjemnego ogrodu
                botanicznego.
              • Gość: tx Re: Cluj-Napoca praca IP: *.icpnet.pl 04.07.10, 11:10
                Aż się nie mogę doczekać aż tam się zjawię :] bęęęęęędzie co robić :P Z tego co
                mówiły kobiety z Manpowera - nie jest do końca wiadome czy opłacają nam
                przelot/przejazd... a zapomnialam zapytać na rozmowie z Sykes :/ teraz test...
                • Gość: midrasz Re: Cluj-Napoca praca IP: 95.108.45.* 04.07.10, 11:23
                  Manpower i addeco prowadzą ten sam proces rekrutacyjny i można zestawić
                  informacje. Wynik, że przejazd ma być opłacony,ale nikt nie powiedział, że
                  samolotem :) z resztą samolotem to co weźmiesz - dwie walizki ;] tak jak jest
                  napisane, pierwszy miesiąc jest pełnopłatne szkolenie techniczne(w języku
                  angielskim). Co do rozmowy z Samsungiem, to ma być ona po polsku (info z
                  Manpower) i oni udzielą wszystkich koniecznych informacji. Widzę jednak, że ani
                  jedna anie druga firma nie posiada kompletnych info:)
                  • Gość: tx Re: Cluj-Napoca praca IP: *.icpnet.pl 04.07.10, 11:37
                    po polsku ma byc rozmowa z Samsungiem? Kurde, a mi Manpower powiedzial, że po
                    angielsku :] ciesze się bardziej oczywiscie ^_^ Macie jakies doświadczenie w
                    pracy na Call Center? Ja mam nadzieję, że dosyć szybko będą wyniki, bo muszę
                    załatwić dziekankę i bezplatny urlop w aktualnej pracy :/ a na to trzeba miec
                    nieco czasu (formalnosci i formalnosci). Co do zapoznawania się - nie zapeszajmy :P
                      • Gość: Filip Re: Cluj-Napoca praca IP: *.olsztyn.mm.pl 04.07.10, 14:51
                        Widze ze nastawienia optymistyczne panuja co do tej pracy ale ja bym
                        sie z tym nieco wstrzymal. Kto pracowal chociazby w Holandi przez
                        Adecco i inne agencje , ne ma roznicy jakie wie o co chodzi.
                        Nie oszukujmy sie ale fakt jest taki ze ich celem jest jak
                        najwiekszy zysk z Nas. Nie to zebym odradzal komukolwiek ta prace bo
                        sam sie o nia staram:) ale badzmy realistami.
                        Dam sobie reke uciac ze nie bedzie mowy o zadnym przelocie
                        samolotem, kazda agencja posiada sluzbowe samochody wiec na 99%
                        bedziemy z nich korzystac.
                        Co do mieszkan najprawdopodobniej beda chcieli upchac jak najwiecej
                        ludzi w jak najmniejszym (wiadomo , logiczne posuniecie, sam bym tak
                        robil gdybym byl na ich miejscu) wiec o luksusach mowy nie bedzie.
                        Co do kontraktu bezposredniego to z doswiadczenia wiem ze bedzie to
                        minimum rok o ile wogole bedzie mozna przejsc na kontrakt ( umowy
                        agencyjne z pracodawca do ktorych wgladu nie mamy i nikt nam ich
                        tresci nie wyjawi, wiem z doswiadczenia).
                        To by bylo na tyle i nie to zebym byl pesymistycznie nastawiony,
                        bardziej realistycznie:)
                        • Gość: jademy do klużu!! Re: Cluj-Napoca praca IP: *.siec2000.pl 04.07.10, 15:17
                          Rozumiem Twoje obawy jednak kilka groszy od siebie chciałbym wtrącić (jest to
                          tylko i wyłącznie moje zdanie)

                          1. Adecco moim zdaniem nie jest taką złą agencją pracy.

                          2. Praca w holandii w magazynie czy też na polu znacznie różni się od
                          specjalistycznego doradztwa technicznego Samsunga. Tutaj już jakąś wiedzę trzeba
                          mieć.

