31.03.05, 18:07
W jakim celu wymienia się felgi na aluminiowe?
Obserwuj wątek
    • macwall Re: felgi 31.03.05, 23:33
      Zeby byly ladniejsze a auto szybciej jezdzilo a laski szybciej z majtek
      wyskakiwaly a kumple z osiedla zazdroscili a zlodzieli mieli co z auta
      zdejmowac. Po to.
    • vatseq Re: felgi 01.04.05, 09:02
      Nie do końca: ważna jest tzw. masa nieresorowana, której wielkość wpływa na
      zachowanie się zawieszenia i bezwładności jego elementów. Mniejsza masa felg
      daje też mniejszy moment bezwładności przy ruszaniu i hamowaniu, skracając
      przyspieszanie i drogę hamowania.

      W modelu Laguna zastosowano felgi aluminiowe jako standard, ale konia z rzędem
      temu, kto je odróżni od stalowych - wyglądają identycznie!!

      vatseq
      • macwall Re: felgi 01.04.05, 20:56
        Konia z rzedem temu kto odczuje roznice na jakich kolach jedzie... A co do
        odroznienia stalowych od aluminiowych to raczej nie problem... co?
        • niwela.zj Re: felgi 02.04.05, 12:06
          macwall napisał:

          > Konia z rzedem temu kto odczuje roznice na jakich kolach jedzie... A co do
          > odroznienia stalowych od aluminiowych to raczej nie problem... co?

          Efekt wizualny jest na postoju i podczas wolnej jazdy, a podczas szybkiej
          przypuszczam, że jest lepsze chłodzenie tarcz hamulcowych. No i nie trzeba
          zakładać dekli, które często odpadają.
        • vatseq Re: felgi 04.04.05, 15:11
          Popatrz na felgi w nowej Lagunie: są aluminiowe, koloru czarnego i wyglądają jak
          stalowe, wytłoczone z blachy (to nie są odlewy!). Do tego mają kołpaki z
          plastiku!!! Naprawdę nie odróżnisz ich od stalowych dopóki nie pukniesz w nie
          lub nie weźmiesz do ręki!

          vatseq
      • entry Re: felgi 02.04.05, 12:17
        tak się zastanawiam jaka jest faktycznie różnica w masie. Zmieniając koła z
        powiedzmy 175/65R14 z felgami stalowymi na 195/50 R15 alu, bo najczęściej przy
        okazji zwiększamy też średnicę obręczy, o ile spadnie i czy wogóle masa koła?
        Być może felgi w autach rajdowych bazowane na stopach z tytanu są faktycznie
        lżejsze, ale zwykłe "alusy" mają cholernie masywne profile i prawdę mówiąc są
        równie ciężkie co stalowe, do tego opona jest sztywniejsza i bardziej masywna,
        przystosowana z regóły do większych prędkości także więcej waży. Przyznaję,
        nigdy na wagę nie kładłem, ale różnica o ile jest, raczej nie jest zbyt wielka,
        bardziej chodzi o estetykę i lepsze prowadzenie auta(alu z tą samą średnicą
        jest szersza przynajmniej o pół cala, do tego szersza opona i na niższym
        profilu)
        • zgryzliwy1 Re: felgi 02.04.05, 14:34
          entry napisał:

          > tak się zastanawiam jaka jest faktycznie różnica w masie. Zmieniając koła z
          > powiedzmy 175/65R14 z felgami stalowymi na 195/50 R15 alu, bo najczęściej
          przy
          > okazji zwiększamy też średnicę obręczy, o ile spadnie i czy wogóle masa koła?

          w wiekszosci przypadkow masa wzrosnie
          • wonsz Re: felgi 09.04.05, 07:13
            Mam Toyote 4Runner, opony 31x10.5x15, czyli takie troche wieksze. Cztery kola
            mam alu, zapasowe ma stalowa felge i taka sama opone jak pozostale. Bylem
            zdziwiony roznica masy kiedy pierwszy raz przyszlo mi zmieniac kolo! Alu sa
            znacznie, znacznie lzejsze. Stalowa jest ciezko podniesc, z aluminiowa nie ma
            klopotu. Zastanawiam sie nawet nad zamiana tej stalowej na alu, zeby zmniejszyc
            obciazenie za tylna osia.

