GoĹÄ: Robert
IP: *.zywiec.sdi.tpnet.pl
30.10.02, 09:40
Mam problem.
W tamtym roku kupiłem Akumulator Varta ale wydaje mi się że sprzedawca mnie
zrobił na szaro bo sprzedal mi akumulator poprostu zaduży.
Wcześniej miałem 55 AH i taki zaleca producent do mojego Audi 80 2.0 a jak
kupowałem nowy akumulator to sprzedawca namowił mnie żebym sobie kupił 64 AH
na co poszedlem.
Efekt:
akumulator jest naokrągło niedoladowany ( chyba alternator 70 A ma zamałą moc
żeby go dobrze doładować).
Akumulator mimo że ładowanie jest OK na poziomie 14V wiecznie jest naładowany
w połowie bo gęstość elektrolitu jest na poziomie 1.20.
Fakt że jeżdze raczej na krótkich odcinkach ale i po 10- 20 km też często
jeżdzę a raz w miesiącu i w małą trasę 60-80 km też się przejadę.
Ale 1.20 to trochę słabo naładowany ten akumulator zwłaszcza że zima idzie a
jak spadnie wartość w akum. do 1.18 to przy - 20 mogę mieć problemy ?
Po drugie tak słabo naładowany akumulator podobno będzie mniej trwaly od
naładowanego przynajmniej na poziomie 1.23.
A ja żebym miał tak naładowany akumulator to musial bym go ładować co dwa
tygodnie co jest dla mnie niezwykle kłopotliwe a po drugie nie poto kupowałem
nowy i droższy i większy akumulator żeby go teraz co 2 tyg. ładować !
Co robić w tym wypadku !
Poradzcie coś - z góry dziękuje !
Pozdrawiam !