                          3. To nie jest wysyłka masowa ludzi ani praca sezonowa którzy jadą tylko po to
                          aby żyć w niegodnych warunkach i jak najwięcej przywieźć do Polski. To jest
                          praca stała.

                          4. Zgodnie z pkt 3 to adecco w tym przypadku jest tylko pośrednikiem tłumaczącym
                          ofertę na Polski który dostanie tam swoją prowizje przez pierwsze 3-6 miesięcy
                          zapewne.

                          5. Nie tylko Adecco pośredniczy w sprawie tej pracy ale i np. Manpower

                          6. Transport i zakwaterowanie zapewnia pracodawca z Rumunii a nie Adecco

                          To tyle póki co, pamiętaj że to tylko moje poglądy i domysły.

                          Pozdrawiam,
                          Jademy do Klużu!!
                          Prawdziwy nick: dizzor
                          gg: 53 7 906 1
    • Gość: jademy do klużu!! Re: Cluj-Napoca praca - po rozmowie z Sykes IP: *.siec2000.pl 05.07.10, 15:51
      Nowe info
      Właśnie przez 12 minut rozmawiałem z Panią z Sykes. Ciężko ją było zrozumieć :/
      Co się od niej dowiedziałem:
      - opłacają przelot z Warszawy do Cluj Napoci
      - w mieszkaniach przez nich zagwarantowanych będą mieszkać po 2 osoby
      - nie wiadomo czy będzie w tych mieszkaniach dostęp do Internetu

      Terminy które mi zaoferowała to 26 lipca i 2 sierpnia, wstępnie wybrałem 2 sierpnia.

      Powiedziała mi że pytania mam kierować do adecco (co mnie zdziwiło, oni przecież
      nic nie wiedzą) oraz ewentualnie do Samsunga później.

    • Gość: Ines Re: Cluj-Napoca praca IP: 89.174.106.* 06.07.10, 08:55
      Witam wszystkich serdecznie,

      Podobnie jak Wy, biorę udział w procesie rekrutacyjnym i od jakiegoś
      czasu czytam wpisy i tak naprawde to każdy ma inne wiadomości wiec
      postanowiłam się z Wami podzielić tym co się sama dowiedziałam. Dwa
      biura prowadzą rekrutacje tj. Adecco i Manpower i ja jestem w
      Adecco. Byłam na 1 spotkaniu i Pani nie mogła mi powiedzieć nazwy
      firmy na tym etapie rekrutacji ale widzę, że niektorzy wiedzą jaka
      to firma:) Z tego co udało sie ustalić pracodawca opłaca lot z
      Warszawy i 2 miesiące apartament...tak, powiedziała po
      polsku "apartament", w którym będzie można później zostać ale
      wiadomo, że to będzie się wiązało z wyższymi opłatami. Zarobki 700 -
      800 euro netto. Jak na razie czekam na tel od nich czy wogóle
      pracodawca będzie zainteresowany moją osobą i czy zadzwonią z
      Rumuni.

      Życzę wszystkim powodzenia
      • Gość: izka Re: Cluj-Napoca praca IP: 89.123.93.* 06.07.10, 14:45
        bo tu wszyscy mowia na mieszkanie apartamenty bo tu tak to wyglada tu sa o wiele
        ladniejsze nowsze i lepiej urzadzone mieszkania niz w pl :) i zazwyczaj nie
        wynajmuja mieszkan osoby prywatne tylko agencja buduje sobie taki wielki blok i
        wszyskie apartamenty wynajmuje :)
    • Gość: izka Re: Cluj-Napoca praca IP: 89.123.93.* 06.07.10, 14:40
      podobno to jest tak ze 750Euro (czyli to jest okolo 3tysiecy lei) plus bilet na
      autobus plus obiady plus mieszkanie ale placa tylko za 2 miesiace :) wiec mysle
      ze to 800Euro wychodzi juz z tym wszystkim a na reke sie dostaje 750:) co do
      zycia w rumuni na jedna osobe 100euro mieszkanie (jezeli wynajmuje sie z jakas
      jeszcze jedna osoba) jedzenie tez 100euro na osobe moze nawet nie skoro sa
      obiady wiec mozna sobie odlozyc mysle ze miesiecznie okolo 500euro :)