            Pozdrawiam,
            K.
            • macwall Re: felgi 09.04.05, 12:08
              OK - zeby nie byc goloslownym przy najblizszej okazji jak bede w warsztacie to
              osobiscie zwaze felge stalowa R15 szer 6 cali oraz felge aluminiowa o wymiarach
              R15 szer 6 cali - obie od samochodow volvo. Wiadomo ze felga feldze nierowna
              ale bedzie to jakis punkt odniesienia. Pozdrawiam.
      • takietam1 Bardzo dobra opinia 04.04.05, 01:59
        ciekawy bylem czy ktos to wpisze.

        jest jeszcze jeden argument:

        Aluminiowe felgi w powaznym stopniu wplywaja na zuzycie amortyzatorow.

        Te same amortyzatory w autach z felgami stalowymi wytrzymuja o 1/4 mniej jak w
        autach z felgami alu.

        Felgi alu sa lekkie i jest to ich najwazniejsza zaleta.
        • kierowiec1 Re: Bardzo dobra opinia 04.04.05, 15:37
          takietam1 napisała:

          > Te same amortyzatory w autach z felgami stalowymi wytrzymuja o 1/4 mniej jak w
          > autach z felgami alu.
          >
          > Felgi alu sa lekkie i jest to ich najwazniejsza zaleta.

          Wlasnie powyzej uznano, ze aluminiowe nie sa lzejsze. Tak wiec i argument o
          trwalosci amortyzatorow tez nie dziala.

          Definitywnie lzejsze sa magnezowe. Ale te sa drogie i rzadkie.

          Pozdr.

          K.
          • entry Re: Bardzo dobra opinia 04.04.05, 20:49
            Racja- magnezowe nie tytanowe.

            > Wlasnie powyzej uznano, ze aluminiowe nie sa lzejsze. Tak wiec i argument o
            > trwalosci amortyzatorow tez nie dziala.

            ponadto niższy profil opony, raczej też nie przedłuża żywotności amorków
            • vatseq Re: Bardzo dobra opinia 05.04.05, 10:21
              Nigdzie nie jest powiedziane, że wymiana na felgi aluminiowe musi wiązać się ze
              zmianą profilu opony! Ja używam alufelg i opony mam całkowicie standardowe,
              takie same jak zimówki na stalowych felgach.

              Jeszcze raz zatem pytam: dlaczego w Lagunie montowane są felgi aluminiowe, które:
              - wyglądają jak stalowe (czarne, jak wytłaczane z blachy),
              - mają zwykłe dekle???????

              Oczywiście dla szpanu!! Hue-hue-hue!! i by auto lepiej wyglądało Hue-hue-hue!!!
              - myślenie typowe dla tych, którzy alufelgi tylko dla szpanu zakładają (bez obrazy!)

              vatseq

              vatseq

              • entry Re: Bardzo dobra opinia 05.04.05, 21:47
                1) zwróć uwagę na zwrot "z reguły"
                2) jeżeli tak to Cię męczy to zważ swoje felgi i podasz nam konkretną wartość,
                rozwiejesz wszelkie wątpliwości
                3) Taa, a w nowej Alfie zamiast typowej imitacji będzie prawdziwe drewno,
                pewnie żeby pachniało lasem, hue-hue. Nikt nie przeczy, że glin jest lżejszy od
                stali, ale z reguły felgi alu od stalowych różnią się bardziej niż tylko
                składem chemicznym. Poza tym są i inne zalety, jak sztywność na przykład.
                • vatseq Re: Bardzo dobra opinia 06.04.05, 11:15
                  entry napisał:

                  > 2) jeżeli tak to Cię męczy to zważ swoje felgi i podasz nam konkretną wartość,
                  > rozwiejesz wszelkie wątpliwości

                  Nie będę specjalnie zdejmował opon, chyba nie oczekujesz tego ode mnie?

