Dodaj do ulubionych

Anemia przy leczeniu.

19.10.07, 18:11
Jestem po 4-tym zastrzyku. Rozpoczynając leczenie miałam hemoglobinę 14,o po
3-cim zastrzyku już 11,o. lekarz stwierdził ,że jeśli tak dalej pójdzie, to
zmniejszą mi dawkę rybawiryny.Biorę kwas foliowy, jem mięsko ,wątróbkę,
warzywa. Co jeszcze mogła bym zrobić, i czy konieczne jest w tej sytuacji
zmniejszenie dawki rybawiryny?
Obserwuj wątek
    • ada713 Re: Anemia przy leczeniu. 22.10.07, 09:31
      nie przejmuj się mi też na samym początku terapii
      zmniejszono "rybkę" do 3 tabletek,
      hemoglobinę mam od jakiegoś czasu poniżej 10,0
      mój lekarz twierdzi że 3 tabletki w zupełności mi wystarczają i
      powinno się dopasowywać dawkę indywidualnie dla każdego pacjenta,
      dowodem tego jest poziom wiremii (po 2 zastrzyku był bardzo duży
      spadek),
      a od 4 zastrzyku WIRUSA NIE WYKRYTO
      lepiej jest w porę zmniejszyć dawkę niż później zastanawiać się czy
      nie przerwać leczenia,

      Głowa do góry, będzie dobrze (widocznie dla Ciebie 5 ??? tabletek
      to za dużo)

      Powodzenia
      Ada
    • prezes.prometeuszy Re: Anemia przy leczeniu. 23.10.07, 00:50
      Jest do dośc normalny (jeszcze) spadek HGB podczas terapii i jak na
      razie wcale bym z tego powodu nie panikował. Przy spadku poniżej
      10,0 lekarze mogą obniżyć dawkę rybawiryny do czasu podwyższenia
      poziomu.

      Nie ma tak naprawdę "domowej metody", który by zadziałała zwyżkując
      poziom HGB.

      Hm... Jeżeli Cię na to stać, a lekarze wyrażą zgodę i przepiszą
      receptę, to przy spadku HGB poniżej 10g/dl można spróbować
      zastosować zamiast obnizenia dawki rybawiryny : erytropoetynę alfa
      (EPO)... Ale koszt jest znaczny (brak refundacji, jeden zastrzyk
      chyba około 120-160 zł). W Europie się takiego wariantu nie stosuje.
      Co innego w USA - tam podają czynniki wzrostu i EPO przy spadkach
      morfologii krwi, u nas się obniża dawki leków.

      Ale jak na razie - nie ma sie czym martwić, jak na kobietę i terapię
      nadal masz piękną HGB...;-)

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka