per-vers
05.01.15, 17:53
Gra odrobinę strategiczna, w takim wydaniu strategii dla najmłodszych.
Każdy gracz otrzymuje 3 zwierzątka wybranego gatunku i ma doprowadzić je z wyspy startowej do mamy, która czeka na wyspie końcowej.
Zwierzątka mogą pływać na kłodach po rzece, którą sami nieustannie podczas gry dobudowujemy z tekturowych kafelków. W swojej turze dokładamy zawsze tylko 1 kafelek, musimy przy tym tak zaplanować układ kłód na naszej części rzeki tak, żeby sprawnie przeprowadzać swoje zwierzęta. Jednocześnie przeciwnicy budują swoje kawałki rzeki niejednokrotnie starając się nam utrudnić zadanie. Czasem trafia się kafelek z krokodylem, który - jeśli nie zdążymy uciec - zjada nam zwierzątka - ale spokojnie, wtedy po prostu wracamy na wyspę startową i nie ma tu żadnych traumatycznych przeżyć

Gra jest ciekawa, gdy grają co najmniej 3 osoby, a najlepiej max. liczba graczy, czyli 4, bo wtedy krzyżują się rzeki poszczególnych graczy i dochodzi element nieco negatywnej interakcji. Kiedy grają 2 osoby rzeki nie krzyżują się i wszystko zależy od losu - czyli od tego, jakie kafelki wylosujemy i komu uda się szybciej wylosować te właściwe. Gra we dwoje jest tak banalna, że można chyba nawet grać z trzylatkiem.
---
Tworzymy
Listę naprawdę dobrych książek dla dzieci i młodzieży - zapraszam.