                  > (..) z reguły felgi alu od stalowych różnią się bardziej niż tylko
                  > składem chemicznym. Poza tym są i inne zalety, jak sztywność na przykład.

                  Rzuć okiem na nową Lagunę z felgami, które wyglądają jak stalowe - one nie są
                  szpanerskim odlewem, mają konstrukcję jak stalowe. Jak ze sztywnością takich
                  felg - nie wiem. Jakie zatem mogą mieć zalety, poza masą i momentem bezwładności.


                  vatseq
      • vatseq Re: felgi 04.04.05, 15:15
        To dlaczego Renault montuje w nowej Lagunie aluminiowe felgi, które nie są
        ładne, bo wyglądają jak stalowe? Nie odróżnisz ich, dopóki nie pomacasz?

        vatseq
        • bolantus Re: felgi 06.04.05, 12:37
          vatseq napisał:

          > To dlaczego Renault montuje w nowej Lagunie aluminiowe felgi, które nie są
          > ładne, bo wyglądają jak stalowe? Nie odróżnisz ich, dopóki nie pomacasz?
          >
          > vatseq

          Pewno takie mniej kradną niż !
          A co tak się przyczepiliście do tej Laguny ?
          A co do Alusów to jednak wygląd ma tu chyba najważniejszą zaletę.
          Samochód zwłaszcza nowszy wygląda na alusach dużo efektowniej.
          To jest tak jak z kolorem metalic.
          Można by zadać to samo pytanie co do tych alusów.
          Po co dopłacać w salonie za kolor metalic ?
          No właśnie po to żeby samochód ładniej wyglądał.
          • vatseq Re: felgi 06.04.05, 12:39
            Nie do końca masz rację: lakiery metalizowane są trwalsze: więcej warstw,
            ostatnia, przezroczysta jest twardsza niż lakiery niemetalizowane.

            vatseq
            • bolantus Re: felgi 06.04.05, 12:45
              vatseq napisał:

              > Nie do końca masz rację: lakiery metalizowane są trwalsze: więcej warstw,
              > ostatnia, przezroczysta jest twardsza niż lakiery niemetalizowane.
              >
              > vatseq

              Teoretycznie masz racje ale dla przeciętnego uzytkownika nie ma to większego
              znaczenia.
              Niedawno sprzedawałem 11 letnie granatowe Audi 80. Lakier fabryczny zwykły
              akrylowy i jakoś nie było problemu z trwałośćią tego lakieru. Dalej wyglądał
              jak w nowych samochodach.
              • macwall Re: felgi 06.04.05, 13:13
                No i przy prawidlowo wykonywanej naprawie blacharskiej przy lakierze
                metalizowanym dochodza dodatkowe koszta 1) drozszego lakierowania 2) malowania
                polowy kazdej blachy graniczacej z lakierowanym po naprawie elementem. Chociaz
                to i tak pikus przy kosztach naprawy lakieru typu kameleon ;)
            • entry a tu już się mylisz! 06.04.05, 19:54
              bo to stare, baaardzo stare wiadomości.
              Od wielu lat lakiery w samochodzie są dwuwarstwowe, nawet "zwykłe", czytaj
              niemetaliczne kolory. Pierwsza baza matowa i druga bezbarwna, identycznie jak w
              mettalic.
              Grubszy jest jedynie lakier typu kameleon, tam warstw jest więcej.
              • bolantus Re: a tu już się mylisz! 07.04.05, 08:08
                Już się nie licytujmy o to ile warst ma dany kolor i ile ważą felgi stalowe i
                alu.
                Główną zaletą zarówno kolorów metalicznych jak i alufelg jest przedewszystkim
                poprawienie wyglądu samochodu !